Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etsimme munasolun lahjoittajaa

Vierailija

Omat 'lapsikorttimme' ovat enää Suomessa sen varassa, löydämmekö itse munasolun lahjoittajaa.
Olemme lapseton pari, jolla on takana pitkä tie, omat luomuyritykset, omat IVF- ja ICSI-hoidot ja yritykset 2:n luovuttajan munasoluilla (5:ttä alkiota päästiin loppujen lopuksi yrittämään, joista yksi keskenmeno). Koska jonot ovat pitkät, emme saa enää 3:tta luovuttajaa klinikan kautta. Minulla ei ole sisarta, eikä lähipiirissäni ole luovuttajaksi sopivaa henkilöä. Hoitomme Helsingissä tehnyt yksityinen klinikka suostuu tämän hoidon meille vielä tekemään, jos vain itse löydämme luovuttajan. Eli toivoa olisi, jos luovuttaja löytyisi. Olemme valmiita myös selvittämään suostuisiko jokin muukin klinikka Suomessa tekemään meille saman, jos luovuttaja muualta Suomesta löytyisi.
Suurin ja ainut haaveemme on lapsi ja koko elämämme pyörii lapsettomuuden ympärillä.
Jos olet kiinnostunut munasolun lahjoituksesta, sähköpostiosoitteemme on paritjm[@]suomi24.fi

Kommentit (2)

Vierailija

Suosittelisin soittelemaan muille klinikoille suomessa. Taitaa olla vain yhdellä klinikalla tuo hoitojen/ luovuttajan määrien rajoitus.

Vierailija

Hei,

Tämä ei ehkä auta, mutta oletteko pohtineet ulkomailla käyntiä. Tämä on tietysti aika rajulta kuulostava vaihtoehto ja vaatii paitsi rahaa myös tarkkaa taustatutkimusta, koska käytännöt ja lainsäädäntö voivat poiketa suomalaisesta eikä aina parempaan suuntaan, joten tarkkana saa olla, mutta toisaalta voi apukin tulla. Kyselisin kyllä muilta suomalaisilta klinikoilta ensin. Esim AVA Turussa on suurenmoinen.

Uusimmat

Suosituimmat