Haavaumia ja kutinaa, ei kuitenkaan hiiva

Vierailija

Olen 23-vuotias nainen. Minulla on ilmennyt ihmeellinen pulma. Jo useita kuukasia on alapäähäni ilmestynyt pieniä haavoja, jotka kutisevat ja punoittavat jonkin verran. Haavat tulevat yleensä klitoriksen lähelle. Ns. emättimen sisällä ei tunnu mitään oireita. Kuukautisten aikana kutina ja haavat yleensä katoavat, mutta ärsytys palaa heti pian seuraavat yhdynnän jälkeen.

Aluksi epäilin tietysti hiivaa, mutta suun kautta otetusta lääkkeestä ei ollut kuitenkaan mitään apua. Muutenkaan kutina ei ole jatkuvaa, eikä tahmeaa hiivamaista vuotoa ole ilmennyt. Olen kokeillut läpi kaikki mahdolliset maitohappobakteeri-valmisteet, joita apteekista saa. Minulla on ollut joskus aiemminkin vastaavaa ärsytystä emättimessä ja silloin ne ovat auttaneet, eivät kuitenkaan tällä kertaa. Lisäksi on ollut hiivalääkkeitä ja nyt viimesenä vaihdevuosien tuomaan kuivuuteen käytettäviä kosteutuskapseleita. Mikään ei ole kuitenkaan auttanut. Olen käyttänyt myös erilaisia apteeksita saatavia öljyjä, jotka hillitsevät kutinaa hetkeksi, mutteivat kuitenkaan paranna haavoja. Aloitettuani e-pillerit 1.5 vuotta sitten, minulle ei juuri tullut sivuoireita, mutta 6 kk myöhemmin huomasin olevani kuivempi kuin ennen. Siitä olen tuon kutinan epäillyt johtuvan, mutta kosteuttavat öljyt tai kapselit eivät auta.

Kävin keväällä gynegologilla, joka sanoi silloin kaiken olevan kunnossa. Olen kuitenkin pahasti lääkäripelkoinen, enkä uudelleen haluaisi mennä. Alan olla todella toivoton ja väsynyt.

Kommentit (1)

Vierailija

Hei, itse olen kärsinyt samoista ongelmista monia kertoja. Täällä kanssa kokeiltiin kaikki maailman konstit. Viimeisin (taitaa olla noin vuosi sitten) konsti oli toimiva. Ostin canesten voiteen apteekista ja levitin sitä haavoihin, ja aina uudestaan kun tuntui, että voide pyyhkiytyi pois. Käytin voidetta noin kolme päivää. Sen ohessa käytin litkua nimeltä Molkosan, (saa luontaistuote kaupoista, tai joistain apteekeista sekä päivittäistavarakaupoista). Molkosan on maitohappokäynyttä maitoheraa tiivisteenä. Kammottavan hajuista ja makuista litkua, mutta oikein kunnon p***pi lääkettä. Sitä saa edullisempana ja suomalaisena finnmolke nimellä. Sillä siis pesin alapään aamulla ja illalla ja jätin vaikuttamaan. Kirvelee aluksi, mutta desifioi ja palauttaa maitohappotasapainon alakertaan. Lisäksi kannattaa syödä maitohappobakteereita jatkuvasti, sillä vehnä, hiiva ja sokeri vaikuttavat naisilla varsinkin juuri emättimen ph tasapainoon ja kuivattaa. Naisten ruokaa ovat myös marjat, varsinkin puolukat ja karpalot. 

Kaikki mitä syöt vaikuttaa suolistoon ja suolistosta imeytyy muualle elimistöön, ja sieltähän ne kaikki tulee edellämainittuja kanavia pitkin pihallekin.

Toivottavasti oli apua. Yksi mikä on hidas, ja kutittava operaatio, on candida forte kuuri, joka puhdistaa liian hiivan ja sokerin elimistöstä. Sitäkö popsii kuukauden päivät niin johan toimii kaikki värkit. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat