Autokuskit & asenneongelmat

Vierailija

Yleensä palstoilla on tapana avautua egoilevista autokuskeista. Tällä kertaa onkin näkökulmaa toisesta suunnasta. Olen nimittäin huomannut mielenkiintoisen asenteen ns. mussuttavien avautujien suunnalta. Itsellämme on kaupunkikassina pienen pieni lähinnä kadelle aikuiselle + yhdelle lapselle soveltuva auto. Toisinaan ajelemme muista syistä S kokoluokan "mersulla". Kyseessä kuitenkin ihan tavikset, emme kuulu mihinkään eliittiin. Pikkuautolla kun teen jonkun satunnaisen mokan liikenteessä, se on ikäänkuin puoliksi hyväksyttävää, sitähän sattuu. Kun taas sama minä sählää joskus isolla autolla, on se ihan suorastaan henkistä tuskaa jollekin. Auto on heti luonnollisestikin elimen jatkeeni, minä tietenkin kuvittelen ettei säännöt koske sellaisella autolla ajavaa, olen pröystäilijä joka haluaa vain prameilla ja esittää jotain suurempaa kuin onkaan. Verojakin varmaan välttelen ym. Kuitenkin kyseessä olen sama henkilö, sama tavis kuin pienemmällä autolla ajaessani eikä ole tarvetta esittää tai todistella kenellekään mitään. Yritä siinä sitten olla kuin et olisikaan. 

Kommentit (1)

Vierailija

Jaa. Itse huomasin ajaessani kaverin Mersulla motarilla että aggressiivista ohittelua oli vähemmän, vaikka ajoin ainakin kymmenen kilsaa alle rajoituksen.

Tavisautolla ajaessa ohittelijoita on missä tahansa nopeudessa, ja asennekaan ei ole kohdallaan (ohituskaistalta tullaan ilman vilkkua auton nokan eteen, ajetaan persuuksissa jne.)

Motarilla taitaa olla selvää että Mersu saa kyllä kiinni jos haluaa, mutta "tavisautolle" voi sitten kostaa kaikki päivän harminaiheet.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat