Ero ratkaisuna vaikeaan tilanteeseen?

Vierailija

Me olemme 30v pariskunta, olemme olleet naimisissa 5 vuotta. Meillä on kolme vilkasta lasta (kaksoset + 1). Aviomieheni on masentunut (esikoisen synnyttyä) ja on hakenut apua, mutta lääkkeet ei enää tunnu auttavan. Lääkärit ei kysele mitään, lykkäävät vaan uuden reseptin käteen. Kotona mikään muu ei kiinnosta kuin valittaminen. Ei siivoaminen, ei lasten kanssa oleminen, ei mikään. Irtisanoutui töistäkin, koska "pää ei kestänyt" ja on nyt ollut useamman kuukauden työttömänä. Haaveilee lottovoitosta eikä juuri panosta töiden hakemiseen. TIedän, että töitä on vaikea saada. En voi ymmärtää, miksi irtisanoutui.

Minusta tuntuu, että minä en vaan enää jaksa tätä perhe-elämää. Tuntuu, että yksinhuoltajana olisi helpompaa. Olisi "yksi lapsi" vähemmän, jonka jälkiä pitää korjata tai kenen tunteenpurkauksia täytyy kestää. Lapset ovat ihania ja meidän elämä on oikeasti hyvää. On kaunis koti, minulla on hyvä mutta pieni palkkainen työ - jota rakastan. Lapset on terveet! On ystäviä, hyvät tukiverkot ym. Silti isä jaksaa valittaa kaikesta :(

Ongelma on myös tämä: mies saa olemattoman pientä työkkärirahaa. Elämään menee paljon rahaa ja minun palkkani + tuet ei yksinkertaisesti enää riitä. Inhottaa, että teen pitkää päivää töissä ja silti jouduN kituuttamaan kun ei rahat riitä edes kunnon shampooseen vaan pitää valita se halvin ja huonoin. Ymmärtäisin vielä, jos aviomies olisi irtisanottu yt:iden tuloksena, mutta hän itse on valinnut työttömyyden ja on nyt suorastaan elättinä.

Hän kyllä sanoo rakastavansa meitä. Onko turhaa rikkoa ihan hyvä ydinperhe - meillä ei siis riidellä, ei pettämistä eikä juomista jne. eli perusjutut on OK. Mutt rassaa tuo masentunut mieliala ja rahattomuus ja se, ettei toinen edes yritä saada töitä vaan odottaa sitä lottovoittoa.

Kommentit (1)

Vierailija

Onko selvinnyt, että mistä tämä masennus on alun perin saanut alkunsa? Masennus on sairaus, joka pitää hoitaa pois. http://www.terve.fi/masennus/masennus Jos yksi lääkäri on välinpitämätön, niin vaihtakaa. Myös lääkkeet vaihtoon! Älä lähde itse mukaan tuohon masennukseen vaan elä, niin kuin ennenkin, älä myöskään syyttele miestäsi talouden huonosta tilasta, tms. Sinulla on tukiverkko ja ystväviä, joiden kanssa myös jutella? Minusta luovutat nyt liian helpolla, jos otat eron, koska kuitenkin kaikki on muuten hyvin ja rakastat yhä miestäsi?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat