Mies ei halua vieläkään lasta

Vierailija

Olen tilanteesta aika ahdistunut. Mies ei halua lasta vieläkään, ikää hänellä 33-v, itse olen 31-v. Olen jättänyt pillerit pois reilu vuosi sitten terveydellisistä syistä ja siinä toivossa, että lapsen saanti helpottuisi kun keho ehtii palautua hormoneista. Kumeilla ollaan menty tähän asti ja jostain syystä minä olen aina se, joka ehkäisystä nyt huolehtii. Olen sanonut, että minä en niitä tarvitse, voidaan olla ilman, mutta mies ei suostu. Kuitenkin, kun seksin aika on, mies odottaa minun laittavan kumin, hän ei sitä halua laittaa. Muutaman kerran olen testannut, että mitäs jos minäkään en sitä suostu laittamaan kun en sitä tarvitse. --> Sillä lopputuloksella että leikki hiipuu pikkuhiljaa ja koko tilanne lopahtaa. :( Tällaisen jälkeen olen aika ahdistunut. Ollaan sitten harrastamatta seksiä jos mies ei ole ehkäisystä valmis huolehtimaan vaan olettaa että minä huolehdin vaikken sitä tarvitsisi.

Lähipiirissä nuoremmatkin ovat saaneet lapsia ja itseäni ahdistaa jo tämä ikäkin. En kauaa viitsisi odotella sitä kun mies tuntee olevansa valmis yrittämään. En tiedä miten kauan hänen "ei vielä" kestää. Olen tehnyt selväksi, että lapsi on asia, josta en jousta. Mieheni näkee lapset jossain tulevaisuudessa, ei vielä. Mikä vika tässä hetkessä on? Meillä on vakityöt, talo.. Olen lyönyt faktat pöytään, että naisen hedelmällisyys laskee 30 ikävuoden jälkeen. Olen kertonut esimerkkejä pariskunnista, joilla menee kauan ennen kuin näyttää plussaa. Ei auta. Kyläpaikoissa, joissa on vastasyntyneitä, porukka yrittää "leikillään" tartuttaa vauvakuumetta mieheeni. Mieheni pysyy taatusti turvallisen etäisyyden päässä.

Kertokaa rakkaat ihmiset, miten ihmeessä saan mieheni suostumaan lapsen yrittämiseen nyt? Hän tietää, että kauan en odota. Olen valmis marssimaan vaikka spermapankkiin jos mieheni ei suostu. Lasta yritän, olkoon hän sitten isä tai ei, tälläkö minä joudun häntä kiristämään? :(

Kommentit (10)

Vierailija

Miksi sanot sitä kiristämiseksi? Jos se on asenteesi - jos siis välttämättä haluat lapsen - on vain reilua että hän tietää. Jos mielummin olet äiti ja ehkä jopa yksinhuoltajaäiti (sekin riski täytyy ottaa huomioon) kuin lapseton vaimo, ei sinulle jää muuta vaihtoehtoa, kuin tehdä se vauva jonkun toisen kanssa.

Minun lähelläni on nyt vuoden sisällä ollut 2 tapausta, jossa mies ei ole halunnut vauvaa tyttöystävänsä/kihlattunsa kanssa (eikä halunnut naimisiinkaan). Naisen sisäinen kello tikitti, hän jätti kaverin, etsi toisen miehen saadakseen vauvan. Ja kuinka ollakaan: mies löysi 'vahingossa' tulevan vaimonsa, meni naimisiin parin kuukauden kuluessa, ja sai uuden naisen kanssa vauvan heti perään. Jälkiviisaina tiedämme, me ystävät, nyt: Mies ei halunnut vauvaa SEN naisen kanssa kenen kanssa oli yhdessä. Ota tällainenkin huomioon.

Et kerro miehesi syistä nähdä lapsi vasta 'jossain tulevaisuudessa'. Eipä silti, oli syy mikä hyvänsä, ei häntä saa ainakaan 'huijata' vauvan tekoon, se olisi vihoviimeistä ilkeyttä.

Lapsi tarvitsee rakkautta. Minä en ikipäivänä tekisi lasta kenenkään sellaisen kanssa, joka ei isän roolia halua.

Vierailija

En häntä haluakaan huijata vauvan tekoon, en oikeasti tekisi niitä reikiä kortsuihin, jolla olen häntä joskus uhkaillut. ;) Mieheni pitää lapsista, tulee loistavasti toimeen sisarusteni lapsien kanssa ja hän osaa ottaa heidät sillä tavalla huomioon, että lapset hakeutuvat aina mieheni seuraan. Olen ensimmäisen kerran ottanut vauva-asiat puheeksi kolmisen vuotta sitten. Jätin hänelle asian hautumaan kaikessa rauhassa. Myöhemmin kysyessäni asiaa, sanoi ettei ollut vielä valmis. Ok. Annoin taas asian olla ja vuoden kuluttua otin asian uudelleen puheeksi. Lupasi miettiä asiaa. Meni taas jonkun verran aikaa ja kun kysyin että mitä mieltä hän on, vastaus oli ettei ollut ehtinyt sellaisia miettiä. Nyt viimeisin vastaus on ollut että tässähän ollaan itsekin vielä ihan kakaroita, ettei ole oikea aika tässä iässä lapsille. Silloin olin ihan ällikällä lyöty ja vedin faktat esiin naisen iän vaikuttamisesta lapsen saantiin.

Mieheni on sitä sorttia, että tarvitsee paljon aikaa omille ajatuksilleen ja sen takia olen antanut hänen rauhassa miettiä asioita painostamatta asialla joka viikko/kuukausi. Nyt vaan alan epäillä, että tunteeko hän koskaan olevansa valmis siihen, että nyt olisi oikea aika. Jos hän lämpenee vasta 4kymppisenä asialle, minulla on juna siinä vaiheessa mennyt jo ohi. Mies pitänee itsestään selvyytenä sitä, että me emme kärsisi tahattomasta lapsettomuudesta, vaan se vauva sitten vaan tulee kun sitä rupee tekemään.

terv. aloittaja

Vierailija
Vierailija

Kuinka kauan te olette olleet yhdessä?

Olemme olleet yhdessä 7 vuotta. En haluaisi heittää suhdettamme menemään, koska muuten meillä menee hyvin, ainoastaan tämä lapsiasia vaivaa. Ja olen tosiaan tehnyt oman kantani miehelleni selväksi, että tämä on asia, josta en todellakaan jousta. Olen aina halunnut lapsia, ja ikää tosiaan on jo sen verran, ettei auttaisi kauaa enää vitkutella.

Vierailija

Jos olet sanojesi mukaan tehnyt selväksi ettet aio joustaa tässä asiassa, eikä miehesi pohjimmiltaan oikeasti halua lasta mutta ei ole valmis eroamaankaan mitä muutakaan hän voisi sanoa kuin että "ei vielä"?

En ollenkaan tarkoita tätä pahalla (eikä jälkiviisaus ehkä auta) mutta jos olet aina halunnut lapsia ja ollut varma niitä hankkivasi miten ihmeessä olet ehtinyt olla neljä vuotta parisuhteessa mainitsematta tästä miehellesi? Siinä vaiheessa se on vähän huonompi juttu jos toisella ei olekaan samaa toivetta mutta yhteistä tulevaisuutta on kuitenkin jo suunniteltu ja rakennettu...

Vierailija
Vierailija

Jos olet sanojesi mukaan tehnyt selväksi ettet aio joustaa tässä asiassa, eikä miehesi pohjimmiltaan oikeasti halua lasta mutta ei ole valmis eroamaankaan mitä muutakaan hän voisi sanoa kuin että "ei vielä"?

En ollenkaan tarkoita tätä pahalla (eikä jälkiviisaus ehkä auta) mutta jos olet aina halunnut lapsia ja ollut varma niitä hankkivasi miten ihmeessä olet ehtinyt olla neljä vuotta parisuhteessa mainitsematta tästä miehellesi? Siinä vaiheessa se on vähän huonompi juttu jos toisella ei olekaan samaa toivetta mutta yhteistä tulevaisuutta on kuitenkin jo suunniteltu ja rakennettu...

Tottakai lapsista on ollut puhetta paljon aikaisemminkin, ja olen siis jo hyvin alussa sanonut haluavani lapsia. Tarkoitin, että kolmisen vuotta sitten kyselin ensimmäisen kerran, että mitä mieltä hän olisi, jos nyt yrittäisimme. Mieheni siis kyllä on tiennyt jo hyvin varhain, että minun tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluvat myös lapset.

Kuukausi sitten mieheni veli erosi avokistaan juuri tämän asian takia, avokki halusi lapsia, mies ei. Ja ikää oli kuitenkin kummallakin jo 36. En ihmettele yhtään, että nainen lähti lätkimään. Olivat kymmenen vuotta yhdessä. Tuohon asti minä en tosiaan aio odotella.

terv. ap

Vierailija
Vierailija

Minun lähelläni on nyt vuoden sisällä ollut 2 tapausta, jossa mies ei ole halunnut vauvaa tyttöystävänsä/kihlattunsa kanssa (eikä halunnut naimisiinkaan). Naisen sisäinen kello tikitti, hän jätti kaverin, etsi toisen miehen saadakseen vauvan. Ja kuinka ollakaan: mies löysi 'vahingossa' tulevan vaimonsa, meni naimisiin parin kuukauden kuluessa, ja sai uuden naisen kanssa vauvan heti perään. Jälkiviisaina tiedämme, me ystävät, nyt: Mies ei halunnut vauvaa SEN naisen kanssa kenen kanssa oli yhdessä. Ota tällainenkin huomioon.

Mä olen muuten huomannut tismalleen saman!

Moni eksäni, jonka kanssa kitkuttelin useamman vuoden ilman että asioissa päästiin puusta pitkään, he tapasivat uutukaiset naisensa melko pian eromme jälkeen ja jopas alkoi kummallakin sen jälkeen tapahtua. Ensimmäinen meni kihloihin ensimmäisenä seurustelun vuosipäivänään, menivät naimisiin, saivat lapsen ja niin edelleen. Toinen eksä joka roudasi kamansa helkuttiin mun luotani, muutti pari kuukautta sen jälkeen jo yhteen uuden naisen kanssa ja ilmeisesti he lähtevät kihlajaismatkalle huomenna. Odottelen vain, mitä muita uutisia kuuluu pian sen jälkeen..

Ilmeisesti kumpikaan miehistä ei halunnut tulevaisuutta kanssani, mutta jälkiviisaana todettakoon, etten kyllä halunnut sitä heidänkään kanssa. Oikeastaan onni, etten tullut sitoneeksi itseäni heihin kiinni.

Mutta jälkimäinen hieman harmitta: mä jouduin odottamaan kuusi vuotta, ennen kuin totesin, ettei meistä tule avioparia tai pienen lapsen vanhempia ja nyt sillä retaleella on jo uusi nainen plakkarissa joka kelpaa.

Vierailija

Teidän pitää käydä The Keskustelu, jossa käydään läpi molempien näkökannat ja perustelut ja jonka pohjalta päätätte jatkatteko vai eroatteko. Et voi jäädä odottamaan ilmaan lausuttua lupausta mistään, koska kello käy. Kuten Samantha Jones sanoi "Jos mies ei kosi kahden vuoden kuluessa, mies ei kosi koskaan", se sama sanonta pätee myös lastenteossa.

Toisaalta, miten olet tuonut kantasi esiin miehelle? Natkuttamalla? Puhumalla= Olet kertonut mitä ajattelet hänen ehkäisypolitiikastaan?

Ja jos mies ei huolehdi ehkäisystä, sitten ette harrasta seksiäkään. Niin helppoa se on.

Vierailija
Vierailija

Teidän pitää käydä The Keskustelu, jossa käydään läpi molempien näkökannat ja perustelut ja jonka pohjalta päätätte jatkatteko vai eroatteko. Et voi jäädä odottamaan ilmaan lausuttua lupausta mistään, koska kello käy. Kuten Samantha Jones sanoi "Jos mies ei kosi kahden vuoden kuluessa, mies ei kosi koskaan", se sama sanonta pätee myös lastenteossa.

Toisaalta, miten olet tuonut kantasi esiin miehelle? Natkuttamalla? Puhumalla= Olet kertonut mitä ajattelet hänen ehkäisypolitiikastaan?

Ja jos mies ei huolehdi ehkäisystä, sitten ette harrasta seksiäkään. Niin helppoa se on.

Makuuhuoneessa on kyllä ollut aika hiljaista viime viikkoina. Ja vaikka jotain olisi ollut, kaikki on lopahtanut siihen, kun mies olettaa minun hoitavan ehkäisyn. Alan olla pian aika äkäpussi, kun onhan naisellakin tarpeensa.. ;)

Tästä asiasta en ole nalkuttanut, vaan ihan normaalisti puhunut. Olen suoraan jopa sanonut, että minä kun en näitä enää tarvitse, niin sinä saat hoitaa nuo, ja lykännyt kortsut hänen yöpöytänsä laatikkoon. Täytyypä sopivan hetken tullen ottaa puheeksi koko asia. Jos mies ei heti lämpene asialle, mitä jos minä sitten vaan ilmoitan, että jouluun asti odotan, siihen asti hän saa rauhassa valmistautua? Viimeistään joulun jälkeen yritän lasta sitten vaikka yksin, olkoon mies sitten lapsen biologinen isä tai ei.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat