Mitä ajatuksia herättää perhe jossa äiti 21v, isä 36v ja heillä on vauva?

Vierailija

Vai herättääkö yhtikäs mitään?

Kuulostaako sinun korvaasi täysin normaalilta?

Rehellisesti, mitä ajattelisit ensimmäiseksi kun kohtaisit tälläisen perheen esim. leikkipuistossa tai jossain yhteisessä vauva toiminnan tapaamisessa tms.

Kommentit (11)

Vierailija

No eihän ne iät naamaan ole tatuoituna? Riippuen tietysti ulkonäöstä, mutta osa tuskin edes huomaisi ikäeroa. Itse olen 23, mies 34, ja lapsemme 4 v. Eipä ole kukaan vieras tullut mitään sanomaan, miehellä kun ei edes parta kasva ja näyttää muutenkin nuorelta. Neuvolassa jossa iät tiedossa, itse toin asian esille ensimmäisellä kerralla kun käytiin, että onhan tätä ikäeroa, joka kuitattiin sanomalla että eihän tossa mitään ihmeellistä ole. Lähinnä olen itse kokenut outoja katseita oman nuoren äidiksi tuloiän takia, en sen takia että meillä miehen kanssa ikäeroa on.

Vierailija

jos perhe on itse sinut asian kanssa (ja varmaan ovat kun ovat lapsen hankkineen ja perheenä) niin ei tuossa mitään kummallista ole. Antaisivat muut heidän pyöriä rauhassa. Ei ikäeroa asiat ja muutkaan perheen sisäiset asiat kuulu kenellekään muulle. Voin hyvin kuvitella miten heitä ärsyttää moinen asia jos ulkopuoliset muistuttelevat ikäerosta!

Valitettavasti asia on niin että tietyt ihmiset kokevat oikeudekseen haukkua muita vaikkei syytäkään olisi. Meillä ikäeroa on 3v (minä 32 ja vaimoni 29). Joten mielestäni aivan olematon ikäero ja silti tästä saadaan kuulla kyllästymiseen asti. Anoppi on kärkkäästi usein muistuttelemasta "kun teillä on niin paljon ikäeroa". Syntymäpäivänäni anoppi onnitteli näin: "taas on sinulle tullut vuosi lisää ja ikäeronne kasvaa, kun olet niin paljon vanhempi".

Vierailija

Luulisi, että äidin pitäisi hoitaa lastaan eikä hakea myötätuntoa valinnoilleen nettikeskustelupalstoilta. Kysy omalta äidiltä apua. Uskomatonta aivotonta ihmistyyppiä edustat. Hanki vaikka koira ja mene hakemaan sympatiaa ulkoiluttamalla sitä. On muitakin keinoja kuin olla tyhmistä tyhmin. Etkai vain ole katkera pahansuopa ja kateelinen?

Vierailija

Eihän ne iät olekkaan naamaan tatuoituna, mutta siis jos saisit kuulla jostain heidän iät. Esim. siellä vauva tapaamisessa olisi joku esittely kierros jossa tulisi sanottua omat iät tms.

Mutta kiva että teillä menee hyvin ja itsekkään en näe tuossa mitään ihmeellistä! Minusta 15-vuoden tai alle sen ikäerot on vielä aika peruskauraa. Sitten jos ikäeroa rupeaa olemaan joku 20v ja yli tai esimerkiksi 37-vuotta rupeaa ne olemaan jo aika harvinaisia...

Ja kenestä 3v ikäero on oikeasti kamala!? tuota en kyllä käsitä... piti ihan moneen kertaan lukea läpi ja hieman naurahdinkin. Tuohan on kuin ei yhtikäs mitään. Pitää vähän viirata päässä, jos tuosta keksii jotakin sanomista.

Ja tässä muuten saamme lopussa todistaa hyvin taas tätä... " Valitettavasti asia on niin että tietyt ihmiset kokevat oikeudekseen haukkua muita vaikkei syytäkään olisi. " - ilmiötä, eivät nolommat ihmiset silti tajua jättää tekemättä vaikka se lukee tuolla...

Missä puhuin itsestäni? En missään.

Niimpä niin.. :)

Vierailija

Eipä tuossa mitään kauheata ole! Mitäpä se oikeastaan minulle kuuluisi vaikka näkisinkin normaali perhe minun silmiini. Mikäli nuori äiti on valmis äidiksi ja miettinyt tarkkaan miehensä kanssa haluaako lapsen, niin kaikki kunnossa. Eikä tuossa ikä erossa ole mitään vikaa. Ikä on numeroita ja aikuisiahan ovat molemmat. Onnea heidän pikku perheelleen :)

Tuo kolmen vuoden ikä ero on kyllä naurettavan pieni, eikä sellaista huomaa. Itsellänikin on 3 vuotta vanhempi poikaystävä, eikä kukaan ole meille siitä mitään sanonut. 

Vierailija

Ikäero niin päin, että nainen on nuorempi ja mies vanhempi, vaikka se ero olisi yli 10 vuotta, on yhteiskunnassamme ok.

Mutta jos ikäero on toiseen suuntaan, nainen vanhempi, ja mies nuorempi ja se ikäero on huomattava, esim. 16 vuotta , se onkin kamalaa. Nainen on vamppi ja iskee nuoren viattoman miehen eikä anna miehelle mahdollisutta perustaa oikeaa perhettä, tehdä lapsia jne.
En ole itse joutunut näiden asenteiden kohteeksi, mutta... olen tutustunut itseäni 16 v nuorempaan mieheen, Hän on 33, minä täytän tänä vuonna 49. Minulla on lapsia, hänellä ei. Siis olemme vasta tutustuneet, ei sen enempää.
Hän haluaa tavata, aloittaa tiiviin seurustelun olla minun kanssani, hän ei koe ikäeroa ongelmaksi, mutta minä koen ja tässä mietin kovasti miten edetä, jatkaako vai ei.

Vierailija

No tää on varmaan melko lapsellinen mielipide, mutta musta kuulostaa jotenkin kauhealta, liian iso ikäero. Olen itse 21v nainen ja en kyll ikinä vois kuvitellakaan olevani ees yli 30v kanssa. hävettäis niin pirusti kertoa vanhemmille yms "ett joo mun uus mies on 36 ja me saadaan muuten lapsi!!!!" Suoraan sanottuna YÄK :(

Vierailija

Mielenkiintoisia mielipiteitä teillä. :D Meillä on viitisen vuotta ollut tälläinen kiva uusioperhe, Minä 27, mies yli 40, miehen lapset teini-iässä, ja pikkuinen kaksivuotias kotona ja seuraavaa odotellaan. :)
Eli voin sanoa, ei todellakaan se ikä merkitse niin paljoa, riippuu paljolti itsestä paljonko se merkitsee.
Tuleehan sitä välillä koomisia tilanteita vastaan, mutta jos ne muiden mielipiteet määrittää oman elämän niin sitten on arvomaailma hiukkasen pielessä. :)

Ja näille mutkuttajlle tiedoksi, ei se lapsikaan tarvitse hoitoa 24/7, kyllä sitä äitikin ehtii huolehtia myös itsestään tavalla tai toisella. Eikä kaikilla välttämättä ole sitä tukevaa äitiä tai ystäväpiiriä ympärillä, hyvä siis että on myös paikkoja missä voi mieltä vaivaavista asioista keskustella. :)

EightWonders
Seuraa 
Liittynyt8.6.2013

Olin naimisissa itseeni 12v vanhemman miehen kanssa.Ikinä ei tullut iästä mitään haittaa,sen huomasi vain siinä että mua ei kiinnostanut niin kauheesti sellaset varttuneemmille suunnatut jutut.Ja huvittavaahan kuviossa oli se,että mun miehellä ja mun äidillä oli vähemmän ikäeroa kuin meillä pariskuntana.Mutta hienosti saatiin lapset ja perhe,mä koin sen hyvänä että vanhempi mies.Nykyiseni on yli5v nuorempi minua.Tämän ikäero ei tunnu läheskään niin hyvälle kuin tuo toisinpäin ollut.Mutta tuossa vaiheessa KYLLÄ,kun nainen on vasta 21 v nuorikko,ja mies elämää nähnyt,tuo 15 vuotta on aika ratkaiseva.Ihan elämänkatsomuksellisesti ja niine puittein,mikä kiinnostaa kumpaakin jne.Mutta tuskin se olisi kuitenkaan muiden asia pähkiä sitä,varmaan he itse ovat asian miettineet,ja päätyneet olemaan yhdessä :)

Vierailija

Taitaa olla niin, että jos ikäero on toisin päin eli mies huomattavasti nuorempi, se aiheuttaa pahennusta, koska heti ajatellaan, että kysymys on vain seksistä. Jos ero on toisin päin, ajatellaan, että nainen arvostaa miehen aikuisuutta, kypsyyttä ja älykkyyttä. 

Mulle on se ja sama, mikä kenenkin ikä tai ikäerot ovat. Ikäero ei sinällään ja automaattisesti ole ongelma, sillähän on merkitystä, millaisista ihmisistä on kysymys.Ja mitä vanhemmaksi itse tulee, sitä vähemmän iällä on merkitystä ihmissuhteissa ylipäätään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat