Mitään väliä jollain iällä

Vierailija

En ymmärrä näitä aloituksia, että olen sen ja sen ikäinen ja seurustelen sen ja sen ikäisen kanssa. Mitä väliä sillä on ja ketä kiinnostaa? Itse olen seurustellut 16-vuotiaana 32-vuotiaan kanssa, 24-vuotiaana 48-vuotiaan kanssa ja lukuisia kertoja itseäni nuorempien kanssa. So what? Nyt tavanomaisessa avioliitossa perinteiset 2 vuotta vanhemman miehen kanssa. Mutta mitä ihmeellistä noissa ikäerojutuissa muka on? Normaalia elämää, jolla on turha elvistellä.

Kommentit (3)

Vierailija

Toisilla ihmisillä on vain aina kova tarve todistaa olevansa 'normaali' ja milläpä sen paremmin todistat kuin sillä, että määrittelet mikä on 'epänormaalia'. Yleensä heikompien ihmisten on tuettava itseään aina ja jokapaikassa painottamalla miten oikein itse tekee / teki. Esimerkiksi: joku äiti kauan miettii jääkö kotiin hoitamaan lasta vai palaako työelämään, ja kun päätös on tehty, ovat yhtäkkiä kaikki toisin päättäneet tehneet hänen mielestään väärän ratkaisun. Ja se on sanottava ääneen. Tai joku on ostanut vaikka isomman asunnon maalta kuin pienemmän kaupungista läheltä työpaikkaa - ja annas kun se on ostettu, ovat kaikki kaupungissa ahtaammin asuvat tehneet väärän päätöksen hänen mielestään. Näin on käynyt täälläkin keskusteluissa: Jotkut eivät vain voi suvaita sitä että toiset tekevät ihan toisenlaisia ratkaisuja, ja ovat silti (muka) onnellisia. Ei ei, siinä on oltava jotain väärää ja sillä selvä!

Muistan kun kysyin ystävältäni perhepsykologilta yhden lapsen synnytettyäni että onko olemassa hänen mielestään - hänen kokemuksellaan - sellaista ilmiötä kuin paras mahdollinen ikäero kahden sisaruksen välillä. Ja hän sanoi: Juu, tasantarkkaan noin 1 vuosi - 10 vuotta. Kyllä hymyilytti, mutta tottahan se on: molempi pahempi ja molempi parempi.

Hyvät jatkot.

Vierailija

Kaikkea kannattaa kokeilla, eikö vain? Oletko oppinut yhtään mitään? Jos iällä ei ole väliä, miksi sitten kirjoitit asiasta? Ei nainen ole yhtään isompi nainen oli se minkä ikäisen miehen kanssa tahansa! Suomalaiset naiset on kyllä yleisesti itsetunnottomia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat