6 vinkkiä parempaan opiskelutekniikkaan

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Yäasteella ei vastata vierestä saati päntätä : D : D yläasteen kokeet on aivan naurettavia muistan vieläkin n.7v sitten yläasteen uskonnon ... alue oli vain 7 sivua.. ja siltikin olin ainut joka sai 10 arvosanaksi : DD.... koko luokan keskiavo n.7 ; SADSS

Vierailija

Osallistuminen oppituntiin? Ainoastaan opettajien mielestä ja vain niille joille tuottaa vaikeuksia opiskella itsenäisesti. Olin suurimman osan yläastetta ja koko lukion ajan megalintsari, mistä tuli sanomista ja lukion päästötodistuksen keskiarvo jäi hieman yli kahdeksaan, mutta YO-kirjoituksista tuli suorastaan naurettavan helposti vahvat laudaturin paperit.

Puuduttavan hidas tunneilla pänttääminen ei ole mikään ratkaisu kaikille, ainoastaan tietylle porukalle joita ei edes ruusunpunaisten lasien läpi katsoen voi kutsua lahjakkaiksi.

Vierailija
Vierailija

yläasteen kokeet on aivan naurettavia muistan vieläkin n.7v sitten yläasteen uskonnon ... alue oli vain 7 sivua.. ja siltikin olin ainut joka sai 10 arvosanaksi : DD.... koko luokan keskiavo n.7 ; SADSS

elä puijjaa, nykyäänhän ne koealueet yltää melkein sataan sivuun mitä nyt olen nähnyt ja pisteitä 100. vaikeeta varmaan

Vierailija

Ehdottomasti tärkeintä on kiinnostua kaikesta uudesta ja olla halukas oppimaan. Sen myötä korvat ovat auki tunneilla, joka kyllä jo sinäänsä riittää hyvään tulokseen, ei kotona tarvitse lueskella välttämättä. 

Tärkeä motiivin luoja on kaverit. Jos kaverit ovat myös motivoituneita niin heidän kanssaan voi keskustella ja korjata omia puutteitaan. Jos taas kaverit vievät ajatuksia kokoajan johonkin muuhun kuin opiskeluun niin silloin omakin motivaatio kärsii.

Kun opiskellaan niin silloin opiskellaan ja sen jälkeen voidaan puhua ja pitää puhua kaikesta muusta. 

Vierailija

Klassinen musiikki soimaan taustalle - ja mielellään ikkunan eteen pöydälle lukemaan - kirjoita ylös tärkeät asiat ja hahmota mielessäsi mitä lukemasi asia oikeasti tarkoittaa - sitten vielä kirjoita kertaalleen se ylös ja tarkista oliko idea oikein.

Aivot on tosin sellainen laite että helposti oppii vain itseään kiinnostavat asiat - eli motivaation hakeminen on aika tärkeätä. Ja jos se ei löydy ei vika välttämättä olekaan oppilaassa, mutta tästähän ei saa puhua. Iloista pänttäämistä! Lukekaa sinne oikikseen!

Vierailija

1. Panosta: Lue/kuuntele/opiskele, toista.

2. Jos olet nainen, *krhm* "puhu" itsesi läpi. Onhan Henna Kalinainenkin valmistunut joksikin vaikka älykkyysosamäärät on lasten tasolla. 

3. Jos olet mies tai pihtari, hyväksy kohtalosi ja mene takaisin sinne maitokauppaan täyttämään hyllyjä.

4. Nakertaako ? Vedä kännit tai itses hirteen. 

Vierailija

Kuka hei opettaa lastaan yläasteella tekemään koevastauksia. Kyllä ite on pitäny opetella tuollaiset asiat, ei niihin vanhempia tarvitse. Ei yläastelainen enää mikään kovin lapsi ole..

Yläasteella on turha myöskään viitata kovinkaan useasti, itse sain kokeiden mukaisia numeroita. Ei ne opettajat muista kuin häiriköt!

Vierailija

Meidän koealueet 9lk. on yleensä n.7-14 kpl luettavaa, että kyllä siitä melkein sata sivua tulee. Itsekin saan kokeista useinmiten yli 9½ vaan sillä että osallistun normaalisti tunneilla ja luen viimeisenä päivänä alueen ja vihkon kerran läpi. Sanakokeisiin voi lukea välitunneilla ja myös kokeisiin pika-kertaus välitunnilla on usein ihan hyödyllistä, varsinkin jos on asioita, jotka pitää vaan osata hetken hyvin ulkomuistissa... t. Ka 9.3

Vierailija

Kuten jo joku ilmaisi asian. Jos ei oppiminen maistu eikä mikään pysy päässä niin mitä sitä turhaan pänttäämään vaan suorinta tietä miettimään ja panostamaan siihen tulevaisuuden ammattiin, missä on hyvä. Turhaan stressata tumpeloa.

Vierailija

Pelkkää yleissivistävää koko homma. Ammatissa, johon olen opiskelemassa ei tarvitse edes puoliakaan niitä asioita, joita siellä käytiin. Ei edes muista niitä asioita enää. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat