Vanhempi, opettele riitelemään oikein

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (10)

Vierailija

Lapsettomanakin voi ajatella miettivänsä, kuinka kumppanin kanssa riitelee. Mietinkin, että toisen kunnioittaminen on tärkeää ja täten voisin laittaa korvan taakse ja pohtia kuinka riitojen aikana itse käyttäytyy. Riidat ovat luonnollisia, niitä tulee, mutta mahdollisesti tulevat riidat ja niiden selvittäminen voisi olla erilaista jatkossa ;)

Vierailija

Ihmettelen aina,miksi pitäisi nimenomaan riidellä.Aikuisten pitää osata puhua asioista riitelemättä,tai muuten on tullut valituksi väärä puoliso.Ainakin jos paljon riidellään.Vanhempani riitelivät paljon ja se oli sietämätöntä.Itse otin puolison ,jonka kanssa emme ole koskaan riidelleet ja olemme olleet yhdessä yli 35v.

Vierailija

Haluaisin lisätä vielä yhden kohdan listaan. Tämä asia kannattaa heti sopia riidan aluksi.

- Kuuntele toisen perustelut äläkä keskeytä toisen puhetta puhumalla päälle. 

Tämä helposti johtaa huutokilpailuun ja typeriin uhkailuihin. Kun molemmat malttavat kuunnella toisiaan niin riita laantuu aika äkkiäkin. Kokemusta löytyy.

Vierailija

Minä ja mieheni emme riitele koskaan.Tämä on fakta.Silloin,kun oikein harmittaa ja tekisi mieli sylkeä kaiken suustaan mitä mieleen tulee,kuuluu olla hiljaa ja pitää mölyt vatsassaan.Sitten,kun on rauhoituttu,niin sitten asiat keskustellaan sivistyneesti ja pyritään löytämään kompromisseja.Tämän olen isältäni oppinut.Siitä en todellakaan tingi.

Vierailija

Se,että ihmisten mielestä riitely oikein kuuluu elämään,selittää korkeat avioeroluvut.Kun ollaan suuttuneita,totaalisesti eri mieltä asioista ja pahalla tuulella sekä äänen painettaan ei kyetä hallitsemaan,olisi parempi poistua paikalta rauhoittumaan ja palata sitten keskustelemaan,kun kykenee siihen tunteensa ja ajatuksensa hilliten.Pitkän avioliiton sala on siinä,että kykenee hillitsemään itseään,kunnioittamaan toista myös silloin,kun ei olla asiosta samaa mieltä.

Vierailija

En oikein ymmärrä mistä täällä on kyse: 'Riidaksi' minä en ikinä sanoisi sellaista mitä täällä neuvotaan.  Jos ei huuda eikä loukkaa toista, jos pysyy asiallisena, kuuntelee argumentit, ja on uhkailematta, sen nimi on meillä 'keskustelu'.

Vierailija

Fiksusti? Ei silloin voi olla fiksu jos riitelee. Riita nimittäin merkitsee sitä, että on menettänyt malttinsa eikä ajattele rationaalisesti. Kinastelu on eri asia. Jos riitelyä esiintyy ja usein etenkin lasten läsnäollessa, kannattaa vakavissaan miettiä että voisiko koettaa lopettaa ja mahdollisesti erota jos riidat menee tosi raadollisiksi. Se on lapsille vahingollista. Kiistat eivät todellakaan ole, vaan niistä oppii miten ihmisten kanssa tulee toimeen ja näillä asioilla on iso ero.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat