Mikä ammatti sopisi mulle? Neuvoja?

Vierailija

Oon ihan sekasin näiden asioiden kanssa.. Hitto soikoon, en tiedä oikein mitä haluan tehdä! Ikää on 23vuotta. Olen nainen.

Viihdyn paljon yksin, mutta tulen kyllä toimeen ihmisten kanssa. Olen ollut huoltamotyöntekijänä kesätöissä ja alun arkailun hälvennyttyä, huomasin että viihdyin siinä hommassa kyllä vaikka asiakaspalvelutyötä oli, jota normaalisti ennen vieroksunut olen.

Oikein mitkään ykstoikkoset hommat ei kiinnosta, esim joku toimistotyö ei tunnu nappaavan. Ei mitkään vaativatkaan eikä mitkään missä tarvii kemiaa, fysiikkaa, matikkaa.

En halua mitään amk tai yliopistopohjasia hommia vaan ihan ammattikoulupohjasia koska amikseen tai johki aikuisopistoon tarkotus mennä opiskelemaan.

Pidän eläimistä, olen miettinyt eläintenhoitajaa mutta niille ei tahdo löytää töitä ja palkka huono. Lomittajaa miettinyt myös mutta olen kuullut paljon negatiivista siitä hommasta.

Haluan työn, joka olisi mahdollisimman yksinäistä ja itsenäistä mutta olen valmis uhrautumaan ja tekemään myös työtä, jossa joutuu ihmisten kanssa olemaan tekemisissä. Koska tuollaisia itsenäisiä ammatteja, joissa yksin tehdään hommia, ei tietääkseni hirveenä edes ole.

Haluan myös työn, jossa on hyvät työllisyysnäkymät. En siis halua esim. mitään merkonomi, eläintenhoitaja jne hommia koska noille ei yksinkertaisesti löydä töitä tai löytyy todella huonosti.

Kun valmistun, haluan löytää töitä mahdollisimman nopeasti, en halua joutua siihen, että kun valmistun niin elelen työttömänä loppu elämäni tai joudun heti alkaa opiskelemaan jotain toista alaa.

Ja joo, tiedän että nyt on surkeat ajat ja monilla ihmisillä vaikeuksia työllistyä. Mutta kuitenki sellanen ala ja ammatti joka yleisesti ottaen työllistäis tulevaisuudessa mahdollisimman hyvin!

Ois hyvä jos palkkakin olisi hyvä, en halua mitään hirveen matalapalkkaselle alalle. Siivoojaa olen miettinyt myös, mutta se...palkka.......

Ammatit, joita olen miettinyt: Vastaanottovirkailija, laatoittaja/lattianpäällystäjä, varastonhoitaja, maatalouslomittaja, metsäenergian tuottaja, metsäkoneenkuljettaja.

Ammatit, joihin en ainakaan halua: Siivooja, lähihoitaja, lastenhoitaja, nuoriso-ohjaaja, kokki, tarjoilija, artesaani, merkonomi, autoasentaja, koneistaja, hitsaaja, myyjä....onhan noita juu...huoh..

APUA !!!??

Kommentit (1)

mäolenpupu
Seuraa 
Liittynyt30.9.2013

Sää olet varmaan fiksuna nuorena käynyt jostain netin palkkataulukosta käynyt katsomassa tiettyjen ammattikuntien peruspalkat. Kiva. Ota huomioon myös, että osa (ellei jopa kaikki) mainitsemistasi ammateista joihin voisit kuvitella työllistyväs, tekee vuorotyötä, joten vuorolisät tulee peruspalkan lisäksi.

Listasit ammatit joihin et halua... Ikävä kertoa mutta ainakin siivoojana, lähihoitajana, lastenhoitajana, nuoriso-ohjaajajna, kokkina ja tarjoilijana työpaikkamahdollisuudet ovat suuret. Näille löytyy käyttöä ympäri Suomen!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat