Pikakokissa: lohipasta ja nopea makaronilaatikko

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (1)

Vierailija

Puuroa. leipää, pastaa (viljaa), sokeria, margariinia ja rasvatonta maitoa. Siitä on suomalaisten ruokavalio tehty. Ja mikähän on saavutettu lopputulos?

 

Ylipaino

II-tyypin diabetesepidemia

Anemia

Oppimisvaikeudet

Masennus ja muut mielialahäiriöt

Terveellisen ravinnon kivijalka koostuu kolmesta asiasta: proteiineista, väreistä ja rasvoista.

Lyhyesti: virallisten ravitsemussuositusten mukaan aikuinen tarvitsee n. 100 grammaa hyviä rasvoja ja proteiinia päivässä. Lisäksi vähintään 500 grammaa kasviksia, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, papuja, linssejä, herneitä ja marjoja. Vettä janoon 1,5-2 litraa. Ja jos nälkä jää (lähinnä huippu-urheilijat), niin perunaa, riisiä ja viljaa.

 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat