Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (22)

Voi että harmittaa lasten puolesta, kun sataa vettä. Ovat niin innoissaan luistelleet, laskeneet mäkeä jne. Toivottavasti tämä on vain väliaikaista.

Voi rähmä, kun etoo. Pitäisi koko ajan tankata jotain, mutta ei oikein tee mieli mitään. Väsymys pahentaa asiaa. No otamme ilon irti myös kunnon raskausoireista, ne tietävät hyvää! Huomenna menen ultraan kurkkaamaan masuasukkia, sitten varaan ensimmäisen neuvola-ajan.

Menemme mieheni kanssa tänään kahdestaan syömään ja viemme koko katraan vanhemmilleni siksi ajaksi hoitoon. Kunpa ruoka maistuisi hieman paremmin illalla kuin nyt. No pelkkä ajatus siitä, että saa istua muutaman tunnin ihan rauhassa on autuaallinen. Näitä hetkiä ei ole usein.

Voikaahan hyvin. Palailen lukemaan pinoa!

Opemamma ja masuasukki rv 7+1

Lilianelle vielä lohtuhali, toivottavasti pääset taas pian iloitsemaan uudesta plussasta, ja tosiaan hyvä,että luonto hoiti asian,eikä toimenpiteitä tarvittu.

Täällä samanlaine olo jatkuu. Toinen rinta särkee! Sivusta on niinkuin veitsellä leikattais, toinenkin on arka samasta kohtaa,mutta toinen siis sattuu ihan kun ei koske eikä liikukkaan? Sivulla tuntuu myös sellainen iso löntti, inhottavaa,luojan kiitos että olen raskaana,muuten olisin jo juossut lääkäriin!

Mulle tuo keltainen jaffa on nyt ihan in. Pitänee koittaa sitä light-versiota,milläköhän se taas olikaan makeutettu?

Olo on ihan hyvä, kun juo jaffaa=)

Nyt sohvalle pötköttelemään, viimeisiä lomapäiviä viedään!

Lilli ja toukka 7+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ikävää että sulle kävi noin :( Tsemppiä kuitenkin jatkoon ja plussatuulia rutkasti!!!!! Toivottavasti nähdään sut pian taas täällä odotuspuolella.

Liliane, suuren suuret pahoitteluni. Toivon, että näemme sinut taas pian täällä odottajien puolella.

Lilli, keltainen jaffa on tosiaan in!! Sitä tekee mieli ihan koko ajan, jääkylmänä tietenkin! Ja se light-versio on makeutettu aspartaamilla, joten käy odottajalle oikein mainiosti. Toinen himo minulla on turkinpippurit ja oikeastaan mikä tahansa salmiakki, vaikka normaalioloissa olen enemmänkin suklaaihmisiä. Mutta nyt ne turkkareiden väkevät jauhot, mmm... nam!:)

Mikähän meillä on, kun kaikilla tuntuu pahoinvointi iskeneen taas pahempana päälle? Mulla on ihan sama juttu, koko aamun ollut etova olo ja pönttöä on saanut käydä halailemassa. Ihme ja kumma edes työpaikan ruokalan herkkusämpylät eivät tänään oikein maistuneet, vaikka normaalisti voisin vetää niitä ties miten monta.

Parin viikon päästä on sitten seuraava neuvola, jossa yritetään kuunnella sydänääniä. Ihanaa, että jotain kivaa tulossa ja pääsee kuulostelemaan vieläkö masussa on kaikki hyvin. Np-ultrajää mulla väliin, sillä olin yksityisellä alkuraskauden ultrassa koska täällä meillä tarjotaan vain yksi ultra, rakenneultra viikolla 18. Sinne asti olisi vähän liian pitkä aika odottaa.

Tänään mennään neidin kanssa kyläilemään minun isovanhempieni luo, mukavaa. Mies on töissä koko illan, joten saadaan mekin vähän jotain tekemistä illaksi.

Mukavaa päivää kaikille!

Pantoufle 11+2

Olematon aamupala tuli ulos niin vauhdilla, etten vessaan kerennyt!YÖKS

Ihmeen paljon tulee sotkua, vaikkei juuri mitään saa syötyä..Ällöä..

Tosi pimeää ja märkää ollu tänään ulkona, tyhmää!

Yöunet mullaki huonoja, ei meinaa millään saada ensin unta ja sitt ku saa niin esikoinen alkaa pyörimään.

Jaffa myös täällä kova juttu, ollu alusta asti! Eilen tuli kauhee himo suklaasydämiin, njams. Jospa niillä sais painoo tulemaan!;)

Kyselinkin aiemmin josko jollain muullakin oisi myös painontulo hankalaa??

Voimia Lilianille, ennenkuin huomaatkaan olet taas aamulla pahoinvoiva!:)

Anri rv 9+4

Mä sain kans syyskuussa keskenmenon tismalleen rv 7+2. Tiedän siis tuntemuksi oikein hyvin. Minäkin selvisin onneksi ilman kaavintaa ja toipuminen oli nopeaa. Ja me kyllä aloitettiin uusi yritys ihan heti... :) Kahdet kuukautiset ehti tulla ja sitten tärppäsi uudestaan. Kyllä teilläkin taas pian tärppää!

Ihan varma en vieläkään ole tämän raskauden " onnistumisesta" . Huomiseksi oon varannut alkuraskauden ultran, jänskättää kyllä kovasti. Toivottavasti tällä kertaa massussa on ihan oikeesti pikku sintti...

Ninni rv 7+5

Lilianelle halaus ja jaksamista. Toivottavasti jatkossa kaikki taas menee hyvin.

Peevelikö se keliä valitteli? Meillä myös kamala ilma. Vettä tihuttaa ja ulkona on aivan mielettömän vaarallisen liukasta!

Muistaako kukaan oliko maksaruuat kokonaan kiellettyjen listalla, vai saako niitä syödä joskus, esim. siis maksalaatikko ja maksamakkara?

Kyselee Jamssa rv9+4

Että vaivaako teitä sellainen heikko olo, tarkoitan, että kaikki raajatkin tuntuvat väsyneiltä ja puutuneilta? Juuri olin tuossa äsken hiukka shoppaamassa ja syömässä, hyvä kun jaksoin lasia nostaa. Nyt on pakko mennä nukkumaan kun ei jaksa edes kirjoittaa:).

Lilianelle jaksamista ja toivottavasti raskaudut pian uudestaan!

Meikäläinen siis tosiaan nukkui kevyesti tänään puoli kahteentoista ja vieläkin olis nukuttanut. Olen kyllä menossa tänään yövuoroon töihin, niin onhan se hyvä saada jo rytmiä päälle.

Mä en ole juurikaan kärsinyt pahasta olosta, vain tiettyjä lempiruokiani ei tosiaan tee yhtään mieli..ajatuskin kuvottaa. Mulla on vaivana ollut kyllä mahakivut ja vihlaisut jo monta päivää, niinkuin polttelee alavatsalla, toiv. kaikki hyvin siellä. Nyt mun tarvii kertoa kun asustelen täällä naapurimaassa, että ostin sellaisen raskautta ja vauvanhoitoa käsittelevän kirjan ja siellä sanottiin, ettei alkuraskaudessa suositella yli 10min kestävää saunomista. Kuulemma ruumiin lämpötilan nousu yl asteella nostaa keskenmenoriskiä... enpäs suomityttönä ollut koskaan moisesta kuullut ja kyllä saunonut olen...ja paljon.

tähtinova 7+6

tuntus et kaikilla on tota väsymystä,mä muuten huomasin tänä aamuna ekan kerran ton että suu oli niin kuiva että ei millään meinannu saada nielastua.. pahaaoloo ei oo niin paljoo tänään ollu,ku eilen. väsymys on tänään ollu aikamoinen,lähinnä löhöilly vaan..

noh jos sitä lähtis saunomaan..

k.h.p ja tärppi rv 7+1

Kävin tänään keskenmenon jälkitarkastuksessa ja kohtu oli palautunut normaaliksi ja sieltä oli kaikki tullut siististi ulos. Eli ei onneksi tarvinnut tehdä kaavintaa! Raskaus päättyi rv 7+2.. Lääkäri meinas et ois hyvä odottaa 1-2 menkat ennen kuin taas aloittaa " yrityksen" , ei kyl millään malttais mut kai se sitten täytyy.

Siirryn nyt tuonne haahuliineihin vauvakuumepuolelle. Seuraava mahdollinen laskettu aika menisikin sitten lokamarraskuulle.

Tarrasukkia teille kaikille ja tsemppiä, toivottavasti teil menee kaikki hyvin!

T: Takavasemmalle siirtyvä Liliane

Mulla on kans ihan hirveä jano, varsinkin öisin! Yöllä joudun heräämään ainakin kerran vessaan ja joka kerta on pakko mennä juomaan kylmää vettä, kun suu on ihan rutikuiva. Sama homma aamulla. Kummallista, sillä minäkään en muista vastaavaa esikoisesta.

Vointini on viime aikoina ollut oikein hyvä, jos ei oteta lukuun vaikeuksia nukkua öisin, pari yötä olen hyörinyt ja pyörinyt sängyssä. Taitavat työasiat stressata, ja se taas ei taida tehdä hyvää pikkuisellekaan. Lisäksi mua vaivaa kaamea jano joka vaivaa erityisesti öisin, viime yönäkin olisin voinut kumota kurkkuuni ämpärillisen vettä. Onko muilla ollut janoa raskausoireena, en ainakaan ekasta odotuksestä tällaista muista.

Olin tänäaamuna ekaa kertaa ultrassa ja löytyihän siltä viikkoja vastaava vauveli, eli rv 9+2. Ihanaa oli nähdä pikkukirppu ja läpättävä sydän. Olen menossa lapsivesipunktioon ja sen vuoksi niskaturvotus ultra ei ole " pakollinen" mutta lääkäri suositteli sitä kuitenkin mielenrauhan vuoksi. Ei sitten tarvitsisi niin kovasti jännittää lapsivesitutkimuksen tuloksia. No pistin mietintään.

Hyviä vointeja kaikille elohiirille!

Ei ole tullu kirjoiteltuu. Viestejä olen kyllä lukenu.

Eka neuvola huomenna. Terveydenhoitaja on vissiin taas vaihtunu. Nuorimmainen 1v 4kk vanha. Ois ollu mukavaa jos ois ollu sama ihminen kun viimeks. Toivottavasti mukava ihminen tämäkin.

No eipä täs kauaa ollu rauhaa kun pieni terroristi tulee mukaan nettitouhuihin. Kohta onnistuu tuhoamaan viestin tai sammuttaa koneen ym.

Sala-asukas 9 jotain

Tulin just saunasta ja tuli kyllä oltua vähän pitempään kuin 10 min.! Joku kirjotteli ettei enempää suositella. Laitettiin muksut nukkumaan ja mentiin vasta sitten,niin saatiin saunoa rauhassa.

Muhkuraisista tisuista oli kans juttua. Miulla ainakin on tosi muhkuraiset. Ekassa raskaudessa ei miusta ollu tälläset. Toisessa raskaudessa toiseen rintaan tuli iso kova muhkura ja mie säikähin ihan tosissani. Neuvolalääkäri tutki sitä ja sano,et jos en ois raskaana ni miut laitettais heti jatkotutkimuksiin..mut ku olin,ni ois pitäny vaan tyytyä tarkkailemaan sitä pattia. Olin pari päivää kauhusta sekasin ja menin toiselle lääkärille. Se tutki rinnat ja totes muhkuran olevan normaalia rintakudosta ja patin häipyvän imetyksen aikana..ja niinhän siinä kävikin. Nyt ymmärrän siis olla ihan rauhallinen kaikkine muhkuroineni!

Joku kyseli voimattomasta olosta( miul on tänään dementia,kun en muista yhtään kuka mitäkin kirjotti!). Miul kävi kerran hyvin alkuraskaudessa kaupoilla ollessa niin,et tuli ykskaks heikko olo ja alko tärisyttää! Se helpotti kun mentiin syömään ja sai istua ja huilia. Myöhemmin ei oo onneks sellasta ollu. Muuten kyllä on päivittäin aika vetämätön olo. Inhottaa kun tuli tollaset kelitkii,ni ei pääse ulos piristymään. Tosi mälsää!

Lilianelle iso hali ja onnea uuteen yritykseen! Miulla oli vuos sitten kohdunulkoinen,joka leikattiin rv11. Tulin heti uuestaan raskaaks,mut se oli osittainen rypäleraskaus,joka kaavittiin rv9. Sen jälkeen olin tosi murheen murtama. Puoleen vuoteen ei saatu ees raskautta yrittää. Sen jälkeen tärppäs toisesta yrityskerrasta. Tässäkin raskaudessa on ollu vähän ongelmia,mutta toistaiseksi masussa on kaikki ok. Jospa kolmas kerta toden sanois! Toivon,että plussaat pian uudestaan ja siulla jo toinen yritys onnistais!

Kauniita ja levollisia unia kaikille hiirulaisille!

Hipsuhiiri rv n. 9+4

Liliane; Halauksia ja onnea uuteen yritykseen. Nähdään taas pian täällä odotus-puolella!

Lilli76: Mulla on kans kauhea ¿löntti¿ toisen tissin yläpuolella! Melkein säikähdin, koska mulla oli reilu vuosi sitten patti rinnassa, joka kylläkin ultrassa ja mammografiassa todettiin...noh, ei miksikään! Ilmeisesti rintaliivien kaari tms. hankaa niin, että välillä pahka tuntuu ja välillä ei. Mutta kyllä sillon odotushuoneessa pyörrytti ja olin jo tilaamassa hautakiveä...

Mutta nyt siis uskoisin tän löntin olevan vaan ihanasti turvonnut rauhanen! Aikasemmissa raskauksissa on tissit olleet kivikovina jo alkuviikoilta loppuun asti, ja täynnä epämääräisiä lönttejä ;o)

Oma olo jatkuu entisellään ja onneksi flunssa alkaa pikkuhiljaa helpottamaan! Tänänä oon jopa saanut töissä jotain aikaseks! Nyt pistänkin koneen kiinni ja lähden hakemaan tyttöjä päiväkodista.

Hyviä vointeja kaikille!

Kirppu06 ja maha 11 tasan

Paljon voimia ja haleja Lilianelle!

Siitä on varmaan melkeinpä viikko kun olen vieraillut tällä palstalla. En ole vaan kertakaikkiaan jaksannut. Väsymys ja pahoinvointi tulivat siis takasin, olivat pari päivää poissa, mutta taas on raskausoireet kehissä. Olen minimoinut kaiken ylimääräisen touhun, joten joulukoristeetkin on vielä korjaamatta. Voimat vaan on olleet niin vähissä.

Eilen olin ekan kerran neuvolassa. Edellisestä raskaudesta (poika 1v3kk) on niin vähäsen aikaa, että katottiin lähinnä tiedot ajantasalle, mitattiin verenpaineet, otettiin verta, juteltiin ja kerrattiin joitakin asioita. Nyt sain vain muutaman esitteenkin mukaani, kun mulla on tallelle vanhat lippuset ja lappuset. Sydänääniä kuunneltiin, mutta ei kuulunut :( Eilen rv 9+3 ja luulenpa että todellisuudessa mennään vasta 8+jotain, koska mulla pitkä ja epäsäännöllinen kierto. En jäännyt kauheesti miettimään sydänäänien kuulumattomuutta, koska viikkoja vielä näin vähäsen.

Joku kyseli maksaruuista, niitä pitäisi välttää, mutta mulle terkkari sanoi, ettei haittaa jos esim jouluna niitä on syönny.

Nyt on pakko mennä syömään jotain.

emine rv 9+4 (tai sitten 8+jotain)

Eilen oli taas huonompi päivä tuon olon kanssa.... ja nyt on tullu joka aamuiseksi tuo kakominen :( Kerroin pari päivää sit et taidan mennä yksityiseen alkuraskauden ultraan mutta aloin sit miettimään et kun hoitovapaalla ei tuota ylimääräistä muutenkaan hirveästi ole niin taidan jättää väliin. Eihän tässä ole enää kuin muutaman viikko np-ultraan. Ja jos hyvin sattuu niin ens viikolla vois kuulua vaikka sydänääniäkin jo neuvolassa... Pitäis hommata uudet silmälasit ja kuopuksen 1-v valokuvaus joten rahanmenoa on tiedossa... ja isompi auto hankkia ennen elovauvan syntymistä.

Lilli mainitsi eilen että keltainen jaffa oli helpottanu. Kun luin viestin niin alko tekemään ihan älyttömästi mieli Jaffaa... piti sit laittaa ukolle viesti et tuo töistä tullessaan keltaista jaffaa ;)

Sit siitä np-ultrasta oli ollut kans puhetta. Mäkin odotan sitä sen takia et pääsee näkemään et masussa todellakin asustaa joku. Musta on ihana nähdä vauveli ultrassa aina kun on mahdollisuus :) Kateeks käy niitä joiden neuvolassa on ultrauslaite.

Masun kasvustakin oli juttua, mä en ole vielä huomannut et mun raskaus näkyis, tosin mullakin on vararengas tuossa vatsanympärillä joka mukavasti vähän peittää :)

Täällä on tosi kurja ilma, vettä sataa :( Loppuis toi sade pian ja tulis taas pakkasta pikkusen.

Nyt alkaa taas tuntumaan siltä että pitää mennä haukkaamaan jotain.

Peeveli ja rv 9+2

Jee, viikonlopun juhlat ja vapaailta lähestyvät! HUomenna starttaan poikien kanssa mummulaan ja olen siellä yhden yön, kunnes perjantaina jätän pojat sinne hoitoon. Kuka se olikaan lähdössä Kanarialle kahdestaan ukon kanssa, voi että käy kateeks! Vaikkain tiedän, että viikko olis mulle liikaa, mutta tuota yhteistä irtiottoa kaipaisin! No, onhan meillä tämä viikonloppu, tai oikeammin vaan yksi yö, mutta edes se ;-)

Oma olo on entisellään. Välillä etoo, mutta iltapäivän väsymys pysyi myös eilen poissa pakko-kahvin avulla. Kuopuksen kakkavaipat saa kakomista aikaan, mutta ei onneksi muuten tarvii halailla pönttöä. Ruoka maistuu ja maistuu, mutta jääkaapin avaaminen ja esim. raakojen lihojen näkeminen...etoo.

Np-ultraan on tasan viikko! No niin ja nyt naapurin mopopoika tuli kotiin ja taatusti saa ainakin jomman kumman pojan hereille!

Adios ja palaillaan taas! Lilianelle voimia!!!

Pumpuli

Ja Lilianelle lämpimät terveiset ja kovasti onnea uuteen yritykseen!! Itsellä myös km takana, vkoilla 8+, ja muistan kyllä hyvin ne tunnelmat. Tasan kolmen kk:n päästä siitä sain kuitenkin uuden plussan, joka nyt toivottavasti kestää sinne elokuulle. Näemme siis sinutkin vielä varmasti " tällä puolella" !

Useampikin valitteli kovaa janoa ja etenkin yöaikaan. Ja ihan sama juttu täällä. Suu on aamuisin ihan kuiva, ja tuntuu, että kielikään ei enää taivu suussa. Nukun myös älyttömän huonosti, lyhyitä pätkiä kerrallaan ja edestakasin pyörien. Enkä ole edes ottanut päikkäreitä viime päivinä. Viime yönä kannoinkin jo peittoni olohuoneeseen, ajatellen että edes mies saisi nukuttua. Itse en nukkunut senkään vertaa.

Olen myös huomannut, että hiukseni rasvottuvat tosi nopeesti, ihan joka päivä saan ne pestä, jos meinaan ulko-ovesta ulos astua. Finnit ovat onneksi häipyneet, eli rasva on näköjään vaihtanut paikkaa ;)

-Kuka se on sanonutkaan, että raskaana ollessaan nainen on hehkeimmillään...?!

Mutta tulipa juttua taas, joten voikaahan kaikki hyvin ja hehkeesti!!

Terveisin Kumkwatti 7+5?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat