Irlantiin vauvan kanssa

Vierailija

Hei,

olen lähdössä toukokuussa Irlantiin 10kk vanhan vauvan kanssa muutaman päivän matkalle. Kaipaan kokemuksia ja tietoa, mitä pitäisi ottaa huomioon? 

Mm. Ruokailut, liikkuminen rattailla, ym. 

Kommentit (2)

Vierailija

Hei!

Irlannissa useastikin lasten kanssa liikkuneena voin kertoa, että kaupoista löytyy vaippoja (esim. Pamperseja) ja soseita & korvikemaitojakin suht helposti. Rattailla pääsee kulkemaan ihan kätevästi, Irlannissahan on paljon nuorta väestöä eli rattaita tulee vastaan jatkuvasti :)

Kannattaa kuitenkin varautua sään kylmyyteen. Tuuli on yleensä kova ja sadetta riittää, joten kunnon lämpimät vaatteet mukaan. Lämmitys ei myöskään ole samanlaista kuin Suomessa, joten lämpimät yövaatteet mukaan (itse olen lapsilla siellä öisin suosinut fleecepukuja).

Hyvää matkaa teille!

Vierailija

Irlannissa monet talot on homeessa eli mene HYVÄÄN hotelliin, vaikka ilma noin muuten on ihanan raikas niin sisäilmaongelmia on paljon. Dublinissa busseissa on vain etuovi ja rattaat pitää joskus kasata eli ota matkarattaat. Muuten vaunuilla pääsee kulkemaan hyvin ja tosiaan vaippoja ja vauvan ruokaa löytyy. Vesijohtovedessä voi olla toisinaan epäpuhtauksia, joten anna vauvalle pullovettä (aikuinen voi hyvin juoda hanastakin). Irlanti on kiva maa, kunhan siihen suhtautuu oikein.

T. Asuin Dublinissa 8 vuotta

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat