Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalisten tilanteiden pelko

Vierailija

Hei!

 

Onko täällä ketään joka "kärsii" kyseisestä? Jos on, niin kysyisin teiltä; miten olette saaneet asian kuriin (syöttekö lääkkeitä - minkälaisia - "tilanteessa" vaiko ihan jatkuvaan päivittäin), millaiset oireet oli kun hoksasitte ettei enää ole normaalia? Itselläni on paniikkihäiriöistä taustaa, ja nyt on mennyt sosiaaliset tilanteet ihan ruikuliksi. Tuntuu kuin aalto hyökyisi ylitse, ei saa happea, oksettaa/pyörryttää ja sydän takoo rinnassa, "muljahtaa" kerran voimakkaasti ja sen seurauksena tulee voimaton/heikko olo..

Bentsoja suositellaan yleensäkkin sos.tilanteiden pelosta kärsiville. Onko olleet hyviä? Onko kellään suositella jotain omakohtaisesti lääkettä, jonka voisi ottaa tilanteen tullen ja joka vaikuttaisi mahd."neutraalisti"..? Entä missä ajassa kyseiset lääkkeet poistuvat verestä/lakkaavat vaikuttamasta ja millä annoksilla? Kesällä olisi eräät juhlat (joiden takia jo nyt pyörin sukissani) enkä tiedä miten selviän siitä. Jos ottaa aamusta jotain rauhoittavaa, voiko illalla (myöhään) nauttia alkoholia? Huh, kurjia kysymyksiä mutta voimaton olen tämän myrskyn edessä. Auttakaa jos kokemusta on! N54

Kommentit (2)

Vierailija

Heippa!

Lähde ihmeessä lääkärin juttusille, mielellään psykiatrin.Ei tarvitse yhtään hävetä. Itse käytän beetasalpaajaa lievempiin jännitystilanteisiin Propral sekä toisinaan opamoxia (bentsoja) kun oikein tulee paha paikka. Beetasalpaaja pitää ottaa ainakin tuntia ennen tilaisuutta. Ei minkäänlaisia sivuoireita, sopii jos verenpaineet on ok, eikä liian alhaalla valmiiksi. Alkoholia ei suositella bentsojen kanssa.Bentsot on tietysti parhaita, mutta myös helposti koukuttavia, eikä niitä suositella pitkäaikaiseen käyttöön Myös terapia auttaa, jos löytää hyvän terapeutin. Itselläni monen vuoden paniikkihäiriö, ahdistuneisuusoireisto ja masennusjaksoja. Psykoterapia auttaa, samoin lääkkeet, mutta eihän tästä välttämättä koskaan eroon kokonaan pääse.

Vierailija

Minä suosittelen lukemaan -ja "opiskelemaan" - kirjan "Irti paniikista". Se saattaa auttaa, itsellä on toiminut :) Myös muita itsehoitokirjoja kannattaa lukea. Mutta varmasti tuo psykoterapia on vielä parempi :) Tsemppiä, aika yleistä tuntuu olevan tämä.

 

Uusimmat

Suosituimmat