Vierailija

Huutonetissä kohdettani huutanut henkilö laittoi minulle viestin, jossa ilmoittaa peruvansa huutonsa, koska onkin saamassa saman tuotteen jostain muualta piakkoin.

Tämän henkilön huuto on tällä hetkellä ainoa ja siten voittava huuto.

En haluaisi hyväksyä hänen ilmoitustaan muitta mutkitta, en kannata ns. hupihuutamista. Mitä teen? Kohde sulkeutuu pian. Huutaja ilmeisesti toivoo, että suljen kohteen ennen aikojaan ja laitan sen uudestaan myyntiin. Odottaisinko kohteen sulkeutumista ja laittaisin huutajalle negatiivisen palautteen?

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija:

Lainaus:

Laitoin huutajalle viestin, jossa lainasin huutonetin ohjeista kohtia. Tuon aiemman kohdan ja sen, että huuto on juridisesti sitova.

Laitoin vastauksen, että yleensä pyrin joustavuuteen tällaisissakin asioissa, mutta että katsoin hänen aiemmin saamansa palautteet ja niistä päätellen hän ei ole täysin sisäistänyt huutonetin ohjeita, joten en hyväksy tällaista. Halutessani voisin tehdä asiasta virallisen ilmoituksen, mutta tällaisen summan (reilun kympin) ollessa kyseessä ei maksa vaivaa. Sanoin

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

huutoa tule, jolloin voin palautteen antaa.

Kannattaisiko minun vastata huutajan viestiin nyt jotain? Että huutaessaan kohdetta hän tekee sitovan tarjouksen, koska hintavarausta ei ole? Laitanko, että halutessaan päästä tuotteesta eroon hän voi ITSE laittaa sen uudestaan myyntiin? Minä haluan kohteesta eroon.

Ap

mitä siis tarkoitat tuolla jälkimmäisellä? Onko huono juttu, jos odotan kohteen sulkeutumista, sulkeutuu ylihuomenna? Miksi? Koska jos muita huutoja ei tule, niin tilannehan on edelleen sama - huudon voittaja ei lunasta huutoaan?

Ap

Olen joskus ostanut huutamani tavaran, vaikka ostovaiheessa jo harmittaa. Kyllä huuto sitoo ostajaa.

Mullekin pari kertaa on tehty tollainen temppu. Kerroin huutajalle, että huudot ovat kyllä sitovia, mutta menköön nyt noin. Sanoin, että älä tee toiste. En sitten laittanut negatiivista palautettakaan, turhan kiltti kun olen. Olis kyllä pitänyt! Olishan se muidenkin oikeus tietää, jos joku käyttäytyy vastoin sääntöjä!

Mä vaan oon ite niin nörtti etten haluis pahoittaa toisen mieltä...nyyh..joo tiedän olevani välillä säälittävä, siks sekoitin noita neutraaleja tonne teksteihini. Lupaan enään olla sortumatta moiseen.

T: 13, 16 ja mikäköhän se kolmas vuoronumero oli???

No niin nyt keitän kahvit enkä sekoo teiän juttuihin enään

Ei ole tuosta hinnasta kiinni, mutta todellakin ärsyttää sellaiset huutajat, jotka eivät esimerkiksi koskaan ilmesty paikalle noutamaan huutamaansa kohdetta. Olen saanut tarpeeksi monta kertaa odotella turhaan enkä viitsi enää sietää sellaista.

Henkilöt, jotka tekevät tuollaista parin euron tai kympin kohteissa tekevät takuulla samaa myös sadan euron kohteessa ihan surutta.

Mutta nämä asian vähättelijät todennäköisesti itse peruvat huutojaan miten sattuu eivätkä osaa kunnioittaa pelisääntöjä.

SIKSI että siihen negaan voi asiallisesti vastata ja selittää miksi henkilö on tän negan antanut ja sitten kaikki näkee kuinka idiootti se kostonegan antaja on ja alkavat välttelemään häntä =)))

Näin me ajatellaan eri tavalla..... toiset vähän pidemmälle kuin toiset....

Niin kuin joku sanoikin, on hauska lukea asiallinen selitys kostonegan antajan toiminnasta. Kostonegan antaja siinä hallaa tekee itselleen. =)

Säännöistä on pidettävä kiinni!! Tai kohta kaikki käyttäytyvät miten sattuu ja jättävät ostamatta, kun siitä ei ole mitään seuraamuksia!!

Ensin katsoisin huutajan palautteet, jos paljon palautetta ja pelkkää positiivista, olettaisin, että hänelle todella on tullut syy, miksi perua huutonsa. Ihmisiä me kaikki vaan olemme ja myös erehtyväisiä.

Jos palautteissa kuitenkin olisi muitakin vastaavia tai paljon negaa/neutraalia antaisin huudon päättyä ja laittaisin negan/neutraalin palautteen huudon lunastamatta jättämisestä. Tosin tässäkohdassa on syytä varautua kostonegaan itselleen....

ihme pelleilyä tuommoinen

huutaja sitoutuu sen sulta ostamaan jos hv ylittyy...vaikka sitten sais 100 samanlaista muualta!

ja jos antaa sulle kostopalautetta niin ylläpitoon yhteys...ja kyllä me muut kauppakumppanit huomaamme mistä on ollut kyse jos ylläpito ei sitä sun saamaasi kostopalautetta kykene poistamaan

t.huutonetissä vuodesta 2002 pörrännyt

etenkin jos odottavat käyttäjätunnuksen poistoa. Tässä kyse oli vain siitä, että huutaja totesi ettei enää tarvitsekaan kyseistä tuotetta ja tuntuu muutenkin peruvan huutojaan aika löyhästi.

Kohde on reilun kympin hintainen, mikä on iso raha minulle juuri tällä hetkellä.

Ap

Vierailija:

Lainaus:

Ensin katsoisin huutajan palautteet, jos paljon palautetta ja pelkkää positiivista, olettaisin, että hänelle todella on tullut syy, miksi perua huutonsa. Ihmisiä me kaikki vaan olemme ja myös erehtyväisiä.

Jos palautteissa kuitenkin olisi muitakin vastaavia tai paljon negaa/neutraalia antaisin huudon päättyä ja laittaisin negan/neutraalin palautteen huudon lunastamatta jättämisestä. Tosin tässäkohdassa on syytä varautua kostonegaan itselleen....

ja voisi jatkaa hupihuutoja loputtomiin. Siis älkää katsoko entisiä palautteita, vaan jokainen kauppa erikseen.

Suoranaisia negoja ei ole, mutta aika monta neutraalia. Neutraalien syyt näyttävät olevan enimmäkseen sitä, että hänen toimituksensa on kestänyt kauan tai hänen myymänsä tuotteet eivät ole täysin vastanneet kuvausta. Yksi neutraali on annettu siitä syystä, että huutaja on perunut kaupat. Hänen syynsä kaupan perumiseen oli, että huutamisen jälkeen hän oli saanut lähikuvan tuotteesta eikä ollutkaan pitänyt siitä. Minun myymäni kohde on ihan selvä juttu, joten mitään tuollaista yllättävää ei voi sattua sen kohdalla. Paitsi siis nyt se, että onkin saamassa saman jostain muualta.

Kaiken kaikkiaan noista neutraaleista päätellen ei kovin huolellinen henkilö.

Ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat