Laiska kotiäiti?

Vierailija

Olen reilun 1/2 v ikäisen lapsen kanssa yksin kotona arkipäivisin yöt mukaan lukien. Mies on arkipäivisin yrityksessään töissä. Teen siis kotona aivan kaiken: pyykkäyksen, tiskit (käsin), ruoanlaiton, vauvan ruoanlaiton, laskujen maksut, ruokaostokset, siivouksen, vauvan vaippojen vaihdot, vauvan pesemisen, nukuttamisen, leikittämisen ja ulkona käyttämisen. Lisäksi hoidan kotona myös joitain mieheni yrityksen hommia jos mies ei itse ehdi. Viikonloppuisin menemme lapsen kanssa auttamaan yritykseen. Olen esimerkiksi kassalla vauva käsilläni, siivoan jne.. Syksyllä palaan lisäksi työelämään.

Olen ollut viime aikoina väsynyt koska vauva nukkuu huonosti. Valitin tästä miehelleni, joka huusi minulle että olen laiska, koska ISTUN (!) päivät pitkät vauvan kanssa kotona. Mitä mieltä olette?

Lisäksi olen hänestä itsekäs, koska en halua että mies täysin riehaannuttaa vauvan kun hän joskus tulee kotiin yöllä. Miehelle ei riitä, että sylittelee vauvaa, vaan kesken yön pitää kutitella ja heitellä vauvaa  ilmassa. Yritän selittää, että vauva on sen jälkeen koko yön ylikierroksilla -> ei nuku enkä minäkään nuku. Ja tästä seuraa jatkuva noidankehä, jossa minä väsyn entisestään.

Mies tiesi yrityksen perustaessaan, miten paljon joutuu olemaan vauvasta erossa ja miten suuren vastuun minä joudun kantamaan yksinäni  ja minä varoitin häntä siitä muttei ilmeisesti uskonut. Nyt minä saan kuitenkin kaiken paskan niskaan. Ja kun olemme vkl yrityksessä, silloin miestä ei kiinnostakaan aina puuhailla vauvan kanssa kun hänellä on vapaa hetki. Välillä tuntuu, että vauva on hänelle viihdyke josta hän nauttii silloin kun haluaa. Lisäksi mies sanoo, että en tiedä miten vauvoista pidetään huolta, koska en ole itse kasvattanut lasta (hänellä itsellään on kokemusta lapsien hoidosta, mutta ei hänkään ole ketään kasvattanut). Hän neuvoo minua koko ajan, miten vauvaa pitäisi ruokkia, viihdyttää jne. Monia hänen ehdotuksistaan olen kokeillut, mutta jos ne eivät toimi, kokeilen jotain muuta. Mieheni kuitenkin haluaisi minun tekevän asiat hänen ohjeidensa mukaisesti.

Miten ihmeessä saan miehen ymmärtämään, miten paljon työtä kotiäidin rooliin kuuluu? Miten saan hänet uskomaan, että tunnen lapseni hyvin ?Rupeaa pikkuhiljaa ärsyttämään tälläinen vähättely. Olen yrittänyt kertoa tunteistani miehelle, mutta hän vain suuttuu vaikka kuinka pehmeästi yrittäisin keskustella.

Kommentit (1)

Vierailija

Ulkomaalaisen kanssa naimisissa??? Kuullosta valitettavan tutulta :/, tee stoppi heti alkuun tolle hommalle! Muuten lapsi tulee kärsimään. Sanot miehellesi että vauvan kanssa ei seurustella YÖLLÄ! Voihan miehesi esim. Hieroa vauvaa tai laulaa mutta ei tietenkään riehaannuttaa vauvaa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat