Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmähöyhenet, tennistää, pistäjä – katso, mitä ne tarkoittavat

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (7)

Vierailija

5-vuotias tyttäreni rakastaa piimää ja on hypistellyt niin kauan kuin muistan aina piimää juodessaan paitojen yms. sileitä pesulappuja (niitä joissa lukee tuotteen pesuohjeet) käsissään. neidin mielestä kuitenkaan kyseessä ei ole pesulappu vaan "piimälappu"

Vierailija

Esikoispoikani oli yhdessä vaiheessa kova suoltamaan uusia sanoja. Halutessaan "ulos" hän pyysi päästä "usolle" ja kun tahtoi pikkuveljen menevän "kauemmas", komentoi kuului "mene kauakselle!" Näitä sanoja meillä viljellään ainakin aikuisten toimesta vieläkin.

Vierailija

Meillä tytöt saksettaa (3 ja 5-vuotiaat) ja vielä meidän 10v. poikakin erehtyi sanoissa ja oli menossa turpariin parturin sijaan kun kovin hätäseen ja tärkeänä asiaa mummulleen selvitti. :) Housunlahkeita on kutsuttu jalkahihoiksi.

Viiden lapsen äitinä olen saanut kuulla paljon erilaisia sanakäänteitä asioille. Kun vaan muistaisi kaiken kirjata ylös. :)

Vierailija

Poikani sanoi pienenä paloautoa "märkäpoliisiautoksi". Meillä on syöty "keinuleipää" eli kanttipalloja ja koska kaikki kolme halusivat kanttipalan niin piti sitten keksiä seuraavalle palalle nimeksi "kantinkaveri" ja niin kelpasi sekin. "Pomppaleipä" oli paahtoleipä. Siskoni käytti pienenä "kainalopaitaa", se oli tietysti hihaton aluspaita. "Tyynylakana" on vieläkin tyynyliinan nimi. Jotenkin niin loogisia nämä lasten uudissanat. Seuraava ei taida kuulua tähän uudissana-juttuun, mutta on lastenlogiikkaa parhaimmillaan. Olimme muuttamassa pois rivitaloasunnostamme ja 3-vuotias poikani sanoi että "muutetaan sellaiseen taloon missä ei ole riviä eikä kerroksia" eli omakotitaloon. Viiden lapsen äitinä olen kuullut jos jonkin moisia sanakäänteitä, joitakin olen kirjoittanut muistiin, suurinta osaa valitettavasti en. Sitä kun nuorena luuli muistavansa ne ikuisesti.

Uusimmat

Suosituimmat