Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakkauden arvoinen mies?

Vierailija

Olemme olleet avokin kanssa yli 3 vuotta yhdessä ja meille on tulossa perheenlisäystä. Muutimme juuri hänen työharjoittelun perässä toiselle paikkakunnalle ja olen aloittanut työkkärin kautta työkokeilun. Raha-asiat ovat tiukoilla, mutta luvassa on loppukuun kohden taloudellista kasvua, kun saan päivärahaa ja mies työharjoitteluun liittyvän palkan, joka on pieni.

ongelmana on vuokran maksu, sillä saimme äskettäin liikaa asumistukea tälle kuulle ja se summa meni jo suoraan vuokranantajalle. Summa peritään ehkä takaisin ja meitä harmittaisi se homma. Tietoa perittävästä summasta ei vielä ole, mutta se tieto tulee kuukauden aikana. Avokkiani ottaa päähän se, että summa meni suoraan vuokranantajan tilille. Hän saa työnantajalta tukea asumiseen, jolloin huomattiin tässä kuussa, että vuokraa tältä kuulta maksetaan ylimääräistä. Vuokranantaja on lupautunut laittamaan ylimääräisen summan ensi kuun vuokraa ajatellen taseeksi. Tämä ärsyttää todella paljon miestä, sillä mä hyödyn liikaa hänen rahoistaan ja vieläpä ilmaiseksi hänen mukaan. Hän haluaisi, että maksaisin vaikeina aikoina itse kaiken ja hän ei halua jakaa yhtään ylimääräistä kanssani. Sanoin, että näin alkuun olisi mukavaa, jos tuettaisiin toisiamme vuokrassa ja jatkossa maksettaisiin sitten itse omat kulut, kun mun tukeni lähtevät kulkemaan. Laskut tietenkin makaisimme kummatkin itse. Nimittäin minua uhkaa ehkä karenssi, kun jätin entisen kotikulmani taakse kesken työnhaun ja koulutuksen. Asiasta ei ole tullut päätöstä, koska siihen menee aikaa. Saan kuitenkin työkokeilusta päivärahaa., koska sellaisen aloitin. viime kuun ja edellisen kuun rahat ovat vaarassa jäädä saamatta. 

Avokkini haluaisi saada puolet asumistuesta takaisin vuokranantajalta, jotta voisi sillä maksaa tarvittaessa perittävän summan takaisin. Jos hän saa sen takaisin, niin joudun maksamaan omasta säästötilistä takaisin vuokranantajalle. Summa ei ole ylivoimaisen suuri, mutta laittaa täässä tilanteessa miettimään, että näinkö paljon mieheni tukee vaikeina ja paskoiNa aikoina. Mä oon aikaisemmin maksanut omista tuista ja palkoista vuokriamme entisestä kämpästä. Tosin lopetin,kun huomasin miehen laiskuuden koulun ja töiden haun suhteen.

olen miettinyt eroa ja mieskin on miettinyt, että ennemmin eroaa itsekin kuin antaisi mitään ylimääräistä yhteiseen vuokraan. Onko tällainen mies teidän mielestänne tosimies isäksi ja puolisoksi? Miten kannattaisi varautua tulevaan?

Kommentit (3)

Vierailija

Kuulostaa todella lapselliselle ja itsekkäälle... Lapsihan on teidän yhteinen, entäs hänen tulevat kulunsa??? Niitä taatusti tulee olemaan. Jos noin tarkasti miettii joka pennin ja kaiken omaan pussiin päin, tulet olemaan kusessa tuon tyypin kanssa.

Mieti omaa ja tulevan lapsesi parasta...

Vierailija

Olen miettinyt samaa, että aika kusessa tullaan olemaan ja tilanne loukkasi paljon. Työharjoittelut sun muut kuuluvat elämään ja suomen talouskin on mikä on, mutta mielestäni vuokran pitäisi olla yhteinen juttu ja laskut erikseen, jos niitä on omia. En ole kuitenkaan nainen, jolla on periaate elää miehensä rahoilla vaan, että yhteistä taloutta pitää vaalia ja toista pitää tukea, jos omat palkka- tai raha-asiat ovat pielessä. Jos on pieni palkka, niin sille ei aina voi mitään. Myötä ja vastoinkäyminen kuuluu myös avoliittoon ei vain avioliittoon.

Uusimmat

Suosituimmat