Seuraa 

Kerro kokemuksesi, nyt kallistuisin rummun puolelle, jonka lisäksi laittaisin tilaa tavalliselle kuivaustelineelle.

Kommentit (13)

Pölyn lisäksi rumpu irrottaa tehokkaasti myös lemmikkieläinten karvat vaatteista, lakanoista ja pyyhkeistä. Aivan ehdoton kapistus!

Itse en oikein näe kuivauskaapille käyttöä muuta kuin juuri märkien ulkovaatteiden kuivatuksessa. Mutta jokainen tyylillään.

Meillä on nyt molemmat ja sen lisäksi tulee pyykkihuoneeseen narut, eli kuivatusvaihtoehtoja löytyy. Olen tykännyt rummusta, poistaa tosiaan pölyä ja koirankarvatkin, kaapissa on kätsy kuivata lasten ulkoiluvaatteita, tai ripustaa vaan vaatteet kuivumaan ilman että laittaa edes päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kuten tossa aikasemmin muutama jo mainitsikin, mielestäni myös rumpu ja kaappi ovat vähän erikäyttöön... rumpu enemmänkin pestyn puhtaan pyykin kuivatukseen (ihana kun saa esim pyyhkeet pehmeinä ja valmiina kaappiin tai käyttöön jopa suoraan) ja kuivauskaappi soveltuu erinomaisesti esim lasten märille vaatteille ja kenkien kuivatukseen ulkoilun jälkeen. itse en henk. koht tykkää laittaa kuivauskaappiin pyykkejä.... en tiiä miks....

Tästä aiheesta voit löytää tosi kiihkeitäkin keskusteluja... :)

Kuivausrummusta on paljon puhuttu mm. vaatteita kuluttavana laitteena, mutta ilmeisesti se ei olekaan niin suuri " rosvo" . Positiivisina asioina siitä on kerrottu, että vaatteet ovat todella pehmeitä, ja jopa silitystä kaipaamattomia - tätä viimeistä väitettä en itse tue silitysfriikkinä:) - ja että pölyt lähtevät todella hyvin pois. Itse olisin päätynyt ehkä kuivausrumpuun, jos minulla olisi tarkoitus saada pyykki aina kuivaksi " heti" , ja jos ei olisi muuta tilaa pyykinkuivaukselle.

Uuteen taloomme halusin kuitenkin kuivauskaapin, koska yleensä kuivaan pyykin perinteisesti narulla - tähän on nyt onneksi hyvinkin tilaa, ja kaiken lisäksi pyykki kuivuu hetkessä tehokkaan lattialämmityksen vuoksi. Mutta jos jostakin syystä kaipaan nopeaa kuivausta, niin omasta mielestäni myös kuivauskaappi toimii tässä asiassa hyvin. Kuivauskaapista väitetään usein, että sinne on tosi hankalaa ripustaa vaatteita kuivamaan, itse en näe sitä ongelmaa. Lisäksi kuivauskaappi on varsinkin näin talviaikaan aivan ihana lapsiperheessä, koska kaappiin voi laittaa kuivumaan haalarit sekä kengätkin - kun muistaa vain lievän lämpötilan, jos on Goretex-haalarit tai -kengät.:)

Eli molemmista löytyy varmaan ne hyvät puolet. Täytyy vain katsoa omat tarpeet.

päädymme sittenkin rumpuun. Kaveri kehui, että esim. lakanoista lähtee pöly ja nukka hyvin rummussa pois - tämä on tietysti allergikolle mainio juttu!

Taidan olla kallistumassa rumpuun, koska kylppärissä on lattialämmitys (lattialle levitys onkin hyyä idea)ja teknisissä tiloissa oikein lämmintä (märät kengät esim..)

Mutta mutta,

mites väitteet, joiden mukaan rumpu kutistaa vaatteita?

Kuivatan siinä lähes kaikki vaatteet; arkoja ja juhlavaatteita en toki. Vähentää silitystä huomattavasti. Meillä tosin nyt uudessa talossamme myös kuivauskaappi joka on kyllä ihana juttu kolmen pienen lapsen äidille niitten märkien ulkovaatteiden kuivaukseen=)

Kuivausrummuissa on paljon erilaisia lämpötilavaihtoehtoja, joista valita. Jos kuivaa ohjeiden mukaisesti, vaatteet eivät kutistu yhtään enempää kuin pesukoneessakaan. Ainakin meillä toiminut hyvin ja vaatteet edelleen entisen kokoisia ;-).

Paitsi itse en tykännyt laittaa pyykkejä kuivauskaappiin ja sopiikin mun mielestä vain henkaripyykeille. Mä en tykkää näpertelystä...

Rumpuun vain pyykit nopeasti ja silityskuivana ulos silitettävät, muut kuivana. Uusissa rummuissa niin paljon ohjelmia, joten tumpelot, kuten minä, ei pysty kutistaan vaatteita. Itsekin olin vasta kesällä kuivausrummun ostaneena samassa luulossa, että kutistaa. Vanhentunutta tietoa!!!! Eli ei tarvii lasten vaatteita ostaa yhtä kokoa isompina, kuten mulle moni tuttu väitti...

Mun pesukoneessa + kuivausrummussa on sellainen rypistymisen esto-kytkin, joten melko hyvin (jos pesee+kuivaa oikeessa lämpötilassa/ohjelmassa) voi välttää myös silittämisen. Toiminto pidentää ohjelma-aikaa. Käytän satunnaisesti toimintoa, koska tykkään silittämisestä.

Mielestäni ne on eri käyttöön tarkoitettu, ja meille tulee uuteen kotiin molemmat kun vihdoin on tilaa. Tähän asti on ollut pelkkä rumpu, koska se on ensisijainen (lakanat ja lähes kaikki lasten vaatteet kuivataan siinä, ja niistä se suurin pyykki tulee). Kaikki jotka nyt kuivataan narulla, kuivataan vastedes kaapissa. Lapsuudenkodissani on ollut tämä ratkaisu ja mielestäni erinomainen. Lisäksi pyykinkuivaustelineet vievät kamalasti tilaa ja ovat rumia.

Mitä tulee vaatteiden kulumiseen rummussa, niin nukka mikä irtoaa on irtopölyä, joka muuten jäisi vaatteeseen. Silitykseltä ei mielestäni voi välttyä rummunkaan omistaja.

Eipä tarvi ripustella niitä vaatteita, kunhan vaan heittää koneeseen. Eikä tarvi silittää!!!

Lasten kengät ja haalarit kuivatan pesuhuoneen lattialla, tai jos ovat ihan litimärät, niin sitten nekin rummussa.

joten ylimääräistä kuivatustilaa nyt ei ole neliömetreittäin. eli meillä on " torni" jossa pesukone ja kuivausrumpu. inhoan silittämistä ja pyykin ripustamista noin yleensäkin, joten kuivausrumpu on aivan ehdoton ja osottautunut mahdottoman käteväksi.

minusta siinä eivät vaatteet kulu- tai sitten en ole niin tarkka vaatteiden suhteen. hermikkät tietenkin pesen käsin tai vien pesulaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat