Isovanhempien tapaamiset

Vierailija

Neuvoa, apua! Onko minun pakko pitää yllä teennäisiä kulisseja lasten isovanhempien kanssa? Onko pakko pitää yhteyttä läheisiin sukulaisiin, jos se aiheuttaa aina pahaa mieltä? 

Tilanne on se, että minulla on sisko, jonka perheessä on kaksi lasta, samoin minun perheessäni.  Vanhempani ovat kiintyneitä siskoni lapsiin, käyvät tapaamassa heitä usein, vievät heitä ongelle, leipovat heidän kanssaan jne. Siskoni lapset kutsutaan myös useita kertoja kuussa yökyläilemään mummolaan. Meidän lapset taas ovat isovanhemmille pakkopullaa, käyvät joskus meillä lapsia tapaamassa ja kehumassa siskoni lapsia, kuinka ihania he ovat ja mitä kaikkea ovat yhdessä touhunneet.  Omat lapseni ovat hyvinkäyttäytyviä koululaisia, jotka ovat ymmärtäneet jo pari vuotta sitten asetelman. Yrittävät joskus kertoa omista harrastuksistaan, koulustaan tms. ja aina tulee vastaus, miten paljon paremmin siskoni lapset asiat tekevät. Itse en jaksa enää yrittää ja nyt näyttää lapsillakin jo keittävän.

Voiko tällaisen asian takia katkaista välit omiin vanhempiin? Minulla ja perheellämme on niin paljon helpompaa ilman näitä ahdistavia vierailuja. 

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat