Äidit, nuo työmyyrät

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (7)

Vierailija

Tuota.. entäs isät? Suomessa isät osallistuu monessakin perheessä lastenhoitoon ja kotitöihin tasapuolisesti äidin kanssa.

Aina unohdetaan isät. Kun lapset on niin ÄIDIN maailma. Kun eihän isät vaan osaa hoitaa lapsia.

Vierailija

... Mutta äitejä yritetään ajaa töihin ja pois hoitovapailta, ei isiä. Sitä vaan ei juurikaan mainita, että äidit TODELLA tekevät jo töitä ja osallistuvat työelämään.

Sikäli on ihan oikein nostaa esiin äitien työssäkäyntiä, kun äitejä kokoajan syyllistetään, että emme tee töitä vaan olemme vaan lasten kanssa kotona. Näköjään se ei pidä paikkaansa.

Vierailija

Tuntuu, että nainen on aina väärässä paikassa, olipa sitten töissä puurtamassa tai kotona lapsiaan hoitamassa. Aina väärin.

Vierailija

Oma aika... Kun olin työelämässä, minulla oli työ- ja kotimatkalla omaa aikaa. Nyt olen ollut jo 8v kotiäitinä ja omaa aikaa ei ole ikinä. Miksei puhuta kotiäitien oman ajan puutteesta? Ups. Valehdelin. 8v. aikana on ollut noin 13 työkeikkaa pituudelta 2vrk. Sen koin omaksi ajaksi ja siitä sain voimaa. En missään nimessä halua vähätellä töissä käyviä äitejä. Haluaisin, että joku huomaisi yh-äidit, "puoliso pitkään työmatkaoilla"-äidit, "laiskan isän vaimo"-äidit jne. Siis paljon on äitejä, joilla ei ole aikaa. Ja paljon on äitejä, joille työssäkäynti on kuin vapaa-aika. Tunnen useita.

Vierailija

Hei vaan täältä Hollannista.Hollannissa lapset aloittavat koulun jo 5-vuotiaana,joten äidit joutuvat kesken päivää hakemaan pienokaisensa lounaalle kotiin.Tässä kulttuurissa äidit hoitavat itse lapsensa ja elävät miesten rahoilla.Naisilla on 'rahakäyttäytyminen' partnereitansa kohtaan,joka lirkutuksineen ei ole normaalia Pohjoismaalaiselle naiselle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat