Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaksi työpaikkaa

Vierailija

Nyt on sellainen ongelma, että minulle on tarjottu puolen vuoden sijaisuutta paikkaan A, sekä kävin työhaastattelussa paikkaan B (vakituinen työ), josta saan vastauksen valinnasta ensi viikolla. Paikassa A työt alkaisivat  jo ensi viikolla. Uskallanko mainita paikkaan A, että minulla on haku toiseen paikkaan kesken ja pyytää että voisin ilmoittaa otanko työn vastaan vasta ensi viikolla. Mitä luulette, ymmärtääkö tuo A:n työnantaja?

Kommentit (4)

Vierailija

Kummasta työstä olet enempi kiinnostunut? :) vaki työ tietty tänä pvänä kiinnostaa, mutta vastaako täysin mistä haaveilet se duuni.

Vierailija

Vakityö olisi itseassa mielekkäämpi. Mut oon ollut jo muutaman kuukauden työttömänä, ja jos en saakaan tota vakipaikkaa ja olen perunut ton määräaikaisen, niin hieman harmittaa. Kaiken lisäksi toi määräaikaisen tarjoaja on aika iso työnantaja mun paikkakunnalla.

Vierailija

Otat sen paikan A ja jos sitten saat sen vakituisen paikan B, niin irtisanoudut (vasta sitten, kun työsopimus on allekirjoitettu).

Jos et jatka jotain vanhaa pätkätyötä siinä paikassa A, niin sinulla on oletettavasti koeaika, jonka aikana voit irtisanoutua ilman mitään irtisanomisaikaa. Ja vaikka ei olisikaan, niin se työpaikka B voinee aivan hyvin odottaa irtisanomisajan päättymistä - niinhän se aina menee silloin, jos kysymyksessä on työpaikan vaihtaja, joka ei ole ollut työttömänä. 

Vierailija

Mietin vaan, että jos puran koeaikana parin viikon työssäolon jälkeen työsuhteen, niin millainen kuva minusta jää työnantajalle, eli " poltanko sillat takana". Vai olisiko sittenkin parempi kertoa A:lle tilanne ja toivoa että ymmärtää, miksi en voi vastaanottaa vielä työtä.

ap

Uusimmat

Suosituimmat