Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vatsa synnytyksen jälkeen

Seuraa 
Liittynyt7.3.2014

Voisiko joku valaista minua koskien vatsaa synnytyksen jälkeen. Minulla on kaksi lasta joista ensimmäisestä palauduin hyvin pian ja maha oli muutama kuukausi synnytyksen jälkeen ennallaan arpia ja löysää nahkaa lukuunottamatta. Tästä toisesta vatsa ei vain tunnu muuttuvan mihinkään. Synnytyksestä on nyt pari kuukautta ja ymmärtääkseni kohdun yms olisi jo pitänyt palautua. Minulla on kuitenkin vielä suuri vatsa joka ei suinkaan ole pelkkää läskiä. Vatsa on siinä mielessä ihan kiinteä ja "kova" lukuunottamatta pientä rasvakerrosta pinnassa. Rasva ei minua huoleta vaan tämä kiinteä SUURI pömppis. Lähteekö se pois vielä vai jääkö sitten tuollaiseksi? Onko kellään ollut samanlaista? Vatsa minulla on molemmissa raskauksissa ollut todella iso, mutta ihmetyttää näin erilainen palautuminen.. Mielestäni olen ihan normaalipainoinen 167/57kg. Kaksi kiloa on vielä "liikaa" lähtöpainoon verrattuna, mutta se nyt ei ihan selitä tuota vatsaa.. Onko kyse sitten vatsalihaksista jotka ovat niin erillään? Treenannut en ole lainkaan synnytyksen jälkeen ja vasta ajattelin aloitella, tosin vatsan treenaamisen unohdan suosiolla vielä tässä vaiheessa sillä en halua ainakaan pahentaa tilannetta.. Help me:D

Kommentit (1)

Vierailija

Kokeiles Belly Banditia. Olen itse nyt kahdeksannella kuulla raskaana ja lukenut siitä paaaaaaaaljon hyvää palautetta. Voi ilmeisesti pitää myös, vaikka synnytyksestä olisikin jo vähän aikaa kulunut. 

Ennen vanhaan siis naiset ovat aina sitoneet vatsansa synnytyksen jälkeen, auttaa sitä kalvoa palautumaan ja muutenkin paikkoja siirtymään omille paikoillene, eli ei liity esim. rasvaan mitenkään. 

Uusimmat

Suosituimmat