Mies tienaa tonnin kuussa!!!

Vierailija

'aikuinen mies, perheellinen tienaa tonnin kuussa käteen palkkaa ja elää kuin ois viiden tonnin tulot.Itse tuon talouteen lähes kolmen tonnin edestä käteistä ja kaikki menee. Mies ostelee itselleen sitä sun tätä, tilaa lehtiä joka tarkoitukseen ja eilen sitten otin asian puheeksi että ihanko meinaa lopun elämänsä olla tuolla palkalla töissä? ei kuulemma näe siinä mitään ihmeelllistä. Riita alkoi kun itse oli kolmeviikkoa normi sairasjakson jälkeen sairaspäirahalla, niin alko kyselee minun tuloja et milloin sun rahat oikein tulee ja paljonko tulee. Tähän asti olen pitänyt suuni kiinni mutta eilen en enään voinut. Minä maksan meillä kaikki! onko kellään muulla näin matalapalkkaista miestä kotona?

Kommentit (9)

Vierailija

En ole samassa tilanteessa kuin sinä, mutta kysyn, miksi teillä on "yhteinen kassa", jos tuloeronne ovat noin merkittävät? Eikö yhteiseen kassaan voi laittaa samaa määrää kummaltakin henkilöltä ja ylimääräiset on tienaajan omia rahoja, jotka voi käyttää mihin haluaa. Tietenkin kukin päättää millaisen rahasysteemiin parisuhteeseensa asettaa, mutta viestistäsi ymmärtää, että nykyinen asia sinua vaivaa, joten siksi ihmettelen.

Vierailija

Epäreilua sinua kohtaan varsinkin, jos mies ostaa mielinmäärin eikä näe siinä mitään kummallista. Jättää sinulle päävastuun. Jos haluat jatkaa miehesi kanssa, keskustelkaa asiat heti selväksi: mihin rahaa laitetaan ja kuinka paljon. Jos ette pääse yhteisymmärrykseen, mutta haluat silti jatkaa hänen kanssaan, niin varaa itsellesi omaa rahaa pikkuhiljaa (samaa hänkin tekee), niin ainakin saat sillä keinolla vähän tilannetta haltuun. Toivottavasti pääsette siihen yhteiseen sopimukseen kuitenkin :)

Vierailija

Meillä tienaan minä noin 500 euroa kuussa ja mieheni noin 700 euroa, ei tarvitse siis riidellä rahasta kun sitä ei ole, menevät heti kun maksaa vuokran ja muut pienet pakolliset laskut.

Vierailija

Tonni käteen kuussa ei ole nykyään mikään harvinaisuus. Itse olen korkeakoulutettu, mutta yrittäjänä alalla, jossa on hankala päästä suurille ansioille. Käteen jää verojen, yel-maksujen, kulujen ja oman tuloveron jälkeen noin 500 euroa kuussa. Palkaatöissä teen sijaisuuksia, joita tosin on vain muutama päivä vuodessa. Yritän kuitenkin vähitellen hilata tulopuolta ylöspäin nimenomaan yrityksessäni.

Älä halveksi miehesi pieniä tuloja tyyliin "aikuinen mies, aiotko olla tuolla palkalla jne". On monia aloja, joissa saa tehdä niska limassa töitä tuon rahan eteen. Pienillä tuloilla ei kuitenkaan voi ostella mitä vain. Omat tulosi ovat hyvät, ja yhteisten tulojenne pitäisi riittää menoihinne. Menkää jollekin talousneuvojalle niin saatte asianne järjestykseen.

Vierailija

Juu tuota olen itsekkin miettinyt tässä viimeaikoina, etenkin kun mies hokee kaikille meidän yhteisille tuttaville että vaimo tienaa niin paljon et hän voi kohta jäädä kotimieheksi.. ajattelin että ehdotan tuota neuvoa, kumpikin laittaa sen summan minkä saa eli tässä tapauksessa tonnin molemmat, loput pistän tiukasti omaan pussiini, jospa äly sitten menisi perille!

Vierailija

Kuule, kun itse raadat niska limassa töitä ja maksat kaiken niin kyllä se helvetti alkaa jossain näkyä, itselläni moraali on semmoinen et teen töitä saadakseni kunnon palkkaa jotta voin elättää tämän perheeni mutta toisilla se tuntuu olevan jonkinlainen haave siitä paremmasta mutta sen eteen ei tehdä mitään, sulla on yrittäjäksi aika huono tuo ajatuskulku!! sorry vaan, en itse ryhtysi yrittämään jos tulot ois noin huonot..

Vierailija

Meillä on rahat olleet aina yhteiset, itse jäin työelämästä pois vuonna 2000, sen jälkeen ei ole ollut kunnon töitä vaikka olen hakenut, eli olemme olleet tiukilla jo 14 vuotta.

Vierailija

Olen se yrittäjä. Vaihtoehtoni tämän hetken on vain hieman parempi palkka osa-aikaisena (ainoa mitä voi saada käytännössä) jonkun palveluksessa. Nyt voin valita työaikani ja päättää kaikesta muustakin itse.

Ja maksan muuten puolet perheemme menoista. Minulla on näet myös pääomatuloja ja omaisuutta.

Talousneuvonta ja perheterapia on ihan hyvä kuvaamasi tilanteen selkiyttäjä, kuten myös ero, jos mies ei kelpaa. Hommaa itsellesi parempipalkkainen kumppanI.

Vierailija
Vierailija

'aikuinen mies, perheellinen tienaa tonnin kuussa käteen palkkaa ja elää kuin ois viiden tonnin tulot.Itse tuon talouteen lähes kolmen tonnin edestä käteistä ja kaikki menee. Mies ostelee itselleen sitä sun tätä, tilaa lehtiä joka tarkoitukseen ja eilen sitten otin asian puheeksi että ihanko meinaa lopun elämänsä olla tuolla palkalla töissä? ei kuulemma näe siinä mitään ihmeelllistä, alko kyselee minun tuloja et milloin sun rahat oikein tulee ja paljonko tulee. Tähän asti olen pitänyt suuni kiinni mutta eilen en enään voinut. Minä maksan meillä kaikki! onko kellään muulla näin matalapalkkaista miestä kotona?

totta kai sitä käyttää surutta rahaa, kun joku hyväsydäminen sitä kerran antaa. jatka toki samaan tyyliin Äiti Teresa....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat