Olenko suurkuluttaja vai alkoholisti

Vierailija

Olen 23 vuotias nainen, ylipainoinen sellainen. Olen täysi-ikäisyyden jälkeen käynyt baarissa joka toinen kuukausi, joskus harvemminkin, enkä mitään juonut muulloin. Olen juonut ihan ekasta baarikerrasta kännitilaan asti, aina yli riskirajan. Muutettuani lapsuuskodista kohta 2 vuotta sitten toiseen kaupunkiin kihlattuni perässä halusin alkaa käymään kerran kuussa baarissa. Mitään en taaskaan juonut muulloin, vain kerran kuussa. Myöhemmin halusin baari-illan lisäksi juoda kotonakin kerran kuussa ja vielä myöhemmin join 3 kertaa kuussa joista 2 kertaa oli kotona yksinäni. Viime lokakuusta lähtien vähensin 2 kertaan kuussa, joista toinen baarissa ja toinen kotona kihlatun seurassa, joka on absolutisti. Hänen kanssaan menen myös aina baariin. Juon aina kotona 11-12 annosta ja baari-iltana 12-13 annosta, muuten kuun aikana en juo yhtään. Juomisessakaan ei kauaa kestä, baari-iltana 12 annosta on juotu 3- 3,5 tunnissa. Olen aina juonut tuollain känniin, olen muutaman kerran joutunut juomaan vain pieneen hiprakkaan, josta en ole koskaan välittänyt vaan aina olisin halunnut juoda lisää. Se on vain tapa ollut alusta saakka, olen koukussa humaltumisen tunteeseen ja siihen olotilaan. Ei tule myöskään pahoinvointia tai oksennusta juuri koskaan illan aikana, ainoastaan muisti mennyt puoliksi baarissa. En kärsi kunnon krapulasta seuraavana päivänä, on vain jonkin verran tyhmä, outo olo sen päivän. Juomiseni on myös pakonomaista/ pakkomielteistä että on juotava sen 2 kertaa kuussa ja mentävä baariin vaikka rahat olisi lopussa koska olen työtön eikä pariin päivään ole varaa ostaa ruokaa jos menen baariin. Kihlattuni, joka on absolutisti ei tykkää että juon niin paljon kun juon, mutta se ei ole estänyt asiaa. Enkä ole koskaan päättänyt vähentäväni tai että baarikertoina juon vaikka puolet vähemmän, enkä usko että pystyisinkään vaikka päättäisin. Isänikään ei pysty aloitettuaan lopettamaan juomista, hän on ns. tuurijuoppo joka juo 1-2vkoa putkeen jonka jälkeen taas selvänä 1-3 vkoa. Itse en koe juomistani kovaksi ongelmaksi, ajattelen että juon vain 2 kertaa kuussa ja silloin tykkään juoda enemmän. Ja vain niinä päivinä 2 kertaa kun ei juomisen jälkeisenä päivänä pidä mennä minnekään, työkokeiluun, asioille tms. se ei ole haitannut mitään tekemisiä, enkä ole hukannut tavaroita, sekoillut, käyttäytynyt aggressiivisesti, joutunut putkaan, tullut tapaturmia tai mitään sellaista. Joskus kyllä tullut liukastuttua ja jalkani lyötyä mutta siitä onkin muutama vuosi, tai baarissa välillä yrittänyt juoda toisten puolityhjistä hylätyistä laseista. Mitään tämän kauheampaa ei ole ikinä sattunut.

Minulle sanottiin kerran että minulla on sama geeni kuin isälläni, että tämä varmasti pahenee vielä ja juomiskerrat lisääntyvät ja muuta hoitoa minulle ei ole kuin täysraittius tms.
Olenko nyt sitten suurkuluttaja vai alkoholisti vai mikä olen? Onko muita kohtalotovereita?

Kommentit (2)

Vierailija

Minä olen aina juonut kerran viikossa pääni täyteen..aloitin kun lapsemme oli 2 vuotias, samoin mieheni ja nyt olemme isovanhempia emmekä koskaan olisi lapsenlapsemme seurassa humalassa, näin se aika muuttaa ihmistä, tätä kirjoittaessani olen krapulassa mutten sairasta sitä vaan teen kotihommat kuten muutenkin. Se pieni poika jonka mummo olen on kaikkein tärkein ja odotan aina kun hän tulee meille hoitoon.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat