Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsynyt olemaan väsynyt

Vierailija

Tässä 33-vuotias neljän lapsen äiti. Teen kolmivuorotyötä lähihoitajana vanhusten ja vammaisten parissa. Palasin puoli vuotta sitten töihin hoitovapaalta, kaksi ja puoli vuotta olin kotona, kuopus täyttää pian kolme. Mies on nyt kotona lasten kanssa ja hoitaa mielestäni hommansa kohtuullisen hyvin.

Olen aina väsynyt. On ilta tai aamu, suvi tai talvi, minua väsyttää. Äsken nousin yövuoron jälkeisiltä unilta - väsyneenä. Tuli itku silmään. Tuntuu että puolet elämästä menee hukkaan, koska aina väsyttää. Lapset kärsivät väsyneestä äidistä, mies ja avioelämä kärsii nuokkuvasta vaimosta. Koen jatkuvaa syyllisyyttä siitä, etten jaksa tehdä lasten kanssa tarpeeksi asioita joita pitäisi tehdä tai antaa riittävästi paljon puhuttua läsnäoloa. Kotona suoritan äidin tehtäviä ja töissä suoritan työtehtäväni.

Haluaisin saada vinkkejä äideiltä, jotka oikeasti ovat täynnä energiaa ja jaksavat hoitaa kaiken moitteettomasti. Mikä on salaisuutenne? Vai onko kaikki vain kiinni asenteesta? Monasti ajattelen, että on naisia joilla on paljon enemmän lapsia ja silti on monta rautaa tulessa ja hommat hoituu. Mielelläni otan vastaan kommentteja.

Kommentit (4)

Vierailija

En yhtään ihmettele, että olet väsynyt - koska kolmivuorotyö jo sinäänsä on rankkaa saati sitten hoitoalalla, jossa joutuu käyttämään niin henkistä kuin fyysistä voimaa ylärimaa hipoen JA siihen päälle vielä mies ja 4 lasta!!! Ei käy kateeksi :( Sinuna harkitsisin yksivuorotyötä, joka jo varmasti helpottaa asiaa...

Tsemppiä sinne ja iso halirutistus jaksamista!

http://www.sairaanhoitajaliitto.fi/ammatilliset_urapalvelut/julkaisut/sairaanhoitaja-lehti/6-7_2006/muut_artikkelit/voi_hyvin_vuorotyossa/

Vierailija

Juu lapset on oma valinta, en ole millään tavalla tarkoittanut valittaa siitä että mulla on monta lasta, olen ihan iloinen lapsikatraastani. Ihmettelen vaan väsymystäni. Sinäkö meinaat että lapset ei tarvitse äitiä ollenkaan, kun iskä hoitaa kaiken?

Uusimmat

Suosituimmat