Laskelma: Kotihoidon vähennys ei helposti säästä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (2)

Vierailija

Itse pitkään kotihoidontuella olleena äitinä ihmettelen tätä muutosehdotusta.Samoin ihmettelen koulunaloitusiän laskemista.20 vuotta sitten,kun ensimmäinen lapsemme oli lähellä kouluikää,käytiin keskustelua,pitäisikö loppuvuodesta syntyneiden lasten,varsinkin poikien kouluunlähtöä siirtää vuodella myöhemmäksi.Harkinta annettiin pääosassa vanhemmille.   Nyt ollaan yhä pienemmät lapset viemässä päivähoitoon.Miksi pienet lapset eivät saisi olla kotona kiireetöntä,stressitöntä arkea viettämässä? Itse tiukan työviikon aikana olin niin väsynyt,ettei puolisolle,saati lapsille ollut paljonkaan aikaa.Tähänkö yhteiskunta on meitä ajamassa? Sanoinkin puolisolle,että jos tällainen kiire olisi jatkuvaa,kärsisi parisuhde varmasti.Ehkä pienten lasten vanhempien avioeroja voitaisiin ehkäistä,kun jompikumpi vanhemmista tekisi vain neljän tunnin työpaivaa silloin,kun perheessä on alle 10-vuotiaita koululaisia.Kotihoidontukea maksaisin kaikista alle kouluikäisistä.Sillä mikä sen turvallisempaa tulla lapsilla koulustakin,kun siellä on jompikumpi vanhempi pikkusisarusten kanssa odottamassa.Kuopuksen kanssa täytyy asia miettiä erikseen.Kyllä kotihoidontuki on niin pieni,että hävettää.Työtönkin tuntuu olevan arvokkaampi,ainakin hänen päivärahansa on korkeampi.

Vierailija

Minä en ymmärrä tätä logiikkaa, että töihin palaavat naiset tuovat valtiolle verotuloja. Eiväthän ne työpaikat siitä lisäänny! Ja jos meillä on nyt työttömiä eikä pulaa työntekijöistä niin ei verokertymä mihinkään kasva!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat