Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ulosotto maksut ja äitiysloma

Vierailija

Olen jäämässä äitiyslomalle huhtikuussa -14. Minulla ulosotossa noin 16 000e jota olen nyt työssä ollessani maksanut kuukausittain n. 500-700e, riippuen tietysti tilin suuruudesta, vaikuttaa kaikki pyhä-ilta ym lisät. Nyt on kuitenkin palkkaa jäänyt käteen kuukausittain noin 1200-1500e kun ulosotto vienyt eka omansa. Mistä äitiyspäiväraha lasketaan? (joo löytyy varmaan vastaus Kelankin sivulta) Lasketaanko siitä mitä tienaan ennen ulosottomaksun vähentämistä vai tuosta mistä uo-maksu otettu eli 1200-1500e.

Kommentit (7)

Vierailija

käsittääkseni ulosotto ottaa sen saman summan sulta pois joka kuukausi. Sen jälkeen haet sossusta rahaa jos jää alle sen minimisumman minkä sinä ja sinä ja lapsi on oikeus saada sen jälkeen kun vuokra on maksettu. Onko se vähä alle sen 700 euroa kuukausessa sen jälkeen kun vuokra on maksettu. Jos olet vaikituisessa työpaikassa niin saat täyden palkan, en tiedä kuinka monta kuukaudelta, ja sitten sen jälkeen elät vaan kelan ja sossun rahoilla eikä ulosotto siitä summasta voi ottaa mitään. Sitten taas kun palaat takas töihin niin ottavat.

Vierailija

ulosotto ei ota aina samaa summaa vaan se riippuu tuloista. ja vaikuttaa myös huollettavat lapset. ja myös äitiyspäivärahasta ottavat ulosottoon.

Vierailija

Sossussa ei huomioida ulosottovelkoja menoksi. tiedän kun itse kokenut. eli ei kannata laskea sen varaan. Ota yhteyttä ulosottomieheesi ja neuvottele hänen kanssaan tilanteestasi, yleensä tulevat vastaan elämäntilanteiden muuttuessa.

Vierailija

Alkuperäinen vastaa: ei tässä olla sossuun menossakaan :D kyse siitä mistä summasta se äitiysraha lasketaan.... siitä palkkasummasta mistä ei ole uo-maksua vähennetty vaan siitä mistä on, eli n.1200-1500e/kk.

Vierailija

mut edelleen olen mieltä, ota yhteys ulos ottoon, näillä palstoilla on kaikenmaailman neuvojia. Ainakin tääl mis mäasun, ulosotto tosi ymmärtäväinen ja neuvoo, ei oo ns rahankiilto silmissä niinkuin jotkut luulee

Uusimmat

Suosituimmat