Mies vetää hiuksistani

Vierailija

kysymys ei ole että onko oikein että mies vetää hiuksista vaan että mitä voisin tehdä, on todella vaikeaa vaan lähteä. Vaikka tiedän että hän tekee väärin. Eilen tuli riitaa eikä edes paha, taisin korottaa ääntä kun meni hermot niin hän otti todella kovaa tukasta kiinni niin että niskat ovat helvetin kipeät nytten. Ja kysyin aamulla et edes anteeksi voi pyytää, sanoi miulle vaan että ei todellakaan itse olen käytöksellä aiheuttanut. Pieniä lapsia otetaan tukasta kiinni kun käyttäytyy kuulemma huonosti. Näin mieheni minulle sanoi. Ei ole ensimmäinen kerta, yhden kerran on lyönyt minua lämärillä päähän niin että valo välähti silmissä, repinyt hiuksista monta kertaa pitkin lattiaa, väännellyt kättäni. Ei ole kertaakaan lyönyt nyrkillä tai että jäisi jälkeä tai mitään. Mutta ei tämä todellakaan ole oikein. Tuntuu todella säälittävätä tulla tänne kysymään neuvoa vaikka tiedän että pitäisi lähteä ennenkuin joku päivä asia riistäytyy käsistä ja sattuu oikeasti pahemmin. Ja en ymmärtänyt joskus sanontaa " jos mies lyö tai käy käsiksi kerran niin se ei ikinä jää yhteen kertaan " Nyt olen huomannut kyllä asian ja olen aina sanonut etten ikinä ole ihmisen kanssa joka kerrankin lyö tai käyttäytyy väkivaltasesti minua kohtaan. Miten jotain ihmista voi rakastaa joka satuttaa jollain tapaa? En itsekkään käsitä ja se että miten helvetin vaikea on vaan lähteä lätkimään. Meillä menee muuten ihan hyvin ja tämä ei tapahdu useasti. Mutta sitten kun näitä asioita tapahtuu minua käy ahistamaan kun epätoivoisesti en tiedä mitä teen koska välitän hänestä. Mutta rakkautta ei ole satuttaa kyllä toista henkisesti eikä fyysisesti . Ja se loukkaa minua niin paljon että hän ei pyytänyt edes anteeksi ( vaikka tosiaan anteeksi pyytäminen ei todellakaan aina auta) Mutta tarkottaen että hän näkee asian niin että hän on käyttäytynyt oikein. Ei mene minun jakeluuni. Ja se etten itse ole lyönyt edes häntä, en uskaltaisikaan on nimittäin paljon isompi kun minä ja enemmän voimaa. Pelkään hieman häntä noissa tilanteissa. Onko kellään samanlaisia kokemuksia? 

Kommentit (3)

Vierailija

moi.todella ikävää lukea sun tekstiä.siskolle luin tämän sun jutun ja hän alkoi itkemään.Hänelle tuli tunne kuin olisi ollut itse kirjoittajana.Nimittäin autoin siskoni pois samanlaisesta ja oikeastaan vielä pahemmasta helvetistä.sitä kest 7v.toki hyviäkin hetkiä heillä oli mutta väkivalta alkoi pikkuhiljaa pahentua ja pahentua.Siskoni ei voinut käydä enään parturissa hiusten repimisen vuoksi.kun se vain ei enään hänelle riitä niin alkaa nyrkit tulla kuvioihin.saatikka sitten henkinen väkivalta mikä on minun mielestä vielä pahempaa koska se syö ihmiseltä viimeisetkin voimanrippeet jaksaa.toivon vain että tajuat ajoissa hakea oikeeta apua ja lähteä ennen kuin koet suurempaa väkivaltaa.haluaisimme siskoni kanssa auttaa sinua jos vain tahdot.

Vierailija

Nyt ihan oikeasti lähdet pois, päähän osuvat iskut voivat aiheuttaa todella pahoja ongelmia. Yksikin isku voi tappaa, vaikka päällepäin ei juuri mitään jälkiä tulisikaan. Erityisen huolestuttavaa on se, että mies olisi valmis vahingoittamaan myös lapsia.

Väkivalta ei koskaan ole uhrin syy, vaan aina lyöjän. Kaikki asiat voi, ja pitää selvittää ilman väkivaltaa, ja se joka väkivaltaan turvautuu, on aina vajaa ja viallinen, eikä sellainen ihminen ole parisuhteen arvoinen, ikinä.

Tilanteessasi ei enää puhe auta, ensin lähdet pois ja sitten vasta keskustelet miehen kanssa asiasta.

https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=10

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat