Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini tulee kaapista - rakastatko sellaisena kuin on?

Vierailija

Olen sitä mieltä, että seksuaalivähemmistöjen pitäisi olla tasa-arvoisia heterojen kanssa. Sen pitäisi ulottua myös siihen, että nuori uskaltaa kertoa vanhemmilleen/kotona vähemmistössä olevasta seksuaalisesta suuntautumisesta. Vanhempien hyväksyntä on nuorelle iso asia, vaikka ei sille vaikuttaisi.

Tulin itse kaapista kertomalla että seurustelen tytön kanssa. Vanhemmistani toinen hyväksyi jotenkuten, toinen mökötti viikon kunnes pyysi käytöstään anteeksi ja nykyisin molemmat välttelevät aihetta - ja minua.

Kumpikaan ei ole sanonut kaapistatulon jälkeen (vuoden aikana) kertaakaan rakastavansa minua sellaisena kuin olen. Aikaisemmin sain kuulla sitä tämän tästä, myös ilman sellaisena kuin olet -liitettä, mutta nyt huomaan, että saadakseni huomiota tai hyväksyntää minun on esitettävä muuta kuin olen. Olen miettinyt seuraavaa: loppujen lopuksi koko juttu siitä miten vanhemmat arvostavat minua omana itsenäni, on pelkkiä korulauseita. Vanhemmat eivät todellisuudessa ole koskaan nähneet minua muuna kuin hyvin menestyvänä statussymbolina.

Olenko oikeanlainen tytär vain, jos täytän vanhempien odotukset ihmissuhteita myöten? Minuahan asia kiinnostaa lähinnä siksi, että malliesimerkkien mukaan itsetuntoni olisi pitänyt huonontua aiemmin läheisten vanhempien huonon suhtautumisen takia, mutta en ole huomannut muutosta.

Kommentit (2)

Vierailija

Mielestäni vanhempiesi välttely on asiatonta. He ovat vanhempasi, ja heidän tulisi rakastaa sinua sellaisena kuin olet - heidän ihanana lapsenaan. Toivottavasti jaksat ymmärtää vanhempiasi, heillä tämä varmaan tuli sokkina. En itse ole ollut samassa tilanteessa kuin sinä, joten mitään konkreettista neuvoa en voi antaa. Voin kuitenkin sanoa varmuudella, olet oikeanlainen tytär juuri sellaisena kuin olet. Toivotaan että vanhempasi myös ymmärtävät sen tulevaisuudessa. Ja kiva kuulla, että itsetuntoasi ei ole kolhittu! Kirjoitelmastasi päättelen sinusta tulee kasvamaan fiksu nainen. Toivon sinulle kaikkea parasta elämässä.

EightWonders
Seuraa 
Liittynyt8.6.2013

Rakkaus lapseeni ei loppuisi tai muuttuisi,vaikka hän haluaisi seurustella lemmikkikissansa kanssa.Se vaan on yksi ihmisen vapaantahdon asioista,joihin muiden ei pitäisi puuttua.Tsemppii sinulle,olet hieno juuri tuollaisena!Ja olet terveellä itsetunnolla varustettukin vielä,koska tällaisen asian vuoksi tuomitseminen ei ole sinun vikasi,vaan vanhempiesi,etkä tunne tarvetta hävetä asiaa!hyvä.

Uusimmat

Suosituimmat