Vauvan nimen vaihtaminen?

Vierailija

Tästä asiasta on varmaan joskus täällä keskustelua ollutkin, mutta aloitan silti uuden aiheen. Olen ajautunut ihan omaa tyhmyyttäni sellaiseen tilanteeseen, että lapselle antamamme nimi on alkanut kaduttaa. Olimme nimen jo päättäneet hyvissä ajoin, mutta hormoonihöyryissäni meninkin muuttamaan etunimeä ihan viime tingassa. Hyvin pian tajusin, minkä virheen olinkaan mennyt tekemään. Olo on todella ahditunut. Tiedän, että nimen voi vaihtaa (lapsihan ei vielä nimeään tunnista pitkään aikaan), mutta ihmisten reaktiot pelottavat tosi paljon. Olen tästä kasvattanut melkoisen taakan itselleni. Koko ajan yritän kuitenkin ajatella, että kyse on vain nimestä ja minulla on tuo ihana terve lapsi. Silti nimi tuntuu niin suurelta asialta enkä tiedä, mitä tekisin. :( Tiedän, että monet pitävät ihan sekopäänä, mutta siltikin uskaltaudun tämän viestin jättämään.

Kommentit (2)

Vierailija

Jos sinusta tuntuu tuolta, niin sinun täytyy vain vaihtaa nimi (siis jos isäkin on samaa mieltä). Sinusta tuskin tuntuu tuolta ihan syyttä suotta.

Vaihdoin itse etunimeni vuosien harkinnan jälkeen ja voin kertoa, että ihmisten reaktiot ovat olleet hyvin vähäisiä ja pääasiassa hyvin kannustavia. Mutta itsekin lykkäilin asiaa pitkään siksi, että arastelin ihmisten reaktiota, ja nyt toivon että olisin tehnyt asian paljon aikaisemmin. Voithan keksiä ihmisille jonkun vakiselityksen suvun aikaisemmista nimistä tms, mutta oikeasti asia ei heille kuulu eikä päätös ole heidän. Go for it!

Vierailija

Pakko vielä lisätä, että jos päädyt nimen vaihtamiseen, niin tee se kunnolla ja pystyssä päin. Kutsu asiaa juhlistamaan ne ihmiset, jotka ymmärtävät tilanteen ja ovat puolellasi ja järjestäkää sen oikean nimen kunniaksi iso juhla. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat