Isä: Älä osta näitä lahjoja äidille

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (8)

Vierailija

No voi hellanlettas. Pitäsisikö Stockmannille laittaa lahjalista lapsille? :-) Mikä lahja tahansa on yhtä ihana. Lapset ovat mailman paras lahja.

Vierailija

Ai ettei jumppajuttuja? olen kyllä itse jopa pyytänyt juuri niitä, treenivaatteita ja muuta hyödyllistä:)Tosin liikun paljon ja se on enemmänkin elämäntapa, joten ei ole loukkaavaa.

Vierailija

Olen sitä mieltä, että lahjan antaminen on vapaaehtoista ja tulee hyvästä sydämestä, siksi ei voi loukkaantua lahjasta tai siitä jos ei saakaan lahjoja. Siksi tahdon ja yritän olla kiitollinen lahjasta kuin lahjasta - mutta on yksi asia, jossa tunteeni sotivat tätä vakaumustani vastaan... Jos saan kodinkoneita ja keittiötarvikkeita lahjaksi, minusta tuntuu etteivät ne ole varsinaisesti minulle, ei omaa itseäni. Tuntuu, että ne vain muistuttavat arkisesta puurtamisesta.

Eri asia on, jos erikseen olen toivonut keittiöön jotakin ekstraa joka helpottaa elämääni tai sopii juuri minulle, esim. smoothieblenderi jos itse olen se perheen smoothiehirmu.

Olen kyllä ollut kiitollinen muistamisesta ja yrittänyt ajatella positiivisesti, kun olen keittiökamaa saanut. On niillä kieltämättä käyttöä ollut. Ja pelkkää hyvää ovat antajat tarkoittaneet.

Vielä eivät lapseni ole siinä iässä, että koulussa tekisivät pannulappuja; en todella osaa sanoa miten paljon sellainen ilahduttasi. (Muistan omat muinaiset tekeleeni: ohuita virkkauksia, eivät tainneet paljon kuumalta suojata!) Todennäköisesti kyllä äitinä ihailisin vilpittömästi oman lapsen työtä, ja satavarmasti enemmän ilahduttaisi kuin jos vaikka mies ostaisi pannulaput kaupasta...

Vierailija

Koska ylipäätään keksittiin, että äitienpäiväksi pitäisi ostaa lahjoja? Me lapsena askarreltiin äidille kortit ja haettiin valkovuokkoja. Ja isä toi äidille kahvikupin sänkyyn, enkä muista, että se olisi koskaan kaatunut. Tympeää tämä juhlapäivien kaupallistaminen, naistenpäiväkin on jo vesitetty.

Vierailija

Minusta tällainen "Älä osta näitä lahjoja" -tyyppinen listaus on jotenkin mauton. Sitä paitsi niitä ei koskaan ole toisin päin, eli ei kerrota naisille, mitä miehille ei pidä ostaa. Miehet eivät tee isänpäivästä niin isoa numeroa. Mutta: Lahjasta ei oikein voi loukkaantua. Lahjoittaja yrittää ilahduttaa toista, ja jos se ei onnistu, ei se ole niin vakavaa. Ehkä äitienpäivälahjoihin ei pitäisi ladata niin isoja toiveita, pieleenhän se sitten menee. Kovin herkkänahkainen voi ostaa itselleen salaa lahjan ja avata sen sitten äitienpäivänä, sitten pöydässä on yksi mieluinen paketti.Olen minäkin sitä mieltä, että lasten itse tekemät ja valitsemat lahjat riittävät mainiosti. Minäkin olen saanut lasten valitsemia tossuja yms., ei niistäkään voi loukkaantua, maku on erilainen ja lapsert valitsevat aina äidille parasta mitä voivat kuvitella :-)

Vierailija

Jos on lapsia, pitäisi olla kiitollinen siitä. Mitä väliä jollain lahjoilla on, ne on annettu innolla ja nokkiinsa ottaminen on aika typerää. Roinasta voi esittää innostuvansa ja myöhemmin hankkiutua eroon. Jos tuntuu, ettei muu perhe oikein välitä eikä ajattele, niin kyllä se on asia jolle itse voi päivittäin tehdä jotakin eikä murjottaa kuin prinsessa ja herne patjan alla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat