Kuinka usein isovanhemmat auttavat?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (11)

Vierailija

joidenkin ihmisten ISOVANHEMMAT ON SAIRAITA TAI,aika monien ,en juuri koe useinkaan ihmisiltä ymmärrystä sen suhteen.lasetnhoitopalvelut on sein maksullisia.ENEMMISTÖN tavat aina vallitsee kaikkia.mulla esim ei ole äitiä ja mulla on sairas isä joka enemmän tarvii MINUN TUKEA,isovanhemmilla toiselta puoleta on jotain vaivoja ja sairauksia.mitä ei ymmärretä. on yleistä että vanhemmat nähdään ongelmana tässä kohtaa.LASTENSUOJELU ta mll ei järjestä lasten hoitajaa.HOITAJIA saa jotenkin päivällä mutta moni vanhempi joka hoitajaa tarvii tarvisi sitä lähinnä OMAAN LOMAAN ja parisuhdelomaan.ja kaikki ei ole päivä työssä vaan iltahommiakin tehdään paljon.

Vierailija

Olemme siinä mielessä aivan mahtavassa tilanteessa että molempien vanhemmat osallistuvat aktiivisesti lasten hoitoon ja kasvatukseen. Isovanhemmat ovat isääni lukuunottamatta vielä työelämässä mutta ottavat lapsia aina mahdollisuuksien mukaan hoitoon tai tulevat meille lapsia katsomaan, jolloin itse pääsemme vaikka elokuviin.

Nuoremman lapseni ollessa kuusi kuukautta, minulle tarjottiin uutta työpaikkaa joka oli monessa mielessä parempi kuin se mistä äitiyslomalle jäin. Sain sovittua niin että tein töitä kolme päivää viikossa ja oma isäni sitten hoiti nuorempaa lastani kaksi päivää viikossa, isomman ollessa päiväkodissa. Hyvin toimi meillä ja kaikki olivat tyytyväisiä.

EN osaa kuvitellakkaan että meillä ei olisi isovanhempien tukea ja turvaa olemassa. Monet asiat arkielämässä muuttuisivat melkoiseksi säätämiseksi, mikäli heitä ei olisi.

Vierailija

Pikkulapsiperheessä apu olisi paikallaan, mutta toinen isoäideistä on kuollut ja toinen asuu kaukana, isoisät molemmat ovat vanhoja ja tarvitsevat itsekin apua. Tukiverkko on muutaman tuttavaperheen varassa.

Vierailija

Meillä tyttö on mummolassa hoidossa kun olemme töissä. Ja jos lähdemme miehen kanssa aamulla aikaisin töihin, niin tyttö on mummollassa yötä. Mummin päiviä helpottaa toki kerho, jossa tyttö on 11.30 saakka ti-pe. Olisin halunnut olla kotona siihen saakka kun tyttö täyttää 3, mutta aloittelevan yrittäjän vaimona oli pakko mennä tienaamaan. Onneksi mummi oli sitä mieltä, että pienet eivät kuulu päiväkotiin ja jäi eläkkeelle tytön takia.

Vierailija

200 km päästä ei ihan heti lähdetä lapsenammaksi. Lähempänä asuva (50km) mummi on itse töissä ja hällä vielä ala-asteella oma muksu joten ei viitsi turhia vaivata. Kyllä sitä välillä kaipais mutta omilla voimilla mennään. Vaatii kyllä ylimääräisestä luopumista.

Vierailija

Vastasin että emme saa riittävästi ja kaipaisimme lisää apua, sillä molemmat isovanhemmat asuvat 150 km päässä. He eivät siis voi vain piipahtaa kylään. Saamme heiltä kyllä paljon apua muuten, ja kyläilemme ahkerasti puolin ja toisin. Kyse ei siis vastauksessani ole muusta kuin siitä, että olisi ihana jos lasten isovanhemmat voisivat olla vielä enemmän läsnä ja mukana myös arjessa. Kun se skype vaan ei ole sama asia...

Vierailija

Omat vanhempani ovat erittäin sairaita, eivätkä pysty fyysisen kuntonsa vuoksi hoitamaan pieniä lapsia. Toiset isovanhemmat asuvat kaukana ja apua saa harvoin, ehkä kerran puolessa vuodessa tai harvemmin.

Vierailija

Omat vanhempani ovat erittäin sairaita, eivätkä pysty fyysisen kuntonsa vuoksi hoitamaan pieniä lapsia. Toiset isovanhemmat asuvat kaukana ja apua saa harvoin, ehkä kerran puolessa vuodessa tai harvemmin.

Vierailija

Isovanhemmat ovat omien sanojen mukaan niin kiireisiä omien harrastusten ja työn kanssa että ainakin me ei saada ikinä apua vaikka kuinka tarvitsisi. Isovanhemmat vierailevatkin kylässä vain lasten syntymäpäivä aikiohin ja yleensä vierailu on niin lyhyt että ei ehdi edes kahvia keittelemään. Meillä kuitenkin isovanhemmat asuvat alle 100km päässä meistä ja heillä auto jokapäiväisessä käytässä

Vierailija

Kaikki isovanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla ja ovat kiinnostuneita lapsenlapsistaan. 3/4 on vielä työelämässä. Joten auttavat oman voinnin, jaksamisen ja ehtimisen mukaan. Välillä pyydetään lastenhoitoapua viikoittain, joskus menee pitkiäkin aikoja ettei tarvita apua. Mutta nähdään kyllä viikoittain kaikkia, mikä on tärkeintä :) Päasia, että ovat kiinnostuneita lapsenlapsistaan ja haluavat olla heidän arjessa mukana. Lastenhoitoapua voi ostaa, mutta isovanhempia, heidän kiinnostusta tai terveyttä ei saa rahalla.

Vierailija

Toiset eivät ole missään tekemisissä, toisten aika pyörii lähinnä logistiikan takia muiden lastenlasten ympärillä. Kurjalta tuntuu välillä. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat