Älä lyö lasta – 14 keinoa raivon hillitsemiseksi

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Tuosta on jäänyt kokonaan poista että vaikka lyödä tai satuttaa ei saa niin fyysiset otteet eivät ole täysin kiellettyjä.

On aivan sallittavaa että pahantekijä nostetaan omien kasvojen korkeudelle puhuteltavaksi. Samoin vähän isompi on aivan luvallista ottaa rauhoitusotteeseen. 

Vierailija

Oma pinnani lapsieni tottelemattomuuteen ja temppuiluihin piteni kymmenkertaiseksi, kun sain vierailla päivän ystäväni asperger diagnosoidun ihanan lapsen kotona.

Nyt ymmärrän, että omien "normi" lapsieni sietokynnys testailut ovat "lasten leikkiä" verrattuna autismin spektriin kuuluvien lapsiperheitten arjenpyöritykseen.

Uskomatonta vanhenpien ennakoivaa arjen rytmitystä, huomiointia, sekä vihanhallintaa vaaditaan tällaisen perheen perus arjessa. Suosittelen kaikkien lapsiperheitten vanhemmille tutustumaan jos vaan suonkin saa mahdollisuuden.

Vierailija

Tottakai saa ja pitää uhkailla. Yksin jättämisellä uhkaaminen on mitä oivallisin keino saada lapsi tottelemaan. Rauhallisella tiellä kun nostaa lapsen autosta pihalle ja kaasuttaa pois niin alkaa kyllä kummasti tottelemaan paremmin sen jälkeen eikä mitään vahinkoa ole sattunut. 

Vierailija

ei pysty suosittelemaan artikkelia facebookissa kun ihana stockmanin mainos on linkkijulkaisun tiellä, eikä siinä ole raksia josta sulkea sitä pois... :(

Vierailija

On tämä kyllä yksi vapaan kasvatuksen airut. Otsikossa puhutaan lyömisestä ja sitten yhdistetään tukkapölly ja luunappi siihen. Naurettavaa. 

Eihän tässä ollut yhtään vinkkiä siihen, miten lapsen saa pysymään kurissa ilman väkivaltaa, joskus asiat tosiaan johtuvat lapsesta, eivät pelkästään aikuisesta. Ainoa vaihtoehto on joko pieksää tai antaa tehdä mitä haluaa? Neuvottelu on ainoa tapa pitää kuria lasten kanssa? :D

Vierailija
Vierailija

Tottakai saa ja pitää uhkailla. Yksin jättämisellä uhkaaminen on mitä oivallisin keino saada lapsi tottelemaan. Rauhallisella tiellä kun nostaa lapsen autosta pihalle ja kaasuttaa pois niin alkaa kyllä kummasti tottelemaan paremmin sen jälkeen eikä mitään vahinkoa ole sattunut. 

Sekö ei ole mitään, että lapsi saa sitten aina pelätä, että hänet hylätään jos hän ei käyttäydy kuin pieni kullannuppu. Ei pieni lapsi ymmärrä, että kyseessä on vain "kasvatuksellinen keino", eikä häntä oltu oikeasti hylkäämässä. Se mikä näyttää vaarattomalta, ei välttämättä sitä olekaan, kun asiaa ajattelee kunnolla!

Vierailija

Kyllä jos minun pikkusiskoa yrittäisi noilla vinkeillä "kasvattaa" niin 2 tunnin sisällä kaatuisi jo seinät päälle... aivan hyödyttömiä juttuja..

Vierailija

olisin odotrtanu niitä vinkkejä että mitä tehdä ku lapsi raivoaa ja huutaa ja roikkuu ja lyö itsessä kiinni. tässä oli vaan tälläsiä arjen perus asioita millä ei kyllä käynnissä olevaatilannetta saada yks kaks muuttumaan. Jutussa yritettiin mun mielestä saada tollaset tunteenpurkaukset niin hallintaan ettei aikuiselle niitä tulisi, mutta kyllä lapselle saa olla vihainen ja kuuluukin olla jos tekee tuhmasti.

Vierailija

Ei pitäisi uhkailla mutta varoittaa saa kunhan toteuttaa uhkauksen silloin kun lapsi ei tottele.

Oman pojan iPad vietti just viikon kirjahyllyn päällä kun ei läksyt maistuneet.

Vierailija

nykylasten lepsu kasvatus näkyy kyllä... Luunapit ja tukkapöllyt takaisin. Niitä olen itse muutaman saanut lapsena. Olen normaali ja fiksu työssäkäyjä jolla ei ole koskaan ollut ongelmia lain yms. kanssa. Ja vanhempiin loistavat välit. Eli mitään haittaa luunapista ollut, päinvastoin. Nykykakarat hyppii sen sijaan vanhempien silmille.

Vierailija

Entäs jos se oma lapsi on erityslapsi? Yritäppä siinä hillitä oma raivo sitten ja käyttäytyä hyvänä ja kärsivällisenä vanhempana jos lapsi tekee uskomattomia temppuja.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat