Miten varhaisia muistoja ihmisellä voi olla?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (3)

Vierailija

-Kyllä, tuo pitää ihan paikkansa ja vahvisti sen, että todennäköisesti se onkin sitten ihan oikea muistikuva, joka on ikäänkuin lyhyt välähdys vaalean harmaaksi maalatuista puurappusista, kun ollessani n.3v:n ikäinen, oli perheemme asunut jonkin aikaa omakotitalon toisessa kerroksessa... Voin siis omasta puolestani vahvistaa tuon tutkimustuloksen paikkansa pitävyyden... ;)  

Vierailija

Minä en usko tutkimusta. Minulla on ollut vahva ja usein toistuva uni, jossa olen vauva- ikäinen. Unessa heräsin pinnasängyssä, ja olohuoneessa oli jotain uutta ja ihmeellistä, kirkasta ja loistavaa. Pungersin pystyyn laitaa vasten ja osoittelin sitä kädelläni. Äitini sanoo oikealta, sohvalta huomenta ja kun yhä osoitan kädelläni ihmeellistä juttua, äiti kertoo sen olevan joulukuusi. Isä ei ole kotona, isällä on työkeikka. Uni on vaivannut minua varsinkin isäni kuoleman jälkeen, ja tiedustelin tätä vuosi sitten äidiltäni, joka oli hyvin hämmästynyt ja sanoi, että olin silloin 10 kk ikäinen eikä se mitään unta ole, vaan muistikuva. Eikä meillä ollut silloin kameraa, vuonna 1971.

Älkää aliarvoiko vauvojen muistia.

Vierailija

Mun lapseni muisti hädin tuskin 3-vuotiaana lukuisia asioita, jotka olivat tapahtuneet vuotta aiemmin (yksityiskohtaisesti) ja hämmästytti meitä vanhempia toistuvasti näillä muistikuvillaan.

Lasta hoidettiin kotona yli 3-vuotiaaksi. Luulen että asiaan oli osuutta sillä, että elämässä ei ollut ylimääräistä hälyä ja stressitekijöitä. Päiväkodin aloituksen jälkeen lapsi ei muista mitä hän on syönyt lounaaksi samana päivänä...vaikka ajoittain vieläkin mieleen tulee muistoja jostain paljon kauempaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat