Päiväkodin kesä: hoitajat töissä, lapset lomalla

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (4)

Vierailija

Tuossa on kuitenkin sellainen ongelma että jos ilmoittaa että lapsi on poissa viikon X ja sitten tilanne muuttuukin ja päivähoitopaikkaa tarvitaankin niin päivikoti ei jousta.

Siksi minä yksinhuoltajana koin varmemmaksi olla ilmoittamatta lomia etukäteen. Entä jos olisin sairastunut tai joutunut onnettomuuteen ja sairaalaan? Joku ystävistäni olisi kyllä huolehtinut lapsestani, mutta entä jos hänellä ei silloin olisikaan ollut lomaa ja päivähoitoa olisi tarvitttu?

Vierailija
Vierailija
 Entä jos olisin sairastunut tai joutunut onnettomuuteen ja sairaalaan?

No tällaisessa tapauksessa hoitopaikka kyllä järjestyy.

Nimim. Kokemusta on.

Vierailija

Meillä tuli yhtenä vuonna ongelmia, kun lomat oli tunnollisesti ilmoitettu ajallaan huhtikuussa. Lapsillamme on kuukausittain muutama säännöllinen vapaapäivä, josta saa alennuksen päivähoitomaksuissa. Kesällä tulikin sitten ongelmia, kun näitä aikaisemmin ilmoitettuja lomapäiviä ei voinutkaan pitää säännöllisinä vapaapäivinä. Töistähän ei ylimääräisiä vapaapäiviä saa (ainakaan palkallisia). Piti sitten ottaa sukulaiset avuksi, jotta lapsille tuli hoitoaikasopimuksen mukaiset vapaapäivät kyseiselle kuukaudelle.

Myöskään mummien kanssa ei voi takuuvarmasti sopia lastenhoitoja. Jos vaikka mummi sairastuu ja itse olen töissä, mihin laitan lapset? Meillä näitä mummipäiviä ei tosin ole kuin satunnaisesti max muutama päivä kerrallaan.

Kaiksesta huolimatta yritän tunnollisesti ilmoittaa päivähoitoon loma-ajat vanhempien lomien mukaisesti jo huhtikuussa.

Vierailija

Lasteni päiväkodissa määräaikaisten työntekijöiden työsopimukset päättyvät toukokuun lopussa ja työt jatkuvat taas elo-syyskuussa, kun lapsten palailevat hoitoon. Kaupunki säästää, mutta kun tiedän, mistä se säästö otetaan, niin en ota stressiä siitä, jos joskus tulee varattua enemmän hoitoa, mitä sitten loppuviimeksi tarvetta on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat