Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähteä vai jäädä ???

Vierailija

Ollaan oltu avomiehen kanssa yhdessä 15 vuotta ja yhteisiä lapsia on 5 ja sen lisäksi esikoiseni. Mies on ollut alusta alkaen todella mustasukkainen ja olenkin luopunut monista menoista sen vuoksi että en jaksa selitellä mitä olen tehnyt , ketä olen nähnyt ja kenen kanssa olen jutellut. Olen ollut viimeiset 6 vuotta kotona kolmen pienen kanssa ja  olen saanut kuunnella kuinka minulla on toinen mies jossain ja joka/jotkut käyvät meillä sillä aikaa kun hän on töissä. Hän haukkuu minua huoraksi ja ämmäksi lastenkin kuullen. Nuorimmaista lastakin epäili jonkun toiseksi ja halusi dna testit. Itse mies menee ja tulee kuten poikamies. Mä teen kotihommat ja hoidan lapset.

Yksi riita johti siihen että täysi-ikäinen esikoiseni nappasi isäpuoletaan kunnolla kiinni - mies soitti poliisit paikalle ja hommasta tehtiin lastensuojeluilmoitus - sieltä tehtiin meille kotikäyntejä ja mies kävi itse juttelemassa heidän luonaan. Kesäkuussa käynnit jäivät kesken ja nyt sain kesäpaikalle jossa ollaan oltu kesäkuun lopusta asti kirjeen jossa he ilmoittavat päättävänsä asiakassuhteen!

Miehelle suositellaan tutkimuksia ja terapiaa mutta en usko että hän lähtee niitä itse hakemaan jos asia jää hänen vastuulleen - Itse olen henkisesti aivan loppu - ajatus kotiinlähdöstä kesäpaikalta tuntuu kamalalta - paluu siihen todelliseen arkeen suorastaan puristaa rintaa ja lapsilla on samanlainen olo.

Mitä minä teen ???  Ajatus erosta pyörii mielessäni mutta mistä saan rohkeutta tehdä sen liikkeen - tiedän että mies osaa pyörittää asiat ja sanansa niin että koko tämä asia on minun syytäni - ei hänen ! 

Tiedän että pärjäisin lasten kanssa mutta ajatus siitä mihin tuo mies kysenee vihoissaan pelottaa.

Kommentit (4)

Vierailija

Tiedän tunteen. Kävin itse juuri läpi samaa asiaa. Yhteiseloa takana 10 vuotta ja 4 lasta joista myös vanhin edellisestä suhteesta. Itselläni ei muuta elämää kuin koti ja lapset, kunnes päätin että nyt riitti ja lähdin ystäväni kanssa ulos. Siihen loppui miehen kenkkuilu kun tajusi ettei pysty enään kontrolloimaan minua. Tein selväksi että joko eroamme tai sit muuttuu käytös, ja yhdessä ollaan onnellisempana kuin koskaan. Mieheni ei ole koskaan käyttänyt fyysistä väkivaltaa ,mutta henkistä sitten senkin edestä. Monet itkut on tullut itkettyä hänen takiaan. Mun neuvo on puhuun asoista suoraan niinkuin ne itse tuntee ja jos ei auta niin lähteä menemään ja jättää mies rypemään omassa itsesäälissään. Toi sun tarinas oli kuin suoraan mun elämästä ja luulin aina et oon yksin ainoo joka joutuu kestään tollasta käytöstä.

Vierailija

Olen puhunut/sanonut miehelle että haluan tehdä yksin jotain - että olisi yksi asia jota voin tehdä ilman lapsia mutta siinä kohtaa hän vetää pöytään "koska me tehdään yhdessä jotain" kortin.

Pitäsi kai vaan lähteä jonnekkin ja olla välittämättä miehen valituksesta mutta esim. kun ehdotin että etsisin itselleni iltatyön että saisin vähän lisä rahaa kodinhoidontuen lisäksi niin siitäkin tuli riita  - sanoi  että "kaipa ne lapset sitten huomaa olevansa yksin kotona" ja seuraavassa lauseessa kyseli "koska hänen vapaa aikansa sitten on?"

Senkään takia en uskalla mihinkään lähteä kun en pysty luottamaan että hän varmasti on lasten kanssa. Isovanhemmat on kaukana ja muuta turvaverkkoa minulla ei ole jota saisin apuun huudettua jos jonnekkin haluaisin lähteä ilman lapsia käymään ja jos suunnittelen jotain menoa niin heti mies on änkeämässä mukaan kyttäämään.

- ap-

Vierailija

Oletko miettinyt, että yleensä kun rupeaa syyttelemään toista aivan perättömästion itse se, joka pettää.

Teillä on pitkä avioliitto, mikä on erittäin kunnioitettava asia. Montako näistä vuosista on ollut hyvää ja montako on ollut huonoa? Suhteessa tulee ylä- ja alamäkiä, se on arkipäivää ja kuuluu asiaan. Mutta mieti, mitä asioita voisit tehdä ilman tälläistä miestä, joka loukkaa ja halveksii sinua. Paljonkin.

Suhteen eteen täytyy paljon tehdä töitä, että se toimii. Mutta älä ole liian vietävissä. Ole myös itsenäinen.

Mieti minkä takia olet vielä siinä, pelkästään lastenko. Vai onko rakkautta vielä jäljellä? Kukaan ei voi tehdä päätöksiä puolestasi, mutta neuvoa voi ja niitä kannattaakin kuunnella.

Voisin kirjoittaa vielä enemmänkin, mutta nämä asiat tuli ensimmäisenä mieleeni. Tsemppiä, koita saada asiat järjestymään. =)

Vierailija

Oletko miettinyt, että yleensä kun rupeaa syyttelemään toista aivan perättömästion itse se, joka pettää.

Teillä on pitkä avioliitto, mikä on erittäin kunnioitettava asia. Montako näistä vuosista on ollut hyvää ja montako on ollut huonoa? Suhteessa tulee ylä- ja alamäkiä, se on arkipäivää ja kuuluu asiaan. Mutta mieti, mitä asioita voisit tehdä ilman tälläistä miestä, joka loukkaa ja halveksii sinua. Paljonkin.

Suhteen eteen täytyy paljon tehdä töitä, että se toimii. Mutta älä ole liian vietävissä. Ole myös itsenäinen.

Mieti minkä takia olet vielä siinä, pelkästään lastenko. Vai onko rakkautta vielä jäljellä? Kukaan ei voi tehdä päätöksiä puolestasi, mutta neuvoa voi ja niitä kannattaakin kuunnella.

Voisin kirjoittaa vielä enemmänkin, mutta nämä asiat tuli ensimmäisenä mieleeni. Tsemppiä, koita saada asiat järjestymään. =)

Uusimmat

Suosituimmat