Korvakorut ei parane

Vierailija

Oon 12v tyttö ja sain korvikset n. 4kk sitten. Vaihettiin parin viikon jälkeen kultasiin renkaisiin. Välillä nää paranee mutta heti jos lakkaan puhdistamasta nää taas tulehtuu ja tulee mätäpatti reiän viereen. Äiti sano mulle et niis kestää puol vuotta ennen ku paranee et ihan normaalii. Puhdistan näitä siis septinillä ja kokeilin suolaliuoksella. Se toimi hyvin mut äiti ei enää suostu ostamaan sitä kun niin kallista. Kannattaisko mun jatkaa puhdistusta vai??

Kommentit (3)

Vierailija

Ei kannata puhdistaa desinfiointiaineella ollenkaan, koska se ärsyttää ihoa. Voit myös pyytää äitiäsi tekemään itse suolaliuosta. Se ei ole hankalaa, sekoitatte vain 2 desilitraan kuumaa vettä reilun teelusikallisen merisuolaa. Sitten annatte sen jäähtyä ja puhdistatte sillä korvakorun reiät. Ja muistathan, ettei korvakoruja saa turhaan rassata, vain puhdistuksen yhteydessä puhtain sormin voi pyöritellä koruja! Ja tuo puolenvuoden paranemisaika on ihan totta, siinä kyllä kestää.

Vierailija

Puhdista kaksi kertaa päivässä lämpimällä vedellä äläkä koske korvakoruihin muuten ollenkaan. Pese kätesi huolellisesti ennen puhdistamista ja pidä huoli siitä ettei korvakorut pääse tarttumaan mihinkään tai muuten liikkumaan. On tärkeää, että lävistysten antaa olla rauhassa koskematta niihin milloinkaan muulloin kuin puhdistustilanteessa ja silloinkin varovasti (älä esim. pyörittele tai liikuta niitä, se ei ole tarpeen). 

Suolaliuosta voi tehdä myös itse (1tl suolaa/2dl vettä) mutta pelkkä vesipesu yleensä riittää. Desinfiointiaineen käyttö voi haitata paranemisprosessia. Toinen vaihtoehto on piilolinsseille tarkoitettu yleisneste, joskin se on muistaakseni Suomessa aika kallista joten halvemmalla pääsee jos tekee itse suolaliuoksen. 

Eli yhteenveto:

- EI desinfiointiainetta
- pesu 2 krt/pv, ei saippuaa, muista pestä kädet
- ÄLÄ koske lävistyksiin tarpeettomasti 

Pitäisi parantua kivuttomiksi viikossa-parissa. En nyt muista mikä korvareikien parantumisaika on (siinäkin lienee eroja tekotavasta riippuen et onko ammuttu vai lävistetty neulalla) mut kun kävin septumin nenään, lävistäjä käski jatkaa puhdistamista ja koskettelun välttämistä 3 kk ajan. Luultavasti sinunkin kannattaa jatkaa vielä useampi kuukausi ihan varmuuden vuoksi, sillä tulehdukset hidastavat lävistyksen paranemista. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat