Vierailija

Olen jo lähes 30-vuotias. Haen joka paikkaan, mutta ikinä en saa kutsua edes haastatteluun työpaikasta puhumattakaan. Ammatteja on muutama mutta niistä saa vain pätkätöitä kesäisin. Alkaa jo kyllästyttää, kun olis haluja tehdä töitä, muttei kukaan palkkaa minua.

Kommentit (17)

Ja työkokemustakin löytyy ja silti työpaikkaa ei saa.

ennen tuota työkokemusta, olin viisi vuotta työttömänä ja sitten pääsin työkuntoutukseen kautta työharjoitteluun, jonne sitten pääsin töihin hiukaksi aikaa.

Nyt olen ollut taas lähes vuoden työttömänä ja olen ollut tasan yhdessä työhaastattelussa ja hakenut varmaan sataa työpaikkaa ja en ole nirso, mikä tahansa työ kävisi mutta niitäkään ei ole.

3

mulla on vuosien takaa tutkinto amiksesta ihan eri alalta mitä nyt teen ja olin monta vuotta kotiäitinä... ajattelin etten ikinä saisi töitä (ja niin ajatteli kaikki muutkin) mutta olen oikeestaan vaan marssinut duunista duuniin sen jälkeen kun päätin lähteä työelämään. veikkaisin sen johtuvan pääasiassa siitä, että minulla on vahva ilmaisutaidon pohja ja olen esiintynyt paljon.

pakko ajatella, että osaattekohan ensinnäkin hakea oikeita paikkoja??? jos haette toistuvasti jotain mihin todella ette sovi? oletteko käyneet esimerkiksi työkkärissä ammatinvalinta psykologilla jossa tehdään tarkat kartoitukset luonteestanne ja vahvuuksistanne.

teettekö ihan yksin cv:n vai tarkistaako sen joku joka varmasti osaa tehdä sen??? hakemuksen teko on vaativaa hommaa ja työpaikoilla kyllä huomataan pienetkin jutut...

olisikohan jollain työkkärin työnhaku kurssilla tms mahdollisuus saada joskus rehellistä palautetta siitä teettekö ehkä toistuvasti jonkun pienen virheen, jota ette itse huomaa.. virhe voi olla minimaalinenkin, joku sivulause joka jää häiritsemään tms mutta kun me ihmiset ollaan niin outoja niin jos ei täysin synkkaa niin otetaan joku muu... se voi olla jotain mitä sanotte esim perheestä/lapsista, kysyttekö liian hanakasti palkasta, lomista muista eduista tms...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mullakin työkokemusta nelisen vuotta mutta pätkiä vaan ollut ja nyt ei mitään tiedossa taas vaihteeksi. Tänään just tuli edelliset "pakit". Oon päässyt haastatteluihin, mutta työhön en. Oon aatellut sen niin, että joku toinen hakijoista on vaan ollut esim. kokeneempi. En siis usko, että olisin itse jotenkin huono, vaan että hakijat ovat olleet tasaväkisiä ja on sitten valittu se kokenein. Itse asiassa mulle kerran sanoikin yksi haastattelija näin jälkikäteen, eli kokemus voittaa jos muuten on hyviä haastateltavia. Ja jos hakijoita on ollut esim. 90 niin kai sitä jotain tekee oikein kun kuitenkin haastatteluun pääsee...

Laittelin netissä avoimia hakemuksia. Tein cv:n hieman persoonallisemmalla tyylillä. Laitoin joka hakemukseen valokuvan.

Ja kas, minulle soitettiin et tuletko haastatteluun. Ja sain kyseisen paikan. Heti seuraavana päivänä soitettiin toisesta paikasta.

Työkokemusta minulla ei ole järkyttävästi. Lapsia 2.

Haastattelussa olen oma itseni. Ja jos ei kelpaa ei voi mitään.

Kyllä se aurinko paistaa risukasaankin, Tsemppiä!!!!

mutta ikää on rutkasti enemmän!

Harmittaa kun työkkäri pakottaa hakemaan jotain työpaikkaa ja tietää ettei siihen kuitenkaan ole mitään mahiksia, ei edes pääse haastatteluun!

Jos vielä kovin m onta vuotta menee, en todellakaan enää suostu töihin!

Mulla on akateeminen koulutus, työkokemusta useita vuosia eri tehtävistä ja aloilta (joskaan ei kovin vaativista...), hyvä kielitaito jne. Pääsen kyllä haastatteluihin asti varmaan noin 50% hakemistani paikoista, mutta en sitten haastattelusta eteenpäin :( Missä lienee syy, en tiedä..

eikä mitään amista parempaa koulutusta..

silti vien paikat koulutettujenkin nenän edestä, ikinä ei ole jäänyt hakemani paikka saamatta.

ensinnäkin hakemus täytyy tehdä hyvin ja huolella, sen täytyy todella erottua!!!

toiseksi haastatteluun mennessä täytyy pukeutua hyvin, lähteä positiivisella mielellä ja ajatella, että hurmaa ne kaikki totaalisesti. luja kädenpuristus, katso silmiin, puhu selvästi, ole vakuuttunut mielessäsi että sulla on luontaista karismaa... kerro kaikesta mitä osaat, harrastat, hallitset... kaikkein tärkeintä on olla tosi hyvä tyyppi!!!

Itselläni meni pätkätöissä yli 10 vuotta ennen kuin sain vakituisen työn. Lapsetkin ehdin tehdä epävarmuudessa, kun ikää alkoi tulla.

Sitten perustelut miksi en saanut työpaikkaa ovat joko "sulla on liian vähän koulutusta ja työkokemusta" tai "sulla on liian korkea koulutus, et viihtyisi täällä kuitenkaan" jep jep. Tosiaan mistä ihmeestä se kokemus pitäisi repiä jos ei pääse töihin? Siivoojiltakin odotetaan nykyään ammattitutkintoa ja työkokemusta!

Vakituisen paikan saa helposti. Haittapuolena haaskat, jotka ovat olleet samassa työpaikassa 30 vuotta. Selkäänpuukottamista, juoruamista, esimies ei osaa ottaa vastuuta eikä tehdä päätöksiä, kuppikuntia ja nokkimista.

vaikka on käynytkin huonosti monta kertaa, ei ole päässyt haastaatteluun, ei ole otettu töihin. Ei saa luovuttaa.

miettikää mitä vastasitte haastattelussa, mitä voisi muuttaa, mitä tehdä toisin.

-hymyilkää

-olkaa ystävällisiä

-olkaa reippaan oloisia

-kyselkää

-olkaa innostuneita, kiinnostuneita.

!!!älkää ajatelko että olette:!!

-paskoja

-huonoja

-"en kuitenkaan saa taaskaan tätä työpaikkaa"

TOIVOKAA, USKOKAA itseenne

sen huomaa jo teistä päällepäinkin että luotatteko itseenne ja omihin kykyihinne.

Haastatteluun pääsen kyllä, olen siellä iloinen, hyväkäytöksinen, asiallisesti pukeutunut, puhun reippaasti ja solkkaamatta myös vieraita kieliä jne. jne. Eikä auta. Tulee olo, että mussa on jotain perustavanlaatuisesti vialla, ja se aina huomataan haastattelussa sitten. Itse en todellakaan tiedä mistä on kyse! 2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat