Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi talo maalla vai vanha kaupungissa?

Vierailija

Onkohan ketään, joka olisi samanlaisessa tilanteessa tai osaisi muuten neuvoa?

Eli tilanne on tämä: olemme juuri rakentaneet ison talon maalle. Meillä on iso tontti, peltoa ja metsää. Kahdessa naapurissa on samanikäisiä lapsia. Lähimpään naapuriin 300 m eli omassa rauhassa saamme olla. Keskustaan on noin 13 km ja suurempaan kaupunkiin, jossa työpaikat, on 20 km. Kouluun 6 km. Olemme asuneet ennen tänne muuttoa aina kaupungissa. Nyt olemme jo miettineet, miten tänne sopeudumme. Tai oikeastaan minulla on enemmän sopeutumisvaikeuksia kuin miehelläni. Joka paikkaan on pitkä matka, kauppaakaan ei ole lähellä. Pitää olla kaksi autoa, koska mihinkään ei pääse pyörällä.

Nyt mieheni isä haluaisi myydä omakotitalonsa meille. Heidän talonsa sijaitsee kaupungissa arvostetulla alueella. Lähellä on paljon kauppoja, koulu, päiväkoteja, leikkipuisto, kuntorata, laskettelukeskus jne. Myös työpaikat olisivat lähellä. Talon on mieheni isä itse rakentanut 70-luvun puolivälissä. Mitään remonttia siihen ei ole tehty eli iso remontti pitäisi tehdä, jos sen ostamme.

Nyt olemme siis kahden vaiheilla: jäämmekö tänne maalle ihanaan, uuteen, isoon, itse rakentamaamme taloon, josta tosin pitkä matka joka paikkaan vai ostammeko hyvältä alueelta vanhan, pienemmän talon ja remontoimme sen kunnolla?

Onko jollakin kokemusta 70-luvun talon remppaamisesta? Kannattaako siihen lähteä vai onko pohjaton kaivo? Kuulisimme mielellämme kaikenlaisia, asiallisia kokemuksia ja neuvoja. Kiitos.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat