Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun äiti huuta!!

Vierailija

Miten paljon lapset kärsivät, kun äiti huutaa?
Olen ajatellut, että parempi huutaa kuin käydä kiinni. Omaa raivoahan se usein on ja väsymystä ja pinnan lyhyyttä, kun pitää huutaa. Toisinaan se on ihan hyvä. Itse tiedän, että olen liian paljon huutanut. Ylsi lapsistamme slvästi reagoi huutamiseewn herkemmin ja pahoittaa mielensä. On kyllä monesti niin tyhmä olo sen oman lapsellisen huutamisen /raivoamisen jälkeen. Välillä se tulee aika tyhjästä joskus aiheesta.

Kommentit (1)

Vierailija

Riippuu varmaankin lapsesta, miten paljon huutosi heitä haittaa. Itse olen nelikymppinen nainen ja lapseton, koska äitini raivarit (+ vuosikymmeniä jatkunut vähättely ja ulkonäön haukkuminen myös normi äänenvolyymin aikana) saivat minut päättämään, ettei hän ansaitse lapsenlapsia. Mieti todella vakavasti, tahdotko sinä itsellesi samaa. Kannattaako ottaa pientäkään riskiä siihen suuntaan!

Kun sinä ja mä oltiin lapsia, ei vihanhallinnasta ja mindfulnessistä tiennyt kukaan, mutta nyt tietää. Opettele ja ota opit käyttöön - ne ovat auttaneet minuakin rauhoittamaan äkkipikaista käytöstäni, jonka perin sekä geeneissä että esimerkin kautta. Tahdotko sinä, että sinun lapsistasi kasvaa rähjääjiä?

Uusimmat

Suosituimmat