Seronil + Opamox

Vierailija

Minulla todettiin jonkin asteinen ahdistuneisuushäiriö sekä lievä alakulo reilu 4 viikkoa sitten. Sain lääkäriltä ensin Seronil 10mg kuukauden ja sen jälkeen siirrytään hoitoannokseen 20mg/vrk. Olen syönyt nyt tuota 20mg n. viikon ja aika kovaa ahdistusta puskee päälle,varsinkin aamuisin kun töihin pitäisi lähteä. Sain myös Opamox 15mg 0,5-1tabletti 1-3 krt/vrk. Olen joutunut reilun kuukauden aikana ottamaan kahtena päivänä puolikkaan eli 7,5mg kerrallaan. Jotenkin pelottaa jos jään noihin riippuvaiseksi.
Osaako joku kertoa minkä verran noita pitää syödä tai miten kauan käyttää että riippuvuus syntyy. En käytä lääkkeitä väärin,enkä myöskään käytä edes alkomahoolia.  Aloitin myös 2 viikkoa sitten Kognitiivisen Psykoterapian ahdistukseen. Luulisin että terapialla + Seronilillä pärjään tulevaisuudessa ettei Opamoxiin tarviis koskea koska se vähän hirvittää. :/

Kommentit (3)

Vierailija

"Olen joutunut reilun kuukauden aikana ottamaan kahtena päivänä puolikkaan" mitäs tämä tarkoittaa? Oksatsepaami on sieltä miedoimmasta päästä, ja tuo 15mg vastaa about 5mg diapamia. 7,5mg on niin pieni annos että ehkä apu on enemmän psyykkisellä puolella. On arvioitu että bentsoja voisi syödä parisen viikkoa-kuukausia ennenkuin fyysinen riippuvuus ilmenee. Ja tuo annos on niin pieni että tuskinpa ihmeempiä oireita siitä saat päivittäisessä käytössä. Psyykkinen riippuvuus on sitten asia erikseen.

Lue vaikka http://fi.wikipedia.org/wiki/Bentsodiatsepiinit ja http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf

Vierailija

Juuei kannata pitkään käyttää. Mulle kirjoteltiin lääkkeitä muutaman vuoden, lopulta olikin monta eri lääkettä toistensa sivuoireisiin ja vuosi kesti vieroittua. Lääkäreiden mielestä kaikki oli turvallista ja en saanut lupaa edes lopettaa. Voin paljon paremmin ilman lääkitystä. Vaikein "lääke" lopettaa oli ahdistukseen aloittamani tupakointi.

Vierailija

Niin ja vielä sen verran, että vastuullisesti käytettynä bentsojen hyödyt ovat selvästi suuremmat kuin haitat. Turha niitä on pelätä jos tunnet saavasi apua niistä. Satunnaiseen ahdistuneisuuteen ja paniikkikohtauksiin yms on mielestäni paljon parempi ottaa täsmälääkettä, kuin aloittaa masennuslääkekuuria tms mitä lääkärit nykyään tuputtavat. Mielialalääkkeet ovat toki lääkärien kannalta vähemmän "kiusallinen" vaihtoehto, kuin määrätä bentsoja joissa on vähemmän haittavaikutuksia mutta potentiaalinen mahdollisuus riippuvuuteen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat