Kuinka saan mieheni haluamaan lapsen?

Vierailija

Heippa! Olemme avomieheni kanssa menossa naimisiin kolmen kuukauden kuluttua, ja nyt on tullut entistä enemmän aiheeksi lapsen hankinta. Itse haluaisin kovasti jo lapsen, mutta mieheni on asiasta hieman eri mieltä.

Hänen mielestään lapsen saamisessa ei muuten olisi mitään vikaa, mutta meillä ei kuulemma ole tarpeeksi rahaa. Itse olen tällä hetkellä opiskelija, mutta mieheni on työssäkäyvä. Hän on ollut samassa työpaikassa jo 7 vuotta, eikä ole lähdössä sieltä mihinkään.

Itse saan vain opintotukea, mutta valmistun viimeistään joulukuussa, ja alalla jolla opiskelen on jatkuvasti työtä tarjolla. Eli työttömäksi en voi jäädä opiskelujen jälkeen. Mies tienaa reilut 65 000€/v, joten emme me kauhean köyhiä ole.

Mikä hitto siis on ongelma? Hänen mielestään meillä ei ole tarpeeksi rahaa lapsen hankintaan, vaikka rahaa on kiitettävästi, ja kuulemma suostuu lapsen yrittämiseen aikasintaan kahden vuoden kuluttua. Meillä on velaton auto, ja pienikorkoinen asuntolaina, joten rahaa jää kivasti laskujen ym jälkeen.

Meillä ei ole kalliita harrastuksia, emmekä keräile mitään, joten raha tuhlautuu tällä hetkellä kaikenmaailman turhiin merkkilaukkuihin ja vaatteisiin ym.. Miten saisin miehen ymmärtämään ettei tarvitse olla kymmeniä tuhansia säästötileillä jotta voi hankkia lapsen??

Ikää minulla 23 vuotta ja miehellä 31, joten iänkään ei pitäisi olla este. Hän näkee lapsen hankkimisen kaaauheana kustannuksena, haluaa kuulemma tarjota lapselle kaiken mahdollisen, ja se onnistuu vain rahalla. Eikö lapsi kuitenkin eniten tarvitse vakaan perheen ja vanhemmat, jotka häntä rakastaa?

Auttakaa minua saamaan mieheni ymmärtämään, ettei "oikeaa aikaa" tule ikinä jos vain odottelee että on tarpeeksi rahaa!

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat