Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Äitini on A- ja minä olen A+

miten tämä voi olla mahdollista?

Äitilläni oli paha raskausmyrkytys ja synnyin reilu 2kg

voiko myrkytys johtua tästä

Kommentit (13)

se piikki ei auta vaikeissa tapauksissa. yhä nykyäänkin joudutaan joskus suorittamaan vastasyntyneelle verenvaihtoja, ja joskus tilanne on hengenvaarallinen. toki yleensä piikki auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Äitini on A- ja minä olen A+

miten tämä voi olla mahdollista?

Äitilläni oli paha raskausmyrkytys ja synnyin reilu 2kg

voiko myrkytys johtua tästä

koska minun elimistöni ei tuota Rh-tekijää, kokee elimistöni sen vieraaksi ja immunisoituu sille altistuksen jälkeen. Olen saanut keskenmenon, raskaudenaikaisten verenvuotojen ja synnytysten jälkeen anti-D vasta-ainetta tuhoamaan ko. immuniteettia.

Nykyään se ei onneksi juuri ongelmia aiheuta, eikä ensimmäisen kanssa kaiketi muutenkaan. Ilman ensimmäisen synnytyksen jälkeen annettavaa (vasta-aine?)piikkiä seuraavat raskaudet olisivat riskiraskauksia. Tuo ero veriryhmissä voi aiheuttaa sen, että äidin keho hylkii vauvaa, jolla eri veriryhmä.

mulle kävi kyllä just samoin kun äitilles, myrkytys, olen -verinen., lapsi +veriryhmää ja lapsi syntyi 2kg painoisena. jännä sattuma.

veriryhmällä on siinä jotain tekoa että jos erimerkkiset veret sekoittuu, eli äiti saa lapseltaan plus verta, sen takia -ryhmäläiset saavat rokotteen synnytyksen jälkeen.

sillä rh-immunisaatiosta on ongelmaa vasta sen ekan jälkeen, seuraavissa raskauksissa jos lapsi on rh+

Kaksi veljeäni ovat kuolleet rh-immunisaatioon ja oma henkeni oli täpärällä myös. Vanhempieni esikoisen eli isosiskoni syntyessä ei mitään ongelmia, kuten kuvaan kuuluukin.

rh-immunisaatio ei tee raskausmyrkytystä, vaan se on hengenvaarallinen nimenomaan lapselle synnytyksen jälkeen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat