5 vee tyttö kuin teini :(

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kenelläkään samanlaista 5 vuotiasta TEINIÄ joka on siis niin mahdoton, että voimat menee täysin itellä, Tyttö ei siis usko hyvällä eikä pahalla, karjuu ja huuta vastaan vain, ei pelkää MITÄÄN. Päiväkodistakin hakiessa saa aina jännittää mitähän neiti tänään tehnyt, kun joka toinen päivä joutuu sielläkin puhutteluun. Pienestä pitäen kun yritti jäähytuolille istuttaa, niin siitä ei mitään hyötyä ollut kun 8 krt istui tunnin aikana. Aivan kun tytössä olisi 2 persoonaa, toinen on sitten niin kuin enkeli, joka rakastaa ja tykkää kaikista, toinen vihaa ja uhoo. Kun kieltää jostakin, ja neiti ei sitä hyväksy niin ovet paukkuu ja hypitään tasajalkaa ja tömistellään tahallaan jotta alakerrasta naapuritkin valittaa (asutaan luhtitalossa) neiti saa raivollansa koko perheen riitaan :( miten ihmeessä tuon neidin sais rauhoittumaan?  kauhulla odotan kun oikeasti on teini :( 3 vanhemman siskon kanssa ei koskaan ollut mitään ongelmaa edes teini iässä, mutta tämä juniori on sitten kaikkien puolesta kaikkea huh huh

Kommentit (6)

Vierailija

Todennäköisesti tytöllä on paha olla ja käytös seurausta siitä. Kehottaisin kääntymään jonkun ammattiauttajan pariin mahdollisimman varhain. Tärkeintä on pysyä itse rauhallisena. Yleensä nämä mallit opitaan kotona (ei sisällä syytöksiä), mutta huutaminen tällaiselle lapselle on kuin sammuttaisi tulta bensalla. Tiedän, että tämä voi kuulostaa mielestäsi kukkahattuilulta, mutta se se on tärkeää. Toiseksi on sitten lähdettävä selvittämään mistä tämä käytös voi johtua ja siihen ei välttämättä omat avut riitä. Naapureista on turha välittää vaikka tuntisikin häpeää. Persoonallisuushäiriöt eivät myöskään ole kasvatuksesta johtuvia, mutta diagnoosit jätän suosiolla muille.

Omista lapsista myös nuorimmainen oli vaikea. Pojan kilpailuvietti ja häviämisen aiheuttama tuska oli yksi syy. Hän tunsi itsensä huonommaksi kun ei osannut tehdä kaikkea mitä isoveli osasi. Kehuimme paljon ja jätimme torut vähemmälle. Pyrimme saamaan onnistumisentunteita hänelle kaikin keinoin ja kuitenkin niin ettei poika arvannut niiden olevan keinotekoisia. Lisäksi hänen sanavarastoa etenkin tunnetasolla pyrittiin kasvattamaan. En tiedä onko tästä sinulle apua, mutta meille oli.

Voimia

-Daddy T

Vierailija

Tytöllä vuotta vanhempi sisko joka sairastui vakavasti pienenä, ja tästä johtuen on pienestä pitäen ollut Toiminta- Fysio- ja Puheterapiat, ja meillä siis kotosalla käynyt vikottain eri tätejä leikittämässä tätä vuotta vanhempaa neitiä, ja pienempää pitänyt yrittää pitää muualla sen tunnin ajan, tosin oli niitä ihania terapeutteja jotka otti pikku siskonkin huomioon välillä, Itse ajattelin kans kauan jotta huomiota hakee tyttö tuolla käyttäytymisellä, molemmat tytöt saa sitä kotosalla yhtä paljon, molempien kanssa tehdään samaa, nuorempi ei vain jaksa kauaa keskittyä vaan suuttuu jos joku ei onnistu. Viin totta jotta pitäs itse pysyä rauhallisena kun toinen rähjää ja rähisee mutta se ei valitettavasti aina onnistu, hetken jaksaa mutta kun menee niin överiksi sitten nii siinä menee hermot kyllä itekkin ja sitten potee huonoa omatuntoa kauan. oon Neuvolassa ja päiväkodissa puhunut jops ADHD:sta mutta päiväkoti on sitä mieltä ettei ole sitä tytöllä kun siellä niin rauhallisesti ja kauan jaksaa kuitenkin välillä kädentaito jutskia tehdä (jossa on tosi hyväkin vielä ikäisekseen) yhdes vaihees jopa niin kun aamulla herätti niin puoli tuntia itki ja raivos ja sitten muuttui enkeliksi, Ollaan aika usein niin miehen kanssa jotta molemmilla yksi tyttö ja tehdään jotain kivaa silloin menee hyvin mutta heti kun sisko mukana nii kinastellaan ja tapellaan, tytöt kun  ovat ulkona ja siellä n 20 lasta niin meidän 5vee ääni kuuluu koko ajan kun huutaa siellä, muut kaverit huutaa koko ajan x nimeä jotta älä tai lopeta. En pode enka aio podeta huonoa omatuntoa kasvatuksessa koska 3 isomman tytön kanssa ei mitään ongelmia ikinä ollut, vaikka tosiaan 2 jo aikusia, ei ollut mitään ongelmaa teininäkään niitten kanssa. Tämän 5 v kanssa tnsin jo mahassa jotta on erilainen, sanoin usein jotta varmaan ADHD lapsi tulee, no vauhdikas neiti sieltä tuli, niin rakas tyttö mutta välillä olisin kyll "myymässä" tai ite muuttamassa kotoa, huokaisten huokaus, tmä aamu alkoi hyvin, mutta koko ajan ite pikkasen saa varpaillaan olla että mitäs nyt...lasten huone hujan hajan eilisen arestin jäljiltä, kaiken heitti lattialle hyllyistä, yritti ite aamusta siivota kun tietää jottei nyt voi kaveria sitten pyytää kylään leikkimään kun huoneeseen ei mahdu.

Vierailija

Olin itse lapsena samanlainen ja minut laitettiinkin ADHD-tutkimuksiin, mutta sitä minulla ei todettu. Olin tutkimusten mukaan keskimääräistä älykkäämpi lapsi ja ilmeisesti purin turhautumista kiukuttelulla ja raivoamisella. Pääsin 5-vuotiaana esikoululaisten puolelle muutaman kerran viikossa tekemään "isompien tehtäviä" ja johan rauhotuin.

Koulussa kaikki sujui ihan hyvin, mutta olisin toivonut haasteita. Kerran alakoulussa tein matematiikan kirjan yhden viikonlopun aikana loppuun, mutta opettaja suuttui ja käski kumittaa kaikki tehdyt tehtävät. Ymmärrystä koulussa en saanut kuin englannin opettajalta, joka antoi minulle aina lisätehtäviä. Päätin peruskoulun keskiarvolla 9,5 ja nykyään opiskelen korkeakoulussa, vaikka vanhempani pelkäsivät, ettei kaltaistani riehujaa voi laittaa normaaliin kouluun.

Valitettavan monet "häiriköt" eivät ole suinkaan tyhmiä, vaan jopa keskimääräistä älykkäämpiä ja vain turhautuneita. Suomen kouluissa kun lapset yritetään sulloa keskitasoisuuden muotista läpi ja sekä fiksut että hitaammat oppijat kärsivät.

Kannattaa siis ehdottomasti selvittää, miksi tyttönne raivoaa. Oli syy mikä tahansa, sen selvittäminen helpottaa arkeanne!

Vierailija

No tämä meijän melkein kaksviikkonen kyllä on ihan samanlainen, juoksentelee ympäri kaupunkia ja polttaa tupakkaa kaveripoikiensa kanssa!!! Olen mieheni ja kahden vaimoni kanssa tätä ihmetellyt jo monta kuukautta! Auttaisikohan terapeutti minun huoliani huhhuh

Vierailija
Vierailija

No tämä meijän melkein kaksviikkonen kyllä on ihan samanlainen, juoksentelee ympäri kaupunkia ja polttaa tupakkaa kaveripoikiensa kanssa!!! Olen mieheni ja kahden vaimoni kanssa tätä ihmetellyt jo monta kuukautta! Auttaisikohan terapeutti minun huoliani huhhuh 

Tämä on yleinen huoli kyllä koko kaupungissa, ja meillä tuo sekasikiö kyllä vetää huumeitakin ohhohh

Vierailija

"Neiti saa raivollansa koko perheen riitaan"? No olisko tässä lauseessa taustalla sellainen seikka, että teillä ei ole yhteistä linjaa, ja lapsi fiksuna tajuaa sen?

.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat