Seuraa 

Sivut

Kommentit (27)

Lykkään minäkin korteni kekoon hoitokeskusteluun vaikka ei omakohtainen asia vielä näin esikoista odottavalla olekaan. Jos kunta/kaupunki antaa mahdollisuuden viedä lapsi hoitoon niin tarvittaessa niin voi tehdä tuntematta syyllisyyttä. Tietenkin jos lapsi mielummin haluaisi olla kotona äitin ja pikkusiskon/veljen kanssa olisi ehkä parempi jos olisi hoidossa vain osittain tai vaihtoehtoisesti kerhoon muutamana päivänä viikossa. Tässä ei ole yhtä ainoaa vastausta..

Itse olen ajatellut, että pidän lapset kotona jos tulee niin lähekkäin, että ei vielä koulussa ole. Mutta juuri esimerkiksi seurakunnan kerho on hyvä vaihtoehto, itsekin lapsena oli näin kun äiti oli kotona.

No joo, vaikea sanoa kun ei ole vielä ajankohtaista.

Sitten oman mahan ympärille: Selkä on kipeä! Aijjaijai.. Eilen olin salilla, ja nähtävästi jokin liike oli mistä selkä ei tykännyt. Tai sitten se ärtyy mistä tahansa liikunnasta nykyisin (viikonloppuna kävely & seisoskelu). Pitää muistaa valittaa neuvolassa, joka muuten on vajaan viikon päästä! Ensi viikon tiistaina pääsee taas kuulostelemaan niitä ah niin ihania ♥ -ääniä.

Pitää muuten neuvolan tädiltä kysyä Kelaan tarvittavista jutuista. Näin ummikkona ei ole aavistustakaan mitä pitäisi viedä ja minne ja koska...

No mitäs muille kuuluu?

Oli kiva kuulla rakenneultra kuulumisia! Koskas muilla on tulossa? Meillä on 23. pvä.

(nyt jo jännittää)

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 18+4

[color=red]hohhoijaa...

meni ainakin mulla vähän pasmat sekaisin eilen nuista päivähoito jutuista...

alko jotenkin tulemaan sellasta painostuksen makua että lasta ei saa vielä osapäivä hoitoon päiväkotiin koska se on väärin!! ja pitäs suunnilleen lailla kieltää!!...

no mulle noin neuvottiin neuvolasta :( enkä asiaan oo sen kummemmin edes perehtynyt. semmosta vaan ihmettelen että miksi sellainen vaihtoehto edes on jos se on kerran " väärin" .

ja entä jos esikoinen sinne haluaa? ja entä jos äiti ei jaksa??

mitäs nuo seurakunnan kerhot sitten ovat? pitääkö niihinkin varata paikka? maksavatko jotain? ja kuinka paljon?

varsinkin tuo viimeinen viesti nosti mun " karvat pystyyn" eilisessä ketjussa... :(

no se siitä.

hieno aamu muutenkin, vettä sataa ja tilhet sirkuttaa ulkona kuin ois kevät tulossa.

molemmat tytöt herätti yöllä itkemällä, esikoinen useampaan otteeseen ja valitti että sattuu ja näytti poskeansa :/ nyt onkin hermot sitten tiukilla että jos tämäkin on saanut korvatulehduksen eikä suostu sitä kertomaan kun on saanut jostain päähänsä pelätä lääkäriä...

huh huh...

nyt on sen verran valitus virttä että taidan tulla yrittämään myöhemmin uudestaan, jos vaikka olis vähän iloisempi mieli.

krisse rv 17+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ehdin vasta tässä vaiheessa mukaan päivän juttuihin. Ehditte jo " jäädyttää" päivähoitokeskustelun, mutt aheitän sanasen minäkin silti. (Itepäisen vikaa? ;)) )

Oon alkuperäseltä koulutukselta varhaiskasvattaja, eli lastentarhanopettajan ja 1-2lkn opettaja. Töissä aikoinaan tuli törmättyä tähän äitiysloma-hoito-oikeus -keskusteluun. Pari näkökulmaa sieltä ja pari omaa ajatusta. (Eikä nämä oo mitään ehdottomia totuuksia, mielipiteitä vain.)

Töissä joskus hämmästeltiin, kun reilu vuosikkaat isommat sisarukset jatkoivat hoidossa äidin äityslomasta huolimatta pitkää päivää: Isä toi taaperon seitsemän jälkeen ja haki viideltä, eli päivän maksimipituus tuli täyteen. Äitit oli kotona vauvan kanssa ja pikkuiset isosisarukset itksekeli päivät ikäväänsä ja väsymystään. Ei siis kyse ollu istään sosiaali- tai masennustapauksista, vaan tavallisen hyvistä perheistä. Näihin sosiaali-juttuihin en lähe puuttumaan, jätän ne lääkäreitten asiaksi. Jos äidistä tuntuu kahden pienen kanssa, ettei jaksa, voisi vaihtoehtona olla joustava 50tuntia/2vkoa -ratkaisu, esimerkiksi. siinä hoitoaika määräytyisi äidin ja lasten jaksamisen mukaan, eikä pikkuinen isosisarus tunne itseään syrjäytetyksi.

Sama 50tuntia/2vkoa -systeemi sopii kyllä hyvin myös isommille lapsille äidin ollessa vauvalomalla. Täyspitkä päivä voi tunuta vielä 5-6-vuotiaastakin turhan rankalta. Kustannushan on puolet täydestä päivähoitomaksusta ja hotiajat saa valita täysin oman tarpeen mukaan.

Omakohtainen kommentti meidän tilanteesta:

Esikoinen menee syksyllä 2. lklle ja kakkonen eskariin (Klo 9-13). Kolmonen on silloin nelivuotias. Vauvaahan meille odotellaan syntyväksi kesäkuun alussa, joten kesä nautiskellaan omasta pihasta ja mökkeilystä rauhassa koko perheellä ilman hoitopaikkoja tai kerhoja. Meidän okt-alueella on paljon lapsia, joten seuranpuutetta tuskin ilmenee. Syksyllä sitten kolmonen menee koulun ja eskarin alkaessa seurakunnan päiväkerhoon 3krt/vko klo 9-12. Silloin saan touhuilla vauvan kanssa kaksin, tehdä työtä ja opiskellakin, jos jaksan.

Meillä seurakunnan kerhomaksu on 20 euroa/lukukausi, koko talvi siis 40e. Sinne pitää hakea ennen elokuun alkua ja me kotiäipet ilman vakituista päivähoitopaikkaa ollaan etusijalla. Jos itse kaipaan seuraa, on seurakunnalla lisäksi kahtena aamupäivänä perhekerho klo 9-12. Siellä tarjoillaan aamupalaa, joten vauvan kanssakin tulee helpommin lähdettyä. Joka aamulle siis riittää kolmosen ja vauvan kanssa tekemistä ja kolmoselle kotonaolosta huolimatta seuraa!

Mutta edelleen: Nämä on vain minun mielipiteitä, joista kukaan ei toivottavasti loukkaannu. Jokainen tehköön itselleen parhaan ratkaisun itseään syyllistämättä. Vain itse voi tietää oman tilanteensa - luottakaa vaistoonne ja unohtakaa syyllisyys! :))

Oma napa voi hyvin, vauva liikkuu virkusti ja saa isotveljet nauramaan potkuillaan. Kauppareissu painavine kasseineen sai kyllä taas supistelemaan. Vauva pistää sinnikkäästi potkuilaan hanttiin supistuksille. (Ostin mansikkaeskimoita ja söin tuoreeltaan KAKSI kerrallaan! Hävettää, kun painoa on tullut jo 6 kiloa. Nyt pitää skarpata ja käydä illalla reipas kävelylenkki. Syyllisyydenaiheita siis piisaa... :)))

M 19

No, onpa ollut aikalailla keskustelua päivähoidosta yms. täällä. Olen omina kotiäitivuosinani huomannut, että kotihoito/päivähoito/subejektiivinen hoitopaikkaoikeus ovat aiheita, jotka melkein jokaista äitiä lämmittää suuntaan tai toiseen. Sitten jokaisella on vielä oma ammatillinen taustansa, joista näitä asioita myös tarkastelee. Itse en tee työtä lapsien kanssa, mutta viime vuodet sellaisten aikuisten kanssa joiden varhaisissa vuosissa on ollut erilaisia, vakaviakin puutteita. Se on tietysti muokannut paljon omaa ajatteluani.

Nyt kun oma poika on tosi kovassa uhmaiässä mietin, voiko kukaan tässä äidin tehtävässä selviytyä edes suht tyydyttävästi? Puhumattakaan kaikista niistä haasteista, jotka ovat vielä edessä. Olen sen ikäinen, että monilla ystävilläni on jo murrosikäisiä lapsia ja tuo toinen " uhmaikä" jossa vastassa on jo aikuisen kokoinen uhmailija... niin huh huh.

No joo, en pistä lusikkaani sen enempää enää tuohon keskusteluun, jota jo toivottiin lopetettavaksi, mietinpä tosiaan vain, että äitiyteen kaikilla ulkopuolisillakin on niin vahvat mielipiteet, että harvaa vastaavaa teemaa löytyy.

IRINJA: <me ollaan mahdollisesti aika samaan aikaan (mun LA 3.6) siellä Haikaranpesällä synnyttämässä. Minulla on rakenneultra vasta nyt perjantaina, joten varaan paikan sitten sen jälkeen. Edellinen synnytykseni oli vesisynnytys mutta veteen en synnyttänyt. Se kyllä minuakin kiinnostaa, mutta en tiedä siitä ainakaan vielä tarpeeksi. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan samaan aikaan sisään puuskuteta, ettei jouduta siitä yhdestä altaasta taistelemaan :) :) Tämä huuli perustuu siihen, että viimeksi tunku oli niin kova, että pääsin altaaseen vasta paljon myöhemmin kuin olisin halunnut. Eikä se enää oikein kivinlievityksenä toiminut. Kohdunsuu kyllä aukesi reilussa parissa kymmenessä minuutissa vedessä 4>10 cm eli vauhtia se tapahtumiin pisti. Joskin myös kipua.

äitimiia 19+4

Täälä ollaan taas vasta heräilty 12 maissa. Tulee ihan huono omatunto ton nukkumisen kanssa. Ei vaan jaksanut herätä aikaisemmin. Tuli taas 12h yöunet. Onkohan normaalia?

Vauva siinä herättyäni ilmoitti taas samalla olemassa olostaan kovilla potkuilla. Ja sitten sain taas aamun käyntiin paljon paremmin. Se potkiminen tuntuu sitten ihanalle ja tulee heti hyvälle tuulelle.

Tänään olen jo syönyt vaikka mitä,mutta edelleen on nälkä. Mitähän pitäis vielä syödä,ettei olis näläntunnetta? Plääh aikapa sitä pitää lähteä jotain taikomaan.

Jatkoja kaikille tälle päivälle ja hymyä :)

Lilli81 19+3

Moi!

Pitkästä pitkästä aikaa selviydyn kirjoittelemaan! Saatiin tietää, että saadaan asunto tämän kuun loppuun ja nyt onkin ollut melkoista pyöritystä, kun on asioita hoidettu kuntoon. Paljon on vielä tekemistä ja minusta tuntuu, etten kykene itse enää mihinkään. Vähänkään jos yrittää pakkailla ja siivoilla, niin heti alkaa supistelemaan, ja edellisten raskauksien muistot palaa mieleen.. Pelottaa että joutuu pakko-lepoon, nytkin yritän mahdollisimman hissuksiin olla..mitä nyt näidne kolmen mukulan kanssa pystyy!

Mitäs gallupeja olikaan...

Ainakin asento G: Tykkäisin nukkua mahallaan, mutta tuo kasvava kumpu estää sen jo! No kyljellään tyyny toisen jalan alla on ainut vaihtoehto!

Lastenhoitoon meno? Eivät mene. Esikoinen aloittaa koulun syksyllä, nyt eskarissa (4tuntia/päivä) ja keskimmäinen aloittaa seurakunnan päiväkerhon, kun muutetaan. Kuopus on kotona ja näiden pienten kanssa käydään sit perhekerhossa ja/tai kahvilassa. Minulla syyt ovat puhtaasti taloudelliset, sillä saan näistä kotona olevista mukuloista myös kotihoidontukea, ja se on edes pieni lisä minimi äippärahaan.. No täytyy kyllä sanoa, että jos raskaus/synnytys menee hyvin, niin enpä kyllä muutoinkaan osaisi olla kahden vauvan kanssa kotona kun olen tähän hulinaan ja vilinään tottunut!

Tänään saan soitella rakenneultra-ajan, toivottavasti saan sen mahdollisimman pian =) No joo, tiedän ettei siitä ole hyötyä ennen kuin vauva on riittävän kehittynyt ja hyvä että se menee sinne 18-20 viikoille!

Mutta eipäs ihmeitä..romaani tästä kohta tulee, ellen nyt lopettele!

Hattara rv 15+ (?) ja lapset 7/04, 3/01, 4/99

[color=Orchid4]Naapurit taas mekkaloi ainakin 2:n asti yöllä ja väsymys on sen mukainen..

Minä ainakin aion ihan hyvällä omallatunnolla viedä esikoisen hoitoon edelleen kun alotan äitiysloman (näillä näkymin jo 10.4.) Ikää on jo 4v ja kotona kuulemma niiin tylsää niiiin tylsää, eli kaipaa kavereita joita muuten ei ole ku siellä päiväkodissa. Tykkää olla siellä ja mieluiten menis myös viikonloppusin :) Ehkä 2-3 päivää viikossa olis sitten hoidossa.

Tilasin carriwellin tukivyön/vaatteen ja se on mulla ainakin toiminu todella hyvin!! Heti tuli paljon ryhdikkäämpi olo kun maha ei enää roiku ja ristiselkä saa tukea. Suosittelen lämpimästi!

Minun oma massuni on hämmästyttävän iso :D Vanhat farkut mahtuu toistaseks silti jalkaan, kun ne on niin matalat että jää mahan alle..

Hirmuinen mylläys alkaa aina sillon ku menee nukkumaan. Huomattavasti rauhallisempi tämä asukas kuitenkin on mitä poika oli.. Oliskohan se pikkuinen tyttö...?

Kivi 18+2(huh) ja hääpäivä 15.3.06

Kivi: Mistä tilasit tukivyösi? Eli löytyisikö nettiosoitetta tai?

Sokuri: Itsekin haaveilen (!) että voisin jäädä kokonaan kotiin lapsen/lasten kanssa. Mutta todennäköisesti jos en välillä rikastu, palaan töihin kun tenava on yli vuoden.. Mutta lottovoittoahan voi aina haaveilla.

Työkaveri lähti kuumeisena kotiin.. Kiva kiva. Todennäköisesti siis meikäläinenkin on päivän parin päästä kipeänä. Mitä olette käyttäneet flunssan oireiden helpottamiseen? Itse olen onnistunut välttämään kaikkia mahdollisia lääkkeitä (paitsi Rennietä), onneksi ei ole ollut pahemmin tarvettakaan. Mutta todennäköisesti kohta ollaan kipeänä. Mitäs sitten?

Äh..

Täytyy mennä syömään, ei ajatus kulje.

Niin se vaan on että vatsakipuilu jatkuu levosta huolimatta. Nyt se on lähes kokoajan pinkeä ja menkkakipua mahalla ja selällä vähän väliä vaikka olen vain sängyssä pötköttelemässä. Paratabs ja jyväpussi auttoi jonkun verran, mutta arka se on siitä huolimatta.

Soitin neuvolaan ja alustava pissivastaus oli puhdas. Viljely valmistuu vasta huomenna, jolloin mulla on lääkäriaika.... jotenkin täytyy vain selvitä huomiseen. Tunteet on tosi maassa kun ei voi tehdä mitään tämän olon hyväksi. Pelkään kuollakseni että tämäkin raskaus menee kesken. Toissapäivänä onneksi näin ultrassa enemmän kuin virkeä pikkuisen. Nyt ei vaan tunnu oikein liikkeitäkään tuon pingotuksen keskeltä.

Empä jaksa nyt muuta kirjoitella. Laitan vain pään tyynyyn ja yritän nukkua niin aika menisi nopeammin.

Ninni rv 16+0

Vanhempien lapsien hoidon kanssa jokainen tekee omat päätöksensä, ja sellaisen mikä sopii jokaisen elämän tilanteeseen. Päätettiin nyt alustavasti, että meillä poika on toukokuun alusta juhannukseen osapäiväisessä hoidossa. Voi olla, että jää jo ennen juhannustakin pois. Syksy pitää vielä miettiä. Itse en raskisi viedä toista lasta koko päivä hoitoon, kun itse olen kotona. Joka tapauksessa kesällä, kun vauva on vielä pieni, miehellä on pitkä kesäloma, ja elokuussa kaikki menee jo varmaan omalla painollaan, niin eiköhän sitä kahden kanssa yksinki pärjää.

Vauvan möyrinnät tuntuvat tosi hyvin, ja mieskin on tuntenut ne masun päältä. Muuten olo on ollut ihan ok. Verenpaine tuntuu välillä olevan koholla. Viime torstaina töiden jälkeen oli tosi huono olo, ja korvissa humisi. Meni onneksi ohi, kun makasin toista tuntia aloillani. Sain seuraavan päivänä mittarin käyttöön, mutta toistaiseksi on näyttänyt hyviä paineita, ja olokin on ollut ok. Mutta saa noita paineita vähän tarkkaila, ja suolaisen ruuan kanssa olla varovainen.

nyt pitää jatkaa hommia, mutta kuulumisiin : )

sokuri 19+3

Krisselle ja muilleki, jokaisen henkilökohtanen mielipide ja päätöshän se on! Arvasin kyllä et ku mielipiteitä kysellään nii kehkeytyy " riitaa" ... Jokainen puolustaa omaa kantaansa ja mun kanta on muotoutunu töissä ollessa ja nyt ku on itellä lapsi kans.. Oon siis perhepäivähoitaja ammatiltani... Mut vaik kuinka sanos et jokainenhan tekee niinku oman perheen ja ihtesä parhaaaks näkee,silti arvostelijoita löytyy, läheltä ja kaukaa... Niin se tulee aina olemaan...

Enkä tohi ees jatkaa mielipiteellä oikeudesta päivähoitoon, josko jätetään aihe...On sitä mukavampiaki juttuja keskustella täällä....

Päätä on särkeny eilisestä iltapäivästä lähtien eikä mikään auta... Tuntuu et flussa-pirulainen on iskemässä......Ääh...

Suhmura ja Napura 18+6

Galluppeja alkoi olla niin kauheasti, etten jaksa nyt vastailla niihin.

Meillä on rakenneultra myös 23.päivä, niin kuin mrs.marplellakin. Eilen kirppu möyrysi ihan urakalla koko päivän masussa, tänään se on ollut vähän hiljaisempi. Ihan satunnaisia liikkeitä on tuntunut. Mut on se aina kivaa kun se liikkuu tai potkii. =)

Eipä muuta erikoista

Tytteli-83 ja kirppu rv 18+2

Minkä ikäinen lapsi sulla on ennestään? Onko sulla nytkin hoitolapsia kotona, vai käytkö jossain perheessä hoitamassa? Utelias kun olen, niin kyselen. :)

Aatelkaapa tosiaan et puolesvälis jo mennää koht puolin, jotenkin tuntuu et aikaa mennee hirmu nopeasti ..

Meillä kun vasta ensimmäistä odotetaan niin ei noita hoito ongelmia sitten olekaan..

Oma (.) Nyt kyl on pienen pieni pullahdus tapahtunut.. Kivaa.. Liikkeitä ei vielä ole tuntunut tai en mä niitä oo ainakaan osannut tuntea... jotain epäillystä saattaa olla..

Onko muilla ollu mitään huimausta? kun mulla ainakin alkaa nykyään helposti huimaa kaupoissa.. Ei enää jaksa samanlailla kiertää kaupoissa. Pitää istahtaa useammin..

Mitäköhän niitä eilisiä G:ja oli. (Ei jaksa vilkasta sinne) Ainakin joku taisi kysyä istumisesta tyynyn kanssa. Jos pitkää istun ni kyl tyyny alkaa olemaan kaveria miun kanssa.

Ja onko mies lihonut mukana, hmm.. eipäs oo tullu pahemmin kateltua, ehkä hieman kyllä.

Tää on kyl jännää ku alkaa olee just tollasia juttuja ja kun mahaakaan ei ole edes vielä " isosti" , jotenkin ei osaa heti yhdistää raskautee kaikkia sit kun niitä on. Vasta kun lukee et muillakin on sellaista ja sellaista vaivaa ni sit tulee sillai et " ahaa" nää on näitä raskaus juttuja..

Kattelin myös kelan sivuilla et mites se äitiysloma alkais, 10.5 näytti et alkas. Äitiyspvraha onkin sitten ihan olematon. Nyt vaa miettinyt sitä et pakko varmaa mennä johonkin töihin äitiyslomalla. Et jos jotain iltatöitä muutaman kerran viikossa. Ei tahtos kyl mitenkää, kun ensimmäistä odotan mut... Jos tilanne vaatii ni :(( Pitää ny kattoo miten tullaa pärjää miehen tuloilla sitten..

Ens kerral neuvolas sais jo ne kaikki paperit, pääsis tilaa sitä äitiyspakkausta..

Oho miehän vähän kirjoitin.. Tais tulla mun kohal ennätyspitkä..

Huomenna uusi viikko

Nyt vielä Rv 17 + 6.

Niin ja sen takia haluan pojan jatkavan nimenomaan päiväkodissa, koska sitä on riepoteltu perhepäivähoitajien ja niiden sairaslomien takia pikkuisena hoitopaikasta ja varahoitopaikasta toiseen. Päiväkodissa aloitti elokuussa ja tutustunut nyt paikkaan, lapsiin ja hoitajiin. Olen ollut TODELLA tyytyväinen, kuin myös lapseni..

JA koska tosiaan ens vuoden syksyllä menee eskariin sinne samaiseen päiväkotiin. On kivempi ku on tutut kaverit, hoitajat ja paikka.

Tuli hirvee tarve puolustella itseän ku luin sitä edellistä pinoa.. On sellanen olo, että olisin tekemässä jotain rikollista... :(

Piti vielä uusiks rueta kirjottamaan...

Mirju76: Poika täytti 2vko sitte 2v! Oli 1v7kk ku alotin syksyllä. Oon siis yksityinen pph. Hoitolapset on 2v ja 6v ja meille tulevat 3pv/vko... Just laskin et enää 11pv töitä. Helmikuun alussa loppuu ja jäädään pojan kans kotia ja oottamaan äitiysloman alkamista... :)

SyömisG: Meillä poika on syöny ite jo puol vuotta ja onki kait helppo tapaus ku syö enempiä miettimättä...*koputtaa puuta*

UlkonäköG: Musta tuntuu et kaikki muut raskaana olevat jotenki kukoistaa ja huolehtivat viimesen päälle miltä näyttävät. Ite oon yrittäny nyt viime aikona ees vähä kahtoo peiliin........

Suhmura..taas...

Hei kaikki pitkästä aikaa, olen pitänyt vähän kirjoitustaukoa. Totesin pinoja selatessani, että uuden vuoden jälkeen on todella virkistynyt koko kerttukatras!

Puoliväli tekee raskaudesta uudella lailla konkreettista. Ilmoittauduin äsken Kätilöopiston Haikaranpesään synnyttämään ja sain valmennusajan. Sehän on ihan pian! Ja vauvakin syntyy pian. Tosin kahden lapsen äitinä tietää, että viimeiset viikot sitten menevätkin ihan mielettömän hitaasti.

Puolivälissä alkavat meikäläisellä myös ihan " oikeet raskausoireet" eikä vaan inhottavaa pahoinvointia. Tarkoitan siis suppareita, liitoskipuja (kävely sattuu jo) ja selkäsärkyä (tukivyö pitäisi hankkia, vanha on ihan liian iso!).

Kävin jo kurkkimassa synnytys-keskustelujakin. Olen päättänyt synnyttää kolmosen veteen, jos se vain on mahdollista. Ainakin avautumisvaihe nopeutui altaassa viime synnytyksessä mielettömästi ja selvisin synnytyksestä täysin ilman kivunlievitystä. Lopussa kyllä sattui hirveesti, mutta silloin en ollut enää altaassa. En silti halunnut mitään kemiallista, pärjäsin ok ilmankin.

Mutta on sinne synnytykseen vielä aikaa. Äitiysvaatteita pitäisi vähitellen alkaa haalia. Vaan ihan hyvin kotona pärjää verkkareilla, kukas tänne tulis kurkkimaan. Mistä tulikin mieleen:

G: Miten suhtaudutte odottajien ulkonäköjuttuihin?

Välillä tuntuu, että raskaana ollessa ei jaksa yhtään välittää ulkonäöstään ja kaupassa käydessä näyttää että muilla on ihan samanlaisia fiiliksiä ;) Toisina päivinä tekee mieli laittautua ja korostaa vaatteilla vauvakumpua. Hemmottelua, varpaankynsien laittoa niin kauan kuin ylettyy varpaisiin :)

Sehän on jo sitten taas keskiviikko ja viikonloppu lähestyy uhkaavaa vauhtia :))

Mun ajatuksena on, että pidän esikoisen hoidossa vielä muutaman kkden vauvan syntymän jälkeen, n 3xvko. Esikoinen itse oli koliikkiversio ja kun samasta muotista väännetään toinen, on tämäkin vauva todennäköisemmin samalla linjalla. Meidän alku oli sen verran raskas imetyksineen ja huutoinen, että ajateltiin, että esikolle on parempi päästä vähän hengähtämään tarhaan. Syksymälllä jää sitten kotiin, koska mä en raaski viedä tarhaan, kun olen itse kotona, huolimatta siitä, että meilläkin esikoinen viihtyy tosi hyvin hoidossa.

Minä odotan innolla kotiin jäämistä kahden lapsen kanssa! Kotihoidosta tulee varmasti raskasta, mutta samalla tosi antoisaa. Sitäpaitsi, pitäähän mun kokeilla ja todistaa itselleni, miten pärjään kahden kanssa :) Esikoinen on syksymällä 3n vuoden ikäinen ja luulen, saan itselleni kasattua pienet paineet keksiä aktiivista tekemistä - johon tottunut hoidossa. Olen jo suunnitellut jumppaa ja muskaria iltaisin ja päivisin perhekerhoa, kirjaston satutunteja, seurakunnan tarjontaa. Askartelu saralla mun pitää kyllä ryhdistäytyä, mulla peukalo keskellä kämmentä :))

Krisselle: mun mielestä jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa, tuntevathan he parhaiten omien lastensa tarpeet!! Ei pidä ottaa paineita ulkopuolisilta, jotka ihan oikeasti eivät tiedä mitään perheen asioista!

Kyseltiin myös nukkumisasennoista; munkin lempiasento on masullaan ja nyt se ei enään onnistu.. Yritän pienessä kylki-masu-asennossa, mutta ei se sama ole. Nooh, ei tätä kestä ikuisuutta :)

Oma napa: masukki liikehtii jonnin verran, mikä on todella tervetullutta! Tasan vkon päästä pelkopoli ja toka ultra, menee sitten koko ke aamupäivä sairaallassa - kiva. Olen pikkuhiljaa kertoillut töissä muillekin, mitä tuleman pitää. Helpottaa kyllä kauheesti kun saa kakistettua ulos. En vieläkään ole päässyt hakemaan mustia suoria mammahousuja, edelleen sivarit jalassa.

Johan tällä vietiinkin palstatilaa.. Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Rocco rv 18+1

No joo... Tuo hoitoon vieminen on näköjään aihe, josta saa kyllä riitaa aikaiseksi. Mielestäni on ihan turha lähteä toisten päätöksiä arvostelemaan. Se joka sopii sinulle, ei välttämättä sovi toiselle. Jokainen varmasti osaa tehdä omat ratkaisunsa oman perheensä parhaaksi. Siis kunniottakaamme jokainen niin toisten kuin myös omaa tapaamme elää. Jotku ovat aina arvostelemassa toisten tekemisiä ja sellaiset kommentit voi jättää omaan arvoonsa, eikä niistä kannata pahoittaa mieltään. Samanlaisen riidan saa aikaiseksi imetyksestä, mutta ei siitä sen enempää... ;)

Täällä oli ihan katastrofiaamu. Molemmat pojat kiukutteli koko aamun joka asiasta. Mies oli jättäny eilisen " remontin" jäljiltä kuistille kaappeja yms. ja arvatkaa vaan oliko pojat koko ajan siellä kaapissa ja minä sain sitten repiä niitä sieltä huutavana ulos. Sain sitten miehenkin kanssa riidan aikaseksi ja siitä suivaantuneena kannoin kaikki ne roinat ulos terassille odottamaan isännän kotiintuloa. Jospa tästä lauhdun kunhan alan tuota keittiötä raivaamaan.

Joku (en taaskaan muista kuka) kyseli rakenneultran ajankohdasta. Mulla on vasta 7.2. ja silloin on jo rv21+. Sitä ennen mulla ei ookaan yhtään neuvolakäyntiäkään.

mirju ja pikku-pööpöti 17+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat