Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mieleni tekisi vähän kokeilla ko. ruokavaliota, mutta toisaalta kuulun itse niihin, joita häiritsee kun jollekin (siis itseni mukaan lukien) ei käykään mikään mitä muut syövät. Viikonloppuisin olemme paljon perheen kesken ja syömme myös sukulaisten ja ystävien kanssa/luona jne. mutta arkisin olen paljon tyttäreni kanssa kaksin kotona. Eli näkisittekö mitään hyötyä karppaamisessa, jos sitä harrastaisi viisi päivää viikossa ja viikonloppuisin eläisi ihan niin kuin muutkin eli söisi kaikkea mahdollista? En siis silti tarkoita, että ahmisi epäterveellisyyksiä, mutta olisi kohtuullisuuden rajoissa samalla ruokavaliolla kuin muutkin. Onko viisi päivää kerrallaan kuitenkin hyödytön karppaamisen vaikutusten kannalta?

nimim. Tyhmä, laiska ja saamaton

Kommentit (6)

Nollalinja ihan aluksi on kyllä hyvä. Mutta eihän Atkinskaan suosittele mitään nollatoleranssia, vaan hiilareita lisätään vähitellen oman sietokyvyn mukaan. Joku sietää perunaa, toinen leipää, joku jopa sokeria ja toinen ei mitään näistä. Ja jollain paino putoaa vain 20 g hiilarimäärällä päivässä, kun toinen voi syödä 100g. Eli vain kokeilemalla voit tietää mikä sopii sinulle.

Itse vuosikausia karpanneena syön n 70g hiilaria päivässä. Usein syön yhden ruisleivän päivän aikana tai aamupuuroa. Perunan saatan joskus harvoin ottaa ruuan kanssa, mutta en juuri riisiä tai pastaa, koska en edes pidä niistä. Jos syön sokeria, lasken sen repsahdukseksi, mutta näitäkin sattuu, ehkä pari kertaa kuussa. Mutta minun ylipainoni tosiaan häipyi jo 4 vuotta sitten ja nyt elelen ylläpitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta ei se niin vaikeaa ole. Aika paljon sitä voi silti syödä mitä muutkin.

Painonvartijat minusta rajoittavat enempi syömisiään ja rasittavat asialla muita.

Monet karpit pitävät viikottaisia " repsahduspäiviä" ja laihtuvat tästä huolimatta. Eihän tämä välttämättä kaikille sovi, mutta voi olla, että sopiikin juuri sinulle. Eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole, että 5 päivää viikossa pyrkii syömään terveellisemmin.

Sitäpaitsi saatat yllättyä miten helppo karppina on syödä kyläpaikoissa tai ravintoloissa tai ei-karppavan perheen kanssa. Jättää vain suurimman osan perunoista kattilaan ja ottaa enemmän lihaa. Ja maistaa jälkiruokaa vain vähäsen. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan!

Vierailija:

Lainaus:

Mieleni tekisi vähän kokeilla ko. ruokavaliota, mutta toisaalta kuulun itse niihin, joita häiritsee kun jollekin (siis itseni mukaan lukien) ei käykään mikään mitä muut syövät. Viikonloppuisin olemme paljon perheen kesken ja syömme myös sukulaisten ja ystävien kanssa/luona jne. mutta arkisin olen paljon tyttäreni kanssa kaksin kotona.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat