Seuraa 

Hyvää Yötä!

Unikoulu menossa ja valveillaolo senkun jatkuu.. Paitsi et nyt on paljon parempi olo. Flunssa hieman helpottunut ja pikkanenkin välillä taipuu uneen itsekseen.. no joo, vielä ollaan vaiheessa ja tuntuu et onko tästä apua, mutta ainakin oon pysyny tiukkana et ei pikkunen tulis meiän sänkyyn, vaan pysyis siellä pinniksessä. Tulee meinaan kohta ahdasta mun masun kanssa ja sit kun kolmonen syntyy, niin luulempa että hän valtaa äitin vierustan joksku aikaa.. tuntuu tosin vähän julmalta..

Jos kaikki mahtuis ottasin ne kaikki mun viekkuun..(mies saattais olla eri mieltä..)

Ei liikkeitä vielä, vaikka kovasti kuullostelen, mutta masu on kovasti kasvanut!!! Olen molempien edellisten kanssa ollut jätti, ja sama näyttää jatkuvan..

Tänään tuli oikeen superhimo pullaan, mutta kun kävin ostamassa ja haukkasin palan ...Yök-yök, kun oli kuivaa. Olis pitänyt itse leipoa, muta ei riittänyt maltti.

Onko muilla himoja tai ällötyksiä?

Itteeni ällöttä yksi tietty suklaa jota mieheni rakastaa, olisko pandan toffee suklaa, hyi, sitä en kestä nähdä edes paperissa...

Nyt hiljeni talossa, joten käyn itekkin maate..

Aamulla/päivällä palaillaan!! Nati-nati!

maryanne 14+2

Kommentit (18)

Tuntuu, että nyt ollaan hereillä liian aikaisin... 4v alkoi itkemään aamulla, ettei halua mennä hoitoon, siellä nimitellään. Kuulinkin eilen, kun yksi poika nimitteli... Puutuin asiaan kun äitinsä ei puuttunut ja selvisi, että nimien keksijä onkin isoveli 6v... Puhuttiin asiasta eilen, mutta koska 4v ei kuullut sitä, hänelle oli jäänyt pelkoja. Pidin vielä puhuttelun 6v:lle ennen hoitoon lähtöä ja niin lähti 4v reippaasti ja iloisena :) Hoidosta saa ikäviä vaikutteita, kotona ollessa emme kertaakaan kuulleet kummankaan nimittelevän ketään. Emmekä edelleenkään kuule iltaisin ja viikonloppuisin nimittelyä. No, onneksi loppuu tämäkin hoitorumba parin viikon päästä. Jos vaikka saisi vähän eskarilaista ruotuun ;)

Maryanne, jos teillä on iso makkari, niin ostakaa kaksi 120cm sänkyä. Sinne kyllä varmasti mahtuu teidän pesue. Päivisin aikuiset mahtuu heittämään siinä kuperkeikkaa... kokeiltu... ;) Kerran oli lehdessä haastattelu perheestä, jossa oli 2x160cm sänkyä kammarissa ja kaikki 5 vai 6 nukkuivat siinä. Olivat oikein tyytyväisiä, myös mies.

Eilen totesin masuni näyttävän samalta kuin toisesta lapsesta puolivälissä. En tiedä vaikuttaako se toinen sikiöpussi kuinka mahan kokoon. Se pussi ei nimittäin ole vuotanut pois.

Himoja ja ällötyksiä? Mulle on tullut himo lakuun. Ei mikään hyvä juttu, koska pitäisi verenpaine saada kuriin. Mutta oon antanut itselleni luvan syödä pienen lakupatukan korkeintaan kerran päivässä. Myös appelsiinitäysmehua kuluu... Mies-parka raahaa sitä monta litraa viikossa. Ällötyksiä on mulla kanssa suklaa. Muutenkin oon tullut vähän turhan hajuherkäksi, yökkimisrefleksi alkaa niin herkästi, ettei koskaan. Olen suorastaan tunnettu siitä, ettei mikään haju häiritse... Kummallista tässä raskaudessa on, että pystyn syömään makkaraa. Aiemmin en ole voinut haistaakaan, joten meille ei ole sitä ostettukaan. Nyt taas tuntuu, että joka viikko pitäisi notskia viritellä. Näillä keleillä on kyllä tyytyminen uunimakkaraan, mutta kuitennii. Muutenkin kaikki suolainen himottaa ja makea ei niinkään.

Oikein hyvää keskeistä viikkoa kaikille!

Heddastiina 14+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mulla kova himo omenoihin, niiden pitää olla niitä vihreitä kirpeitä..muut ei kelpaa. tunsin liikkeet jo ihmeen aikaisin viikolla 13 tai jotain..ensimmäisestä en tuntenu kun viikolla 19.

Täällä on nyt parin päivän aikana alkanut sittenkin kiristää housut. Ja ei kyllä voi enää peitellä. Himoista mulla on ollut joka raskaudessa appelsiinimehu, omena (hapan) ja maito. Tässä raskaudessa lisäksi on vielä MÄKKÄRIN MANSIKKAPIRTELÖ. Ihan pakko saada sitä melkein joka ilta := Ja sitten maistuu namit ja PORKKANAT.

Pano ei ole vielä saavuttanut alkupainoa, mistä lähdettiin liikkeelle, mutta ulospäin musta näyttää ihan muulta. Eilen yks vanha työkaveri sanoikin yllätyksekseni että miten voin olla noin laihassa kunnossa. Se ei sitten osannut katsoa sillä silmällä että masu ei ole laiha:)

Ja nyt porkkanan kuorintaan.... Rv 14+5

Ihan uskomatonta käytöstä sekä tuo soittojuttu että vuoron odottaminen. Voi sua. Joku muu olisi voitu tuoda ambulanssilla suoraan ensiapuun. Ehkä meidän pitäisi olla vaativampia? Onhan tässä kyseessä meidän elämän tärkein asia.

Kaikilla tuntuu olevan maha kasvanut hirmuisesti :) Itse en voi samaa sanoa, kun ei tämä masu tästä vielä alkuunkaan näy, vaikka toinen lapsi onkin kyseessä.

Liikkeistä: En ole ihan varma olenko tuntenut...mutta usein kun istun, niin tuntuu joku pieni puks ihan alhaalla vatsassa. Mutta en tiedä onko ne vielä liikkeitä vai jotain muuta.

Huomenna on neuvolalääkäri. Kiva päästä kuuntelemaan sydänääniä. Ja tosiaan mielenkiintoista nähdä, miten tuo hemoglobiini on laskenut... että johtuuko tämä väsymys siitä.

t. myy rv 14+6

Sain työt kasaan ja ekat tunnit pidettyä. Ei enää olisi voinut sattua arvovaltaisempaa porukkaa mun kurssille.. Puolessa välissä, kun luin ilmoittautumislomakkeet, niin tuli jo mieleen että " Heippa ja Moi!" ;) Tuntui aivan siltä, että mihinkähän sitä on taas itsensä sotkenut.. :/ No, eipä sitä ole enää jäljellä KUIN 9 kertaa ja kyllä se tästä. Ensi kerralla on jo paljon helpompaa kohdata taas se ryhmä, kun se kuitenkin on sitten jo " tuttu" . Niin..teen opiskelujen ohella tietotekniikan tuntiopettajan hommia..

Nyt pitäisi sitten alkaa vain lukemaan tuohon huomiseen kokeeseen, huh, kuinkahan sitä taas jaksaa?!?!

Maha on toiminut kerran tänään, että ehkä se siitä. Tosin ei se tänään kipeä ole juurikaan ollut. Ehkä ne vauvan liikkeet eilen iltana " auttoivat asiaa" ..tiedä häntä..

Mutta nyt nenä kiinni monisteisiin..

Täällä on nukuttu aivan uskomattoman hyvin, viimeinkin!! Ostettiin taaperolle oikea kunnon SÄNKY ja kas kumma: nukkui siinä ensi kertaa viikkoihin ellei kuukausiin heräämättä kertaakaan KOKO yön!

Ollaankin ajateltu pinniksen olevan pojalle liian pieni ja heräilee sitten siihen, kun aina joku jalka tai käsi osuu pinnoihin ja tietty se sattuukin varmaan. Pidetään peukkuja, että tää jatkuis tälleen...:)

Mullakin massu on ISO! Ei sitä voi olla enää huomaamatta ulkopuolisetkaan ja hyvä niin:) olenkin lähinnä näyttänyt ylisyöneeltä possulta viimeviikot...

Mulla on ruokahalu vähän kadoksissa..tai lähinnä niin, että annoskoot on pienentynyt. Hyvähän se vaan on, ettei tule syötyä kerralla niin paljoa. Aloitan ensi viikolla kuntonyrkkeilyn- ihanaa! Pääsee rakkaan vanhan harrastuksen pariin, joskin vähän kevyemmin tällä kertaa. Uinut olen ja kävelylenkeillä käynyt, mutta tuntuu, ettei se ihan riitä...

Paino nimittäin nousee koko ajan ja tiedän, ettei se ole hyvä juttu...oli nimittäin esikoisesta jo heti +5kg lähtöpainossa, joten nyt ei saisi tulla todellakaan paljoa! Niiden poissaanti on niin hitsin vaikeeta...

Mulla ei ole mitään kummempia mielitekoja- paitsi jäidet marjat! Syön pussillisen mustikkaa ja mansikkaa lähes joka ilta. ja ne on jäisiä! karkki on jäänyt melkein pois 8hyvä niin), mutta leivän päälle on nyt pakko laittaa Oivariinia! En tajua miksi, ennen en laittanut edes margariinia.

Hassuja juttuja tälläiset....

uusi päivä taas edessä...hohhoijaa...eilen poika saikin muutaan megauhmiskohtauksen...jos tänään olis vähän helpompaa...

Sitruska rv 14+3

Mun turvotusmaha alkaa vihdoinkin pienetä! Ihan kiva, tyhmää kun koko maha on mennyt vetämällä sisään. Oon pari viikkoa epäillyt, että olisin tuntenut liikkeitä. Viime yönä käytin koiraa ulkona ja takas sänkyyn mennessä oikein keskityin tuntemaan tuntuuko mitään, että josko pieni olis herännyt ulkona käydessäni. Ihan selkeitä pikkupotkuja tuntui ehkä viisi! Voi kun oli ihania!! :) Ei mitään perhosen lepatusta vaan pienen jalan tai käden heilahduksia ja iskuja. Esikoisesta tunsin 16-17 jotain ja 18+2 varmasti. Eipä siihenkään ole enää pitkä aika.

Kokeilin tossa housuja ja iso pussillinen meni varastoon vietäväksi. Pitää vielä tilata tai käydä ostamassa jotkut kivat mammahousut vaikka sainkin jo kavereilta lainaksi monia.

Nyt opintojen pariin taas!

Liinaharja 15+6. Huomenna jo 16 =D

Eilen oli neuvola, toisen kerran jo, peräti. Sydänäänet kuunneltiin ja ukonkin kutsuin kuunteleen, ku vahti kuopusta odotushuoneessa. Kyllä se vaan oli taas ihmeellinen tunne! Kova oli pikkunen menemään, kun ei meinattu ensin saada kunnolla kuulumaan, aina viuhahti ohi. =) Sitten kun dopleri sattu oikeeseen paikkaan, niin siellähän se sydän puksutti, kun vanhanajan veturi. =)

Maanantaina olin pitkän tauon jälkeen jumpassa ja hyvältä tuntu! Sen tahtinen jumppa, että voi varmaan pitempäänkin käydä siinä. Yhtään ei jälkeenpäin supistellu, mulla on supistanu jonkin verran nyt jo. Tänäänkin vähän, vaikka oli niin laiska päivä, että oikein hävettää. Mies kun on loppuviikon kotona, niin sitä jotenki laiskistu kertaheitolla. Olin yöpuvussa vielä, kun esikoinen tuli koulusta ja pukeuduinkin lopulta suihkun jälkeen puoli neljä iltapäivällä! =D

Noista himoista ja ällötyksistä. Alussa en voinu juoda maitoo ollenkaan ja ällötti kans kun joku paisto jotain pannulla keittiössä. Nyt juon litran varmaan päivässä maitoo ja kaikki hedelmät menee tosi hyvin. Varsinkin nyt aivan ihanan makeet appelsiinit. Nam. =)

Ja maha on kivan iso jo...

Cath + toukka 14+2

Jossain sanottiin, että mausteinen ruoka lisää turvotusta, mutta en voi silti välttää himoa näihin. Juon paljon rasvatonta maitoa, nyt mehuhimo jo helpottanut.

Ja joku kyseli elikoista, meillä kaksi kissaa, tokson olen sairastanut joskus lapsena, joten vasta-aineet löytyvät verestä.

Kaikki vanhat vaatteet käytössä, iltaisin farkkujen vyötärö puristaa mutta muuten vielä mahdutaan. Viimeksi rupesin olemaan vähän isompi joskus seitsemännellä kuulla, mutta sanovat että toisesta pyöristyy nopeammin... saa nähdä!

p.s jos joku ihmettelee nimimerkkiäni (jossain joku kysyi siitä) niin se viittaa vain ensimmäiseen naisministeriin, ei toki oikeaan nimeeni.

Miina 15+4

Mulla ei ole mitään himoruokia eikä mitään ällötyksiä. Alussa en pystynyt juomaan kahvia, mutta nyt taas pystyn. Hassua, kun esikoisesta oli jos jonkinlaista himoa (raikkaat hedelmät, appelsiinimehu) ja ällötystä (kaikki paistettu ruoka, en voinut olla samassa huoneessa jos joku ruskisti jauhelihaa) ja nyt ei ole mitään. Varmaan esikoisen kohdalla vaikutti aika paljon se, että pahoinvointia kesti rv 17 asti joten piti syödä kaikkea raikasta.

Joku kyseli, onko heiniksissä muita opiskelijoita: kyllä. Gradua yritän vääntään kohtuulliseen kuntoon muutamassa viikossa, sitten alkaa uusi työ. Kelasta sain sellaista infoa, että voin varmistaa ansiosidonnaisen äippärahan saannin vain valmistumalla ajoissa ennen ä-lomaa, muutoin saatan pudota minimille (ei ehdi tulla kylliksi työkuukausia). Se jos mikä on kova kannustin pitkille kirjoituspäiville :-)

On se kumma, kun minä vaan syön ja syön, ja kilot tippuu. Olisipa elo aina tällaista! Tosin tämä jatkuva syöpöttely lienee syytä myös lopettaa hyvissä ajoin, ettei jää kierre päälle...

Mutta nyt tutkimusaineiston kimppuun, mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Ekaa kertaa kirjoitan kuulumisia ja heti aloitetaan hieman huonommilla uutisilla.

Eilen tuli 13 viikkoa täyteen. Kaikki oli tuohon asti mennyt aivan hyvin, huimauskohtauksia lukuunottamatta.

Alkuillasta mies lähti tytön kanssa käymään kaupassa ja minä jäin laittelemaan ruokaa. Käydessäni veskissä, huomasin että tiputtelin vaaleanruskeaa verta. Kauppaväen saapuessa kotiin, verta rupesi tulemaan jo kunnolla. Siinä sitten kyyneleet valuen selitin miehelle, että vuodan verta. Kipuja ei ollut mutta lähdimme silti kaupungin sairaalan ensiapuun. Tyttö mummolle hoitoon ja menoksi.

Kun saavuimme ensiapuun, hoitaja sanoi kirjaavansa minut sisälle mutta sanoi että minun pitää soittaa PHKS:iin synnärille. Itku kurkussa sitten soitin ja selitin asiani kun vihdoin viimein sieltä vastasi kätilö. Kätilö asiallisesti totesi että eivät voi ottaa minua sinne ellei ole lähetettä. Ja totesi siihen vielä ettei tänne voi vain noin tulla ja eihän kyse ole ihmishengen vaarasta

Heille ehkä minun vauvani on vielä sikiö mutta minulle ollut ihminen alusta asti ja pelkäsin KUOLLAKSENI tämän puolesta !!!!!

Ei auttanut muu kuin mennä takaisin ensiapuun sisälle ja kuulin että edelläni on noin 50 ihmistä ennen kuin pääsen lääkärille. Siellä sitten istuin miehen kanssa verta vuotavana reilut 2,5 tuntia ennen kuin pääsin lääkäriin. Kaikki kynsivallin tulehdukset yms menivät lääkäriin sisälle ennen mua. Loppujen lopuksi kun pääsin sisälle niin lääkäri ei uskaltanut ruveta ronkkimaan vaan sanoi kirjoittavansa lähetteen synnärille.

Siellä sitten katottiin lääkärin kanssa ultralla ja vauva voi hyvin.

Kyllä pelkäsin että mitäs jos sykettä ei enää näy (viikko sitten ultrassa kaikki oli hyvin) mutta siellä meidän mortti heilu kuin heinämies. Lääkäri sanoi muistaakseni (meni osa puheista ohi korvien) että istukka on kohdunsuun päällä tai lähellä ja vuoto on siitä lähtöisin. Istukka oli kumminkin kunnolla kiinni ettei ollut irtoamassa/repeämässä.

Lääkäri yritti rauhoitella että vuoto on rauhoittumassa ja vauvalla on kaikki hyvin. Vuoto voi uusiutua joten loppuaika tulee ottaa rauhallisesti. Kai mua seuraillaan sitten loppuajasta vähän tarkemmin, en tiedä

Kyllä taas sai huomata kuinka pienestä se voi olla kiinni. Jos erehdyt pitämään onneasi itsestään selvyytenä niin kyllä tuolta ylhäältä voidaan opettaa kovalla kädellä.

Nyt vaan päivä kerrallaan ja onneksi on tuo pikkuinen tyttö joka vie ajatukset välillä pois tuosta eilisestä ja vieläkin mieltä kaihertavasta huolesta.

Tässä lyhyesti meidän kuulumiset ja toivottavasti teille kuuluu parempaa. Kiitos kaikille jotka jaksoivat lukea.

Terkuin Riikka, Nea 01/05 ja Mortti rv 13+1

piti vielä sitä sanoa, että mulla ei ole vielä paino noussut yhtään ja hyvä niin, koska esikoisesta jäi jokunen lisäkilo. Esikoisen kohdalla oli paino noussut 1kg joskus rv 20 mennessä, mutta sen jälkeen alkoikin sitten nousta tasaisen hurjaa vauhtia ;) Yhteensä tuli 12kg, nyt yritän jos pääsisi vähän vähemmällä kun oli alkupainoa enemmän..

Täällä taas :) Kohta pitäisi lähteä taas ulkoilemaan, kunhan saan nuo työt iltapäiväksi kasaan. Jännittää vähän taas lähteä pitämään ihan uuteen paikkaan sitä kurssia enkä varmaan edes tunne sieltä etukäteen ketään. Toivottavasti on edes ovet auki, kun en saanut avainta käyttööni. Väsyttää, nukuin todella huonosti. Maha ei toiminut eilen ollenkaan, alkaa pikkuhiljaa ottamaan todella päähän. Illallakin sattui ihan hirveästi. Pikkuisella on varmaankin kaikki hyvin, kun tunsin liikkumista mahallaan lukiessani sängyssä..Kyllä siellä aika selvästi joku osoitti mieltään ;)

Liinaharja: Eikös sun LA ole kans 30.6.? Ihmettelen vain, miten sulla tulee huomenna jo täyteen rv 16, kun mulla tulee vasta lauantaina..Hmm..johtuuko se kierrosta vai mistä ;) No, täytyypi tunnustaa, etten juuri noita päiviä itse osaa kierrosta määritellä, vaan menen neuvolan antamien päivien mukaan.. :) Vai miten ne päivät yleensäkin ilmoitetaan: esim. kun uusi viikko tulee täyteen niin ilmoitatteko sen 15 ja 15+1?

VOih, nyt pitää ottaa tiukka loppukiri, että kerkeän kaikki monisteet plärätä sinne kurssille valmiiksi..

~suviande ja öttiäinen 15+4 (neuvolan mukaan..)~

Mun la on jo 29.6., joten sen takia päivä edellä :) Eikös ne raskausviikot mene tyyliin 4+0, 4+1 ja siitä 4+6 asti, jonka jälkeen on 5+0?

En ole omaa la:a muuttanut sinne listalle, kun hankalasti kesäkuisena kirjoittelen tänne. Olen 100 %:n varma, että synnärille matkaan rv 41+ jotain, joten heinäsirkkaa odottelen varmasti :) Niin ja luulin, että la olis ultrassa siirtynyt pitkän kierron mukaan heinäkuun puolelle, mutta yllättäen ovis oli ollut paljon aiemmin kuin luulin ja la on 28 päivän kierron mukaan. Tämän takia on turha arvailla sukupuolta, kun en ihan muista noin aikaisia vauvantekopuuhia :), että onko sattunut sille päivälle vai ei. Heh, salatiedettä tämä vauvan odotus.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat