Seuraa 

Juu tämähän alkaa muistuttaan tätä odotuksen pinoilua(heh)!

Meillä poitsulla saha kuume edelleen korkean ja hyvin korkean välillä:(

Ja tietysti valvottaa poikaa.Kamala katsoa kun toinen on niiiiiin kilttina ja koittaa olla skarppina ja pyytele anteeksi kaikenmaailman juttuja.(esimerkiksi:anteeksi äiti kun lusikka tippui,anteeksi äiti kun mulla tuli pissat housuun.)Ei ole kivaa se pienen sairastelu:(Nyt poika istuu mun sylissä ja on aivan hehkuvan kuuma.Ja muita oireita ei edelleenkaan ole.Ei nuha ei yskää.On vaan mystinen kuume.

Noh,ajattelin että teen sitten samalla pinon kun viellä täällä notkun:)

Niin pääsette sitten aamulla hyviin alkuun.

Mutta nyt meen poitsun lämpöä mittaamaan ja yritetään hivuttautua sängyn pulelle.Öitä siis!

Andromeeda ja ipanat.

Sivut

Kommentit (59)

Lapsiluku täysi meilläkin, kaksi siis on. Mies haluaisi steriloitavaksi, tai sitten otan hormonikierukan kunhan menkat alkaa. En ole koskaan suurperheestä haaveillutkaan, mutta lapsien myötä en enää kammoksu niin sitäkään ajatusta. Mutta ei enää lapsia, en pysty synnyttämään (pelkosektio takana) ja muutenkin oma jaksaminen on niin koetuksella ollut, että ei huvita enempää. Eiköhän näissäkin ole tarpeeksi vielä jos ne saan kasvatettua aikuiseksi.. ;)

Harrastukset: vauvauinti kiinnostaisi, muuten ei ole mitään, eikä pystyisi kahden pienen lapsen kanssa harrastamaankaan. Leikkipuistossa esikoisen kanssa vaan käydään. En esikoisen aikanakaan tykännyt harrastaa mitään leikkipuiston satunnaista muskaria enempää. Ja kahvilla käyntiä ja shoppailua vauvakavereiden ja vauvattomien kanssa. Nyt sekin tulee tehtyä kotosalla ja netissä postimyynnistä.

Heipähei kaikki lokalaiset mammat ja vaavit! Täällä ilmoittautuu mukaan yksi kauan taustaillut lokalainen! Eli koko odotusajan lueskelin viestejänne ja nyt vasta innostuin itsekin kirjotteleen. Meillä pikkuruinen Senni-tyttö syntyi 6.10 painaen 2930 g ja pituus 49 cm. kaikki on sujunut alusta asti hienosti. No imetystä lukuunottamatta joka tyssäs siihen että neiti ei suostunut/jaksanut imeä joten pullosta sitten ensin omaa maitoa ja myöhemmin ollaan sitten juotu vain korviketta.

Vähän laiska olen kirjottamaan mutta yritän kuitenkin. Pinon luen kyllä joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

..vähän lisää nyt kun Senni nukahti vaunuihin. On se kumma että jonain päivänä ei nukuta kun parit puolen tunnin päikkärit ja sitten taas joku päivä aamupäikkärit venyy kahteenkin tuntiin ja iltapäivälläkin saattaa nukuttaa tunti pari... Meillä alusta asti menny yöt hyvin. Puoli ysin aikaan mennään nukkumaan omaan pinnasänkyyn ja uni tulee sitten puoli kymmeneen mennessä useimmiten. Ihan itse siis nukahtaa kunhan tutti pysyy suussa... ;)

Olen iltaisin antanut velliä ja sillä nukuttaa sellaset 7-9 tuntia putkeen joten ei valittamista. neuvolantätikin oli vellin kannalla kun tyttö on sen verran pienikokoinen. 3 kk:n neuvolassa 5100 g ja 57 cm. Hyväntuulinen ja skarppi vauva. Kovasti kädet menee suuhun ja onkin ihan punaiset kun imee niin kovasti. Purulelunkin jo ostin ja tuntuu tykkäävän.

Mites te muut vellin antajat, ootteko kokeilleet jo useampia makuja vai vain yhtä? Meillä ainoastaan maissivelliä vasta annettu ja menee pullo tosi äkkiä eli tykkää :)

Mukavaa päivää kaikille vaikka onkin harmaata ainakin täällä Pohjanmaalla...

anilla ja nukkuva Senni

sitähän mun vielä piti että me ei ton tytön kanssa vielä harrasteta mitään ja ehkä sit aletaan kun on vähän vanhempi.vauvauinti mua kiinnostais mut täälläkin se taitaa olla sunnuntaisin joskus aamu 8:lta joten ei kyl mitään toiveita et noustas siihen aikaan kun nukkumaankin mennään joskus puolenyön aikoihin vasta!

NELLIINA mäkin toisinaan kaipaan sitä raskaanaoloo,en tosin loppuraskautta kun oli niin tukala olo mut se keskiraskaus oli ihan mukavaa aikaa kun oli sellanen sopusuhtanen maha.....

Mut nyt imuri käteen....

ANILLA tervetuloa mukaan!! Mäkin odotusajan taisin enempi vaan taustailla mut nyt sitten aattelin olla vähän aktiivisempi kun tosiaan porukka on niin hyvä et tahtoo mukaan keskuteluun!!!

ANNU kyseli rutiineista. Meillä ei oikein oo kun iltarutiinina sellanen et himmentelen valoja ja laitan tytön kapaloon kun rupee oleen uninen ja sitten syödään...yleensä siihen vähän rauhottuu ja saattaa jopa ruveta nukkumaan! :) mut eipä se kyl yleensä noin helposti käy!

PIIPI täällä kans uniongelmainen :) Nyt oon kyl muutaman yön nukkunu suht hyvin ,mut taas viimeyönä kun tyttö päättikin nukkua 7,5 tuntia ennen kun heräs syömään niin mäpäs heräsinkin jo tuntia aiemmin ihmetteleen miks se vielä nukkuu ;) ja sit uudelleen nukahtaminen syötön jälkeen kestää kauan.Toivottavasti tää tästä korjaantus meillä molemmilla!!!

Lapisiluku meillä ei luultavasti oo vielä täynnä.tää kun on vasta ensimmäinen.Oon aina halunnu paljon lapsia,mut eihän sitä koskaan tiiä mitä tapahtuu!

ja nyt täytyy ruveta siistiin tätä kämppää....pölypallot vaan lisääntyy...

[color=darkviolet]Spica ja tyttö[/color]

Nyt en kyllä muista enempää... viimeinen kommentti on pudonnu jostain välistä... Ilmeisesti aina väliin olen kuitenkin jotain muistanut... sorry=)

Semmoinen kysymys olis kaikille et paljonko pidätte vauvojanne päivisin lattialla? Meidän Lotta ei pahemmin viihdy siellä ja oon vaan miettiny et pidänkö liian vähän ku en tosiaan kauaa pidä mut joka päivä vähän kuitenkin. Ja joko teillä käännytään molemmin puolin? Meillä tyttö tykkää vaan maata selällään, ei vatsallaan ollenkaan ja eikä käänny mitenkään :(

Lapsiluvusta: Meillä on ainaskin täynnä. Eipä autoonkaan enempää väkeä mahdu, ellei sitten penkkejä osta lisää:) Raskausaika oli niin kamalaa, etten halua sitä enään kokea. Ja kyllähän kolme lasta jo riittää.

Täytyy sanoa, et mä kyllä yhdyn tohon Emily78 kommenttiin! Käväisimpä sitten vähän lukemassa syyskuisten pinoa.... Onneks ei tässä pinossa arvostella. Kiitos siitä!

Janette nukku koko aamun ku sisarukset oli kerhossa, söi kerran välissä. Kotiin tultiin niin neiti söi, mut ei vieläkään oikeen oo jaksanu kunnolla herätä. Se on nukkunu jo yli viis tuntia! Kaipa se nukuttaa kun on ollu rauhallista.

Hennajo ja Janette

Täällä yks joka aloitti minipillerit ilman, et menkat on vielä alkaneet ja täysimetyksellä täällä kans. Eka laatta on loppumassa. Oisin mieluummin ottanut hormonikierukan, mut lekuria tais laiskottaa, kun lykkäs vaan puolen vuoden pilsut käteen ja sanoi, et soittele sit kun ne loppuu, niin perhesuunnitteluun, et ne laittaa, jos haluut sen kierukan vielä. Ärsyttävää vaan koittaa muistaa pilsu ottaa samoihin kellon aikoihin joka päivä.

LAPSILUVUSTA. Taitaa olla meillä täynnä. Nyt siis 2 poikaa. Esikoisen vauva-aika oli rankkaa, mut tää kuopus on mennyt tosi helposti ja imetyskin on tällä kertaa onnistunut. Melkeinpä vauvakuume taas nostais päätään ja tippa tulee linssiin, kun miettii et Jesse ois sit mun viimenen vauvani. *nyyh!* Mut toisaalta, kun lapset tästä kasvaa niin sais sit keskittyä kaikkiin harrastuksiin ja vaikka matkusteluihin yms. perheen kesken. Jos lottovoiton saisin niin heti pistäsin kolmannen tilaukseen. Kun tarvis vaihtaa auto ja kämppäkin rupeis ahdistaan....Mammavaatteet oon ainakin jo myynyt pois ja pienimmät vauvan vaatteetkin ois tarkotus mennä vaikka kirppikselle myymään, et saa vähän omaa rahaa ja tilaa varastoon.

Jaahas, mies tulee koneelle....palaillaan astialle!

heips!

ps: just kun valitin Jessen katkonaisia päikkäreitä, se nukkui tänään pitkästä aikaa ainakin 3h parvekkeella...jes!

Olen tässä jo toista tuntia hereillä, mutta nyt " vasta" san luettua eilisen pinon loppuun. Voi kurjuuden kurjuus kun Juhanalla tuntuu taas nenä olevan tukossa ja hengitys kulkee vain vaivoin. Meillähän oli se rs-virus epäily ennen uutta vuotta, jolloin pojalle nousi kuume ja oli ihan räkäinen ja siitä asti mennyt parempaan suuntaan. Kunnes nyt taas kuullostaa enemmän räkäiseltä. Siinä mielessä kurjaa aikaa tää talvi :(

HENNAJO juu olen kyllä asunut koko ikäni itäisessä Helsingissä, kuten vielä reilu 3kk sittenkin, kunnes lokakuun 1.päivä muutettiin tähän Vantaan Pakkalaan 5min kävelymatkan päähän Jumbosta. Eli musta tuli vantaalainen mikä tuntuu välillä hassulta, kun aina kaikissa virastojutuissakin soitan aina automaattisesti eka Helsinkiin ja sieltä ne aina ohjaa mut Vantaan palvelupiiriin ;)

Ja SIRKKULIINA ai olikos se teidän isukki ja vauva siinä Hesarin isänpäivänumerossa :) kiva kuulla. Me lähdettiin sairaalasta jo perjantaina 11.11 eli tasan 2kk sitten.

LOKAÄITI kurjaa että teillä on allergiaepäily päällä. Meillä oli aikainaan kanssa tuon keskimmäisen kanssa, kun poika huusi ensimmäiset elinkuukautensa, iho punoitti kovasti jne.jne. No ravattiin allergiasairaalassa ja kokeiltiin kaikenlaisia dieettejä, mutta lopputulos oli että kyseessä vain atooppinen iho sekä koliikki. No hyvä niin, vaikka eihän atooppinen iho mikään kiva juttu ole :(

ANDROMEEDA kylläpäs teillä on ajattelematonta porukkaa lähipiirissä. Eipä ainakaan itselle tulisi mieleen lähteä arvostelemaan kenenkään nimivalintoja. Mulla tuli kanssa lähipiiriin vauva vajaa 6v sitten, joka sai nimekseen Börje, mutta kaikista asioista mitä tästä nimestä voi mieleen tullakin (ainakin suomalaisilla) niin eipä tulisi mieleenkään lähteä kauhistelemaan pikku-Börjen vanhemmille tai hälle itselleen ;) Sitäpaitsi Martha on munkin mielestäni kaunis nimi. Vanha ehkä mutta kaunis! Niin ja paljon paranemissäteitä sinne pojalle~~~~~~~~

Meillä lähipiiristä on kuulunut vain positiivista palautetta nimestä Juhana. Moni sanoo sitä " kuninkaalliseksi nimeksi" kun on Juhana Herttuaa ja muuta. Mulla itselläni tulee ekana mieleen Robin Hood piirretyn prinssi Juhana ;)

MISULI kiva homma että teillä Roope nukkuu vihdoin pysähtyneissä vaunuissa!!!!! Jee jee...toivotaan että se jatkuu :)

HARJu kurja juttu että teillä huudetaan niin paljon. Mekkä oli ihan sama juttu noiden kahden vanhemman lapsen kanssa (varsinkin keskimmäisen) eikä siihen oikein mikään auttanut paitsi aika. Toivottavasti joku osaa antaa konkreettisempaa neuvoa. Muistan kyllä miten poikki silloin olin (tai oikeastaan en edes enää kunnolla muista) ja se oli todella raskasta aikaa. Nyt pikkuhuutajat ovat jo 5v ja 6v ja nukkuvat yönsä hyvin :)

Mutta nyt aamiaisen laittoon. Tänään keskimmäisellä 5v neuvola 9.30 että eikun sinne vaan!!! Hauskaa päivää kaikille..

Sinilainen ja Juhana 2kk2pvä

Levoton yö takana ja äiti on vääääsynyt!En tiiä mikä aiheutti sen että Julius heräili vähän väliä:(

No toivotaan että ns yö menis paremmin!

Yhdyn samaan kuin moni muu,on tää hyvä porukka!Saa valittaa tai olla iloinen,kukaan ei arvostele!Kiitos teille kivasta seurasta:)halipus!

Harrastuksista;me aloitetaan muskari 24.pvä, Julius täyttää sillon tasan 4 kk:)

No nyt jää juttu näin lyhyeks kun pieni mies alkaa sylissä hermostua!

Jospas taas myöhemmin tulen pyörähtämään!

Blacka ja Julius

Kylläpä meillä tosiaan kasvaa nämä päiväpinotkin - pikkusenko meillä on HYVÄ RYHMÄ!! :D

Eilinen ja taitaa toissapäiväinenkin pino olla suurimmaksi osaksi vielä lukematta... halusin jo heti kirjoittaa tähän, että edes joskus vaikuttais aktiiviselta, tästä porukasta nimittäin en halua tippua pois, on sen verran kivoja tyyppejä meillä mukana! Hmm... omituisen iloisella ja onnellisella päällä olen, vaikka yö oli taas tosi rikkinäinen... kaikkeen tottuu näköjään! Ja kyllähän se aina auttaa kun on aamulla vastassa nauravainen poika, joka on juuri löytänyt kätensä ja jopa lelut rupeaa vähitellen kiinnostamaan!

BEIBI0905 - Juu tiedän mitä sanoit vanhoista ihmisistä (ja joskus kyllä nuoristakin) ja vierasperäisistä sanoista... minun mummun ostoslistassa lukee aina pannaaneja, mantariinejä ja lementejä (=klementiinejä). :D Mummu on syntynyt v. 1917 Keski-Pohjanmaan maaseudulla. Suloistahan se vain on yleensä, mutta kyllä voin kuvitella, että jos on oma tai lapsen nimi kyseessä niin pänniihän se varmasti! Minun miehen nimi on Markus ja sekin pitää mummun vääntää Markuksi (siis nimeksi Markku) - on varmaan liian hankala sitten..? ;)

Poitsu tuolla nukkuu sitterissä (ottaa siinä joka päivä unoset, tunnustan...), aah mikä rauha. :) Ensi yöksi siirretään sitten pinnasänky meidän sängyn viereen sivuvaunuksi. Aukusti tykkäis vaan nukkua minun vieressä, mutta viime yönäkin heilui niin, etten meinannut saada nukutuksi. Ja minua pelottaa, että heitän unissani peiton pojan päälle, tai pätkäsen käsivarrella tms. Niin että kokeillaan nyt sitten tuota sivuvaunujuttua. Tarkoitus ois kuitenkin siirtää poika sänkyineen puolen vuoden sisään omaan huoneeseen.

Nyt ostoslistan värkkäämiseen. Sii juu!

-Miumau ja Kusti 2 kk ja rapiat

Harrastuksesta vauvan kanssa... mä en ole vielä ajatellut mitään harrastustoimia aloittaa. Riittää kun saa vaunuilla toisen äitykän kanssa ja jutskata samalla. Sitten kun poika kasvaa, niin ehkä sitten vois jotain kokeillakin. Muskaria ehkä... saa nähdä.

NELLIINA: muistapa sitten kertoa miten teidän reissu meni jne. sillä ollaan keväällä lähdössä myös reissuun ja olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan teidän kokemuksia :) Ja myös vinkkejä otan vastaan ilomielin.

Hemulii_i

...et onko kukaan aloittanut minipillereitä ilman menkkojen alkamista? Me kun mennään täysimetyksellä niin ei varmaan noi menkat ihan heti ala. Kierukkan otan sitte joskus hamassa tulevaisuudessa, mut siihen asti meinasin ehkäisynä käyttää noita pillereitä ja imetystä.

TIIKERIKALA: Tuli sun unen näkemisestä mieleen, näin muutama päivä sitten unta jossa mieheni ex-kihlattu tuli mulle sanomaan että on 4.kuulla raskaana ja mun mies on isä, kysyin mieheltä, et onko totta ja mies siihen et on ja eikä siinä kaikki hänellä on vielä sen lisäksi etelä-afrikkalainen sukupuolitauti joka on nyt varmaan mussakin.

Viime yönä mies oli taas jonkun muun lapsen isä. Miksi ihmeessä mä näen tämmöisiä unia, tosi rasittavaa ja ei tosiaan ole mukava herätä tollaseen painajaiseen...

Huh-huomenta,

sain viimein pojan sammumaan aamupäivä torkuille. Olipa fiksua eilen elvistellä että vauva-arki olisi meillä jotenkin helpottunut. Poika ei sitten eilen nukkunut lainkaan pidempiä päiväunia. Pari puolen tunnin pätkää vaan ja oli arvatenkin väsynyt ja kitisevä. Oli tosin vähän lämpöäkin pojalla. Mistä lie johtui. Taisi siinä äitikin eksyä suklaakeksipurkille lohtua hakemaan. Että näin meillä laihdutetaan. No onneksi yö meni sentään kohtuullisesti. Jos nyt viittä yösyöttöä voi kohtuullisena pitää. Taitaa olla siis edelleen tiheän imun kausi meneillään.

Vaatteista eilen kyseltiin. Mä taidan myös lukeutua pikkaisen vaatefriikkien kastiin. Omista rytkyistä viis, mutta pojalla pitäis olla kivaa päällä. Paljon en ole vielä päässyt shoppailemaan kun vieraat on tuoneet niin paljon kivoja vaatteita, osa ulkomailta saakka. Pojalle on niin paljon kaikkea sinisävyistä, että ehkä eniten tykkään kaikista muista väreistä. Merkkeinä mieluisimpia ovat olleet Hollannin tuliaisina tulleet Fendzi-merkkiset. Itse olen ostanut ja tykännyt H&M:n vaatteista. Mielestäni hinta-laatusuhde on ollut ihan ok.

Millaisia " harrastuksia" teillä on pikkuisten kanssa? Käyttekö esim. vauvauinnissa? Meillä on suunnitteilla muskarin aloitus jossain vaiheessa kevättä. Vauvauintiin mennään maaliskuun alusta. Äiti-lapsi-jumppaakin olis tarkoitus perjantaina kokeilla. Taitaa nää " harrastuket" olla lähinnä mun virkistykseksi ja virikkeiksi, mutta toivottavasti Henrikin saa niistä jotain.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Lokavaavi + ylivirkeä poitsu

Voi halavatun halavattu, mikä päivä!!! Meillä on känkkäränkkä kylässä ja lapsukaiset käyttäytyy sen mukaan - puuh! Nyt onneksi molemmat päikkäreillä, joten eiköhän se tästä....

Yö meni TAAS tissitelessä! Meillä kun Eemilille on riittänyt se 1xyössä herääminen, niin tuntuupa kurjalta herätä syöttään useemmin :(. Eka pätkä oli 3 tuntia, toka tunnin ja sitten en enää tiedäkään, jätin rinnan paljaaksi ja ajattelin, että saapi herra hoitaa itse ruokailunsa silloin kun huvittaa ;). Toki, heräähän siihen kun alkaa ruokailemaan, mutta ei tarvi sitä " omaan sänkyyn-meidän sänkyyn-omaan sänkyyn-meidän sänkyyn..jaahas, paljonko kello..." -rumbaa pyörittää :-).

[b]EMPPU[/b]: No sekös se vielä puuttui!!! Toivottavasti saitte lääkkeet ja pääsette aloittamaan hoidon. Voiko sitä lääkettä Pinjalle vielä antaa, kun ainahan kehoitetaan hoitamaan koko perhe kerralla? Kurjaa, kun joutuu siivoomaan niiiiiin perusteellisesti joka paikan vielä väsyneenä! Voimia ystäväni, voimia!!

Lainaus:

*halaus

[b]Lapsiluku:[/b] On meilläkin täynnä. Ja tähän voisin lainata Empulta, koska ihan samoin meillä: " Ollaan miehen kanssa molemmat aina haaveiltu tytöstä ja pojasta, ja nyt kun ne on meille suotu niin kyllä meidän perhe on täydellinen" . Tosin nyt olen kyllä välillä vähän haikeudella ajatellut, että tää on tosiaan mun viimeinen vauva - snif...... ;)

[b]Ikäero:[/b]: Meillä tyttö on syntynyt 5/03 ja Eemil sitten 11/05 eli 2vuotta ja 5 kk:ta.

No joo, eipä se isompi känkkis sitten niitä päikkäreitä halunnu nukkuakaan. Eipä sen niin väliä, kun ei taitas muuten illalla mennä ajoissa nukkumaan. Lähdenpä tästä hetkeksi leikkimään esikon kanssa.

Kommentoinnit siis jäi....

*Vallu kera lasten*

Huh onpas pino kasvanut yden neuvolareissun aikana todella pitkäksi :) Meillä lokalaisilla taitaa olla aika paljon asiaa :D Hyvä niin. Mahtava henki tässä ryhmässä minunkin mielestäni!

ANILLA ja Senni vauva tervetuloa minunkin puolestani. On tää niin kiva joukko että mukana kannattaa ollakin ;)

M.ELLI kyseli minkänimisiä sisaruksia vauvoilla on.No meillä isosisko on Minea niinkuin PIIPInkin tytär :) Pojan nimee en nyt just äkkiseltään uskalla arvata ettei ihan koko anonyymiys mene :D Mutta " ämmällä" alkaa sekin. Niin ja lapset syntyneet lokakuussa 1999 ja marraskuussa 2000. Eli 5v ja 6v ovat nyt.

NASULI kiva toinen nimi teidän typykällä. En ole kuullutkaan nimeä Anelia ennen. Mistä keksit?

MIUMAU en voinut olla kommentoimatta miten ihana mummu sinulla :D Kyllä vanhat ihmiset osaa olla herttaisia.Ainakin jotkut.

`TYTTILII ai sinäkin brutukseni olet ollut heppa-immeisiä?! Kivaa niin minäkin. Tuli monta monituista vuotta hevosteltua nuorempana ja hoidettua yhtä lämppäriä ja connemara-oria. Voi niitä aikoja. Munkin tekisi hirmuisesti mieli edelleen käydä ratsastamassa edes kerran viikossa, mutta tosiaan hirveitä hintoja nyhtävät. Ainakin PONNYT oli myös heppa ihmisiä. Oliko muita?

HENNAJO mä olen ainakin näiden reilu 3kk perusteella tykännyt tästä Pakkalan seudusta. Ihanaa että tuo Jumbo on niin lähellä mutta muuten kyllä on ollut tosi rauhallista. Ei minkäänlaista järjestyshäiriötä toistaiseksi ole tullut vastaan ainakaan meidän taloyhtiössä ja lapsiakin kiitettävästi. Ainoa että päiväkoti-tilanne ei tosiaankaan ole loistava. Nythän Kartanonkoskelle valmistui uusi pk, mutta se on todella ISO!!

OPERAATIO PAINONPUDOTUS menee täällä suunnalla taasen loistavasti. Ekan viikon jälkeenhän lähti 2,3kiloa ja tänäaamuna oli ekan kerran paino tippunut alle 60-kilon. Vajaa 5 kiloa siis tavoitteeseen. Jee jee. Repsahtanutkaan en ole vaikka välillä houkutus suuri!!!!!! Ja eilen löysin vielä niin ihanan kanareseptin, joka vei kielen mennessään. Kevyttä ja HYVÄÄÄÄ!

Meilläin lapsi luku ainakin hyväksi toviksi täynnä. Voipi olla että pikkunelonen saa tulla sitten useamman vuoden päästä ilahduttamaan jos on tullakseen. Mutta kolme on siis mainio määrä :) Silti tuntuu hyvältä että raskaushaaveita ei tarvitse kokonaan jättää, vaan vielä on MAHDOLLISUUS saada kokea se kaikki uudelleen :)

Ääh kohta pitäisi kauppaan jaksaa raahautua. Ja Juhanakin väänsi justiin hyvän kuulloiset (ja hajuiset) tortut jten tämä äiskä suuntaa tuonne vessan puolelle pesuhommiin :) Niin joo ja pojan 5v neuvola meni hyvin ja kaikki oli kunnossa.

Sinilainen ja Juhana 2kk

Kirjoittelenpa minäkin piiitkästä aikaa! Pinoja olen lueskellut kans ahkerasti, mutta oma kirjoittelu jäänyt vähemmälle. Kiitos mukavista jutuista. Täällä voi hyvin samaistua tähän tunteiden skaalaan;)

Nyt, kun huomasin minua erityisesti kiinnostavan aiheen, otin näppiksen esille.

ANILLA: Kiitos vieststäsi. Meillä hyvin samanlainen tilanne kuin teillä. Meidän neiti syntyi kolme viikkoa etuajassa 2675g. Syömisen kanssa on ollut hankaluuksia alusta asti. Ensin tietysti sai pullosta, mutta kotona aloitin imettämään. Ensin käytin rintakumia, myöhemmin annoin ilman. Noin 2kk iässä aloitti hylkimään rintaa ja oli pakko antaa pullosta pumppaamaani maitoa lisäks. Nyt tilanne 3kk iässä (neiti 4900, 59cm) sellainen, että annan pullosta korviketta päälle. Ei ime rintaa kuin hetken ja sitten raivostuu...potkii, heluttaa käsiään ja rimpuilee ja huutaa. Kyllä äidillä on kärsivällisyys tosiaan ollut koetuksella;)

Nyt olen huomannut, että korviketta menee koko ajan enemmän ja enemmän. Nyt pari Nan-pakettia päivässä. Yöllä imee tosi hyvin rintaa. Päivällä syö vaan vasemmasta ja hylkii oikeaa. Välillä ei suostu syömään ollenkaan tissiä, mutta huutaa vaan ja kun saa pullon, niin oikein hyökkää kiinni siihen. Syö pullosta oikein nätisti. Velliä en ole vielä antanut, mutta kun luin viestisi Anilla, taidanpa kokeilla.

Meillä venyy nukkumaan meneminen puoleen yöhön. Eilenkin sain hänet klo21 yöpukuun ja syötettyä ja klo 21.30 oli sängyssä nukkumassa, mutta herää jo 23 tankaamaan lisää eikä hänellä ole aikomuksissakaan nukahtaa heti uudestaan. Muilla tällaista ongelmaa? Sitten nukahtaa puoliltaöin ja syö seuraavan kerran 05. Siinä nukahtaa heti uudestaan syötyään ja nukkuu puoli yhdeksään.

Koska meidänkin tyttö on pienikokoinen, voisi velli olla kyllä ihan hyvä juttu. Mahtaiskohan se auttaa myös tohon puolenyön heräämiseen? Onko muita jotka annatte lisämaitoa? Mulla sellanen tapa, että tarjoan aina ensin rintaa ja sitten päälle saa pullosta, minkä ottaa. En tiedä, vaikealta tuntuu tää temppuilu tissin kanssa. Imemisote ei ole tainnut koskaan kehittyä neidillä oikeaksi, kun ote irtoaa koko ajan. Onko muilla tällaista ongelmaa havaittavissa? Tänäänkin pumppasin käsipumpulla 160ml oik. rinnasta, kun neiti sitä hylkii:(

No, pääasia on, että saa ruokaa ja on tyytyväinen tyttö!

Pikaista paranemista kaikille nuhanenille ja Voimia vanhemmille!

Pansu ja Aino 3kk++

Ja just nyt hävis mielestä kaikki mihin piti kommentoimani... Ainakin Andromeedalle: Alusta asti kun luin ekan kerran teidän tytön nimen, olen ihastellut tuota kaunista nimeä, Martha! Ja kyllähän se on niin että jokainen vanhempi antaa lapselleen nimen joka omasta mielestä on kauneinta mahdollista ja sopiva vauvalleen.

Lattialla meillä Juho tykkää olla melko paljon, nyt viime aikoina myös mahallaan ja alkaa jaksaa kannatella päätään jo tosi hyvin. Kertaalleen on vatsaltaan " kaatunut" selälleen pään painosta kuroteltuaan liikaa, mutta selältä mahalleen ei vielä. Leluja tavoittelee ja huitoo, jumppalelu on mielekäs.

Mulla tässä on pyörinyt mielessä viime yöt että kuinkahan saisin rauhoitettua noita aamuöitä. Meillä iltayö nukutaan paremmin, tosin eka unipätkä on noin 3-4 tuntia vaan, mut sitten alkaa 1-2 tunnin välein heräily. Laiska kun olen ollut, olen aina ottanut ja imettänyt. Mutta aika hurjaa puuhaa on jos tunninkin välein saa imettää yöllä... Ja ei Juho edes oikein huoli sitä rintaa noin tiheään. Mutta kun se äherrys alkaa siellä sängyssä ja oon ajatellut että pääsisin pian takas nukkumaan... Tutti on käytössä, vähän aikaa sitää luputtaa, mutta sitten sylkäsee pois ja ähinä jatkuu.

Maidon puutteesta ei voi olla kysymys, paino oli noussut kk:ssa kilon verran.

Nyt vinkkejä kehiin, arvon mammat! Kuinka toimitte jos vauva herää tiheämmin yöllä kuin syöttöväli on? Juho on nukkunut sairaalasta lähtien mahallaan yöt ja päivät, selällään ei nuku kuin vaunussa. Ähkiminen alkaakin kun rupeaa kääntelemään päätään puolelta toiselle. Pitäisköhän koittaa opettaa nukkuun selällään, vai oiskohan se ratkaisu ollenkaan.

Päivisin Juho syö 2-3 tunnin välein.

Jos joku imetystaituri osais mua nyt neuvoa. Ainiin, tätä on ollut oikeastaan koko ajan, eli ei oo mikään tiheän imun kausi.

Neuvoja vastaanottava ja kokeiluihin valmis Päippy kera pikku-Juhon (6960g tänään)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat