Onko äitini narsisti?

Vierailija

Olen kolmekymppinen nainen. Suhteeni äitiini on alkanut viime vuosien aikana muuttua, huonompaan suuntaan. Olen miettinyt asiaa paljon ja olen tunnistavinani äidissäni narsistin piirteitä, mitä mieltä te muut olette näistä esimerkeistä: 

- en halaa koskaan äitini kanssa

- tavattuani ja esiteltyäni nykyisen mieheni äidilleni, hän sanoi minulle jälkeen päin,  että tuo ei tule kauan kestämään (on kestänyt jo 10 v.). 

- äitini ei ole koskaan kehunut mitään saavutuksiani/omistamaani, nytkin haukkui vain uuden kotimme sisustusta. 

- ilmeisesti kadehtii minua, tekemäni työ ei ole hänen mielestään arvokasta ja saan kuulemma liian hyvää palkkaa. 

- jos käymme vaikka lomalla, ei hän kysy koskaan lomastamme mitään jälkeen päin. 

- veljeni on hänelle kaikki kaikessa, samoin veljen lapset. Meidän lapsia ei pidä minään. 

-meillä on koliikkivauva ja toinen pieni lapsi. Olen todella väsynyt ja itkien pyysin häntä (hyväkuntoinen eläkeläinen) yhdeksi yöksi meille kantamaan välillä huutavaa vauvaa. Ei tullut, sanoi vain, että itsepä olette lapsenne tehneet. Veljeni käy vaimonsa kanssa ulkomaanmatkoilla kahdestaan ja äitini hoitaa heidän lapsiaan välillä viikonkin! 

Tässä siis vain muutamia esimerkkejä, mitä tuli mieleeni. Välillä hän on myös huolehtivainen, leipoo meille tai laittaa meillä ruokaa, mutta auttaminen on tosiaan aina jotain materiaa, henkistä apua en saa koskaan, enkä pysty edes puhumaan äitini kanssa vaikeista asioista. 

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat